بانوان نقش بسزایی در القای مصرف بهینه آب ایفا می کنند

چادگان- رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چادگان گفت: بانوان نقش مهمی در زمینه مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف دارند.

مهدی زمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، با اشاره به مسئله کمبود آب در کشور، اصلاح الگوی مصرف را یک رسالت ملی دانست و اظهار کرد: آب سرمنشا حیات است و بدون آن زندگانی هیچ موجود زنده ای ممکن نیست، بنابراین لازم است به طور جدی در نحوه استفاده از این نعمت الهی دقت کنیم.

وی با هشدار نسبت به کمبود منابع آبی و تشدید خشکسالی در سال های اخیر، عنوان داشت: وقتی افراد اصلاح الگوی مصرف را در جامعه رعایت کنند، در واقع فرهنگ درست مصرف کردن را می آموزند، بنابراین می توانند از منابع انرژی استفاده مستمر داشته باشند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چادگان با بیان این که الگوی مصرف خانواده در مصرف آب تحت تاثیر زنان خانواده است، افزود: بانوان نقش مهمی در زمینه مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف دارند، چرا که درک زنان از مصرف و چگونگی اصلاح الگوی مصرف می تواند در همه افراد خانواده تأثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: مادران وظیفه دارند به فرزندان خود همواره این نکته را متذکر شوند که منابع تأمین انرژی محدود است و می بایست در مصرف آن صرفه جویی نمایند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

زمانی با بیان این که بزرگسالان الگوی رفتاری فرزندان هستند اظهار کرد: اگر پدران و مادران بتوانند الگوهای رفتاری نابهنجار مثل مصرف بی رویه را اصلاح کنند، گامی بزرگ در نهادینه کردن مصرف بهینه در سطح خانواده و جامعه برداشته اند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی چادگان افزود: آمار نشان می دهد که حدود ۸۵ درصد از کل مصارف آب مشترکین در بخش خانگی مصرف می شود و اگر خانم ها بتوانند ابعاد مدیریت مصرف را در حین مصرف رعایت نمایند می توانند گامی اساسی در جهت اصلاح الگوی مصرف بردارند.

وی از اجرای طرح سه شنبه های آبی درخصوص نهادینه سازی فرهنگ مدیریت مصرف  آب شرب در روستاها در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح سه شنبه هر هفته در ماه مبارک رمضان توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی در مساجد و حسینه های روستاهای شهرستان چادگان برگزار می شود و تا کنون با استقبال خوب مردم رو به رو بوده است./

کد خبر 306852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.