افزایش نیاز بازار به ورق‌های فولادی به معنای رونق اقتصادی است

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه گفت: صنایع پایین دستی فولاد و بازاربیش از توان فولاد مبارکه به مواد اولیه نیاز دارند، این به معنای کم کاری فولاد مبارکه نیست بلکه حاکی از پویایی بیشتر و رونق صنعت ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از  فولاد مبارکه، بهرام سبحانی بیان داشت: اولویت گروه فولاد مبارکه همیشه در راستای تأمین نیاز داخل بوده است و به همین منظور با تمام توان خود در این گروه صنعتی، محصولات متنوع را تولید می کنیم.

وی گفت: سال گذشته در مورد تأمین نیاز یک میلیون تنی صنعت لوله و پروفیل موافقتی با وزارت صنعت معدن و تجارت، انجام شد و تا بهمن ۹۵، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق تحویل کارخانه های این صنعت قرار گرفت.
سبحانی با بیان اینکه میزان صادرات فولاد مبارکه در سال ۹۴ بیش از ۱.۸ میلیون تن بود، اظهار کرد: اما به منظور رفع نیاز داخلی، در سال ۹۵ این رقم به ۱.۵ میلیون تن کاهش یافت.
وی افزود: سال گذشته نیز با رشد ۴۰ درصدی فروش داخلی برای تأمین نیاز داخل تلاش کردیم.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه نیاز بیش از توان تولید داخل از طریق واردات تأمین می شود، گفت: برخی انتظار دارند به دلیل وجود نیاز وارداتی، تعرفه ها حذف شوند، درصورتی که وظیفه تعرفه، ایجاد تعادل بین قیمت واردات و قیمت تولید داخل به منظور حفظ تعادل در بازار در کنار تثبیت اشتغال و تولید ملی است.
وی خاطرنشان کرد: ورق های آجدار، ورق های فولادی با استاندارد API که در صنایع نفت و گاز استفاده می شوند و ورق های MB و IF که در صنایع خودروسازی استفاده می شوند، از جمله محصولاتی هستند که به صورت کاربردی در صنایع داخلی به مصرف می رسد و توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می شود.

کد خبر 306408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.