سهم 70درصدی گردشگری در اشتغال شهرهای بزرگ جهان/ درآمدهای پایدار گردشگری

عضو شورای شهر پنجم با تاکید بر اینکه گردشگری شهری می توان منبع درآمد پایدار برای شهرداری ها محسوب شود، گفت: یکی از زیرساخت های مهم در این زمینه ایجاد هتل های پرستاره است و بانک ها باید در این زمینه فعال شوند.

محمود میرلوحی با اعلام این مطلب افزود: پرداختن به اوقات فراغت از لازمه های زندگی است به نحوی که اگر افراد امکان استراحت و تفریح نداشته باشند و فضایی برای بازسازی روحی شهروندان ایجاد نشود، زندگی در شهرها به شدت سخت می شود و مردم آن شاد نخواهند بود.

وی اضافه کرد: امروزه در کشورهای بزرگ جهان امکانات تفریحی و گردشگری هم برای شهروندان خود و هم برای توریست های داخلی و خارجی امکانات بسیار خوبی فراهم شده در حالی که در کشور ما هنوز در این زمینه ضعف زیادی وجود دارد و باید در این زمینه اقدامات بهتری انجام داد.

سهم 70درصدی گردشگری در اشتغال شهرهای بزرگ جهان

این عضو شورای شهر پنجم با اشاره به اینکه گردشگری اعم از داخلی و خارجی می تواند منبع درآمدی پایدار برای شهرداری ها و به خصوص تهران باشد، گفت: گردشگری زمینه را برای کار جوانان، اشتغال و خدمت فراهم می کند و ارزش افزوده را با خود به همراه دارد. به طوری که در کشورهای توسعه یافته 40 درصد از اشتغال افراد در صنعت و کشاورزی بوده و حدود 60 الی 70 درصد از اشتغال در حوزه خدمات است که گردشگری جزء آن محسوب می شود.

به اعتقاد میرلوحی در جهان امروزی گردشگری در گردش مالی شهرها اهمیت زیادی دارد و گرچه در گذشته در تهران زحمات زیادی کشیده شده اما هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب داریم. به عنوان مثال ما در تهران سازه های ارزشمند زیادی داریم که می تواند در گردشگری بسیار جاذب باشد اما مورد بی توجهی قرار گرفته اند. بنابراین اولین کاری که باید انجام داد رسیدگی و توجه و احیای این آثار است که برخی از آنها بیش از صد سال قدمت دارند.

وی یادآور شد: همچنین جذب گردشگر نیازمند داشتن زیرساخت های مناسب است. به عنوان مثال اکنون در کشورهای بسیاری مردم برای تفریح به مال ها می روند که همه نیازمندی های آنان را پاسخ می دهد. البته این به معنای دفاع من از ساخت مال ها نیست اما می گویم که باید چنین زیرساخت هایی هم در کشور و به ویژه تهران که پایتخت است داشته باشیم.

انتظار از شهرداری تهران برای خدمات رسانی به گردشگران

میرلوحی با بیان اینکه انتظار ما از شهرداری تهران داشتن برنامه ای جامع برای توسعه گردشگری در شهر است، گفت: شهرداری باید اعلام کند برای گردشگرانی که قصد ماندن در شهر تهران را دارند چه خدماتی می تواند ارائه دهد که جذاب باشند و بتوانند راحتی را برای افراد فراهم کنند.

عضو شورای شهر پنجم تهران تاکید کرد: ما در بحث گردشگری هنوز اول مسیر هستیم و از لحاظ زیر ساخت هایی همچون داشتن هتل های پرستاره و خوب کمبود زیادی داریم و شاید در تهران به 5 هتل هم نرسند. از آنجایی که اقتصاد در کشور ما بانک محور است و هر جایی که بانک نیاید منابع ایجاد نمی شود، بنابراین بانک باید در زمینه توسعه گردشگری به ویژه ایجاد هتل ها و زیرساخت ها به یاری شهرداری تهران بیایند.

وی تصریح کرد: من جدا اعتقاد دارم که باید از بخش خصوصی حمایت کرد و بانک ها می توانند نقش زیادی در توسعه گردشگری داشته باشند. در تهران باید روزی را فرض کنیم که ده ها هتل بسیار خوب، هواپیماهای جدید و زیرساخت های عالی برای گردشگران داشته باشیم.

به گفته میرلوحی شورای شهر پنجم رویکرد بسیار روشن و شفافی در زمینه توسعه گردشگری تهران دارد و قرار است اقدامات اساسی در این خصوص انجام شود و به ویژه درباره هتلینگ و حمل و نقل گردشگران برنامه های جامعی اجرایی خواهد شد.

منبع: شهر فردا

کد خبر 306525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.