شرکت‌های مدیریت صادرات در ورود به بازار قطر پیشگام باشند

مسئول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان از شرکت‌های مدیریت صادرات استان اصفهان خواست که در ورود با بازار قطر پیشگام باشند و گفت: کارگو پایانه اصفهان می‌تواند سکوی پرتاب محصولات غذایی استان به قطر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا مومنی در نشست محاصره اقتصادی قطر فرصت طلایی برای ایران، اظهار داشت: قطر به‌عنوان فرصت اقتصادی و یک تهدید سیاسی است که باید از آن استفاده بهینه کرد.

وی از شرکت‌های مدیریت صادرات استان اصفهان خواست که در ورود با بازار قطر پیشگام باشند و افزود: فرصت بازار قطر مانند روسیه، آسیای میانه، عراق و افغانستان نباید از دست برود.

مومنی خواستار اعزام هیات تجاری استان اصفهان به قطر شد و گفت: اعزام این هیات می‌تواند به بازاریابی و نیازسنجی کالاهای استان اصفهان کمک کند.

وی ایرلاین قطریه را فرصت مناسب برای حمل بار هوایی کالای استان اصفهان برشمرد و تاکید کرد: کارگو پایانه اصفهان می‌تواند سکوی پرتاب محصولات غذایی استان به قطر باشد.

مسئول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت  با اشاره به پیگیری رییس سازمان توسعه تجارت ایران برای حضور در بازار  قطر گفت: دو کشتی حمل بار والفجر برای انتقال کالاهای ایرانی به قطر از سوی این سازمان هماهنگ شده است.

فرهاد حاجی مرادی مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی استان اصفهان در این نشست از توانمندی استان در صادرات محصولات لبنی و گوشت زنده به قطر خبر داد و گفت: صادرکنندگان استان اصفهان می‌توانند با واردات گوشت نسبت به صادرات آن به قطر اقدام کنند.

نسرین سخایی مدیر یک شرکت مدیریت صادرات نیز خواستار برندسازی کالای مواد غذایی استان برای حضور در بازار قطر شد و گفت: نبود برندهای معتبر بین‌المللی در صنایع غذایی استان اصفهان از چالش این بخش به ‌ویژه در صادرات است.

کد خبر 306207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.