حوادث تروریستی از فراورده های استکبار است/ برخی در برابر دهه ۶۰ تجاهل نکنند

امام جمعه موقت تهران گفت: حوادث تروریستی از ساخته‌ها و فرآورده‌های دنیای استکبار است و بنا به وصیتنامه امام (ره) رژیم آمریکا یک تروریست بذات است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز (۱۹ خرداد ماه ۹۶) در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: رذالت تروریست‌های زبون و ذلیل‌ که جمعی از روزه‌داران و میهمان خدا را در حرم امام و مجلس شورای اسلامی شهید کردند بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود:‌ بحمدالله خیلی زود باطن پلید تروریست‌های پست در حرم امام خمینی رو شد اما در فضای مجلس به دلیل وجود جمعیت، نیروهای حفاظتی سپاه و نیروهای امنیتی با تمام تلاش خود با کمی تأخیر آن را به اتمام رساندند و نتیجه‌اش این شد که تعدادی از عزیزان ما به لقاءالله پیوستند.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: خوشا به حال شهیدان این حادثه که میهمانان خدا بودند و مظلوم کشته شدند و این مظلومیت برای مردم تزریق بیداری و منشأ تقرب بود. 

صدیقی ادامه داد: این مصیبت تعدادی از عزیزان ما را داغدار کرده و تعداد افرادی مظلوم به دست یکسری بدبخت، زبون شهید شدند که هیچ نفعی برای این تروریست‌ها نداشت.

وی ادامه داد: جمعی از عزیزان ما را به خاک و خون کشیدند و ملتی را داغدار کردند که به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت عظیم‌الشأن تسلیت می‌گویم.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: کشته شدن آنها برای ما کرامت و ارث اولیاء است مردم ما در این میدان‌ها ارث دارند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه یادآور شد: حوادث تروریستی از ساخته‌ها و فرآورده‌های دنیای استکبار است و بنا به وصیتنامه امام رژیم آمریکا یک تروریست بالذات است اساساً کار این‌ها قتل و غارت است این‌ها جز شر برای بشریت از همان ابتدا هیچ چیزی نداشتند و بعد هم غده سرطانی اسرائیل را به عنوان تروریست کاشتند و تروریست دولتی را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌های رژیم تروریستی همین ترورها است پس از انقلاب هم که یک مجتهد عارف این انقلاب را در دنیا محقق کرد و شرق و غرب را به حیرت درآورد، نیز از این ترورها و خشونت‌ها دست بردار نبودند در جریان جنگ تحمیلی نیز علیه ما برخاستند اما این روحیه جهادی که در جوان‌ها و آحاد ملت و عشق به شهادت و نترسیدن از مشکلات ما را پیروز کرد. 

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: پیروزی ما پیروزی خون بر سلاح و اعتقاد بود دنیای کفر برای اینکه جنگ به راه بیندازد از طریق سلفی‌ها و  گروهک‌های تروریستی و در نهایت داعش اقدام کردند و آنها را فریب دادند آن هم با شعارهای اسلامی و الله‌اکبر،‌ اما این‌ها کپسولی است که روی پوسته آن زیباست اما در حقیقت همان کپسولی است که آن بی‌دین‌ها در روز عاشورا به جنگ با پیامبر خدا با همان شعار الله‌اکبر آمده بودند. 

صدیقی خاطرنشان کرد: امروز جریان منحط استکبار تحت عنوان گروه‌های مختلف آمده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود یادآور شد: تروریست‌ها با این حملات خود که هیچ نفعی برای آنها نداشت خود را به جهنم بردند و جمعی از عزیزان ما را به خاک و خون کشیدند و ملتی را داغدار کردند. 

وی افزود: شهادت ارث اولیا است و مردم ما با این تحفه الهی انس دارند و با این خون‌ها به خدا تقرب می‌جویند به همگان به خصوص خانواده‌های داغدار تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

صدیقی یادآور شد: اساساً بنا و بنیان اینها بر شرارت، قتل و غارت است. اینها از روز آغاز حکومت ننگین خود جز شرم برای بشریت هیچ نداشته‌اند. بعد هم که غده سرطانی اسرائیل را به عنوان یک کانون ترور و ظلم کاشتند و تروریسم دولتی را دامن زدند و در منطقه این رژیم یکی از مأموریت‌هایی که داشت همین ترورها بود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دنیای کفر برای اینکه بدلی درست کند از طریق سلفی‌ها، القاعده و طالبان درست کرد و نهایتاً‌ داعش که عصاره تمامی شرارت‌ها و بی‌هویت‌ها بود ایجاد کرد و فریب داد، با نام الله اکبر و شعارهیا اسلامی می‌آیند اما اینها کپسولی است که روپوش آن زیبا است. این بی‌دین‌ها همان تکفیری‌هایی هستند که برای کشتن امام حسین (ع) در روز عاشورا با تکبیر الله اکبر به جنگ با فرزند پیغمبر آمده بودند.

وی گفت: امروز این جریان منحط دست‌ساز انگلیس دنیای استکبار تحت عنوان این گروهک‌هایی که اسم‌های مختلف دارند آمدند اما نه خط قرمز دینی دارند و نه بینش جهانی و عقل تحلیلگر دارند و هیچ رحم و مروتی ندارند.

وی افزود: کشتن کودک، زن و مرد در مسجد و پایگاه‌های خدمتی کار آنها است. اینها مانند وحشی‌های جنگلی و درندگان که اصلاً مانعی در مسیر خود نمی‌بینند می‌«اند اینها گرگ هستند گرگ است وقتی به گله‌ای می‌رسد تنها طعمه خود را نمی‌درد بلکه خاصیتش درندگی است اینها را درنده ساخته‌اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: اینها در کشور ما تازگی ندارد؛ ما در دهه شصت موارد و فجایع عظیمی را پشت سر گذاشتیم. نیروهای خطرناکی که شبکه‌ای بودند و بخشی از جوانان کشور ما را در وادی قتل، آدم‌کشی و درندگی قرار دادند هم ابتدای کارشان هم دم از نهج‌البلاغه و مقابله با آمریکا می‌زدند اما در نهایت نوک پیکان آمریکا شدند.

صدیقی در ادامه با اشاره به شهدای مظلوم دوران انقلاب و دهه شصت گفت: تکفیری‌های محراب‌های جمعه ما را هم خونین کردند و مسئولان نظام و نخبگان کشور را که موتور تدبیر و مدیریت کشور با آنها گرم بود را به خاک و خون کشیدند شخصت های کم‌نظیری مانند شهید بهشتی، مطهری و نخبه‌های دیگری که در سنگرهای مختلف کشور مشغول خدمت بودند را نیز به خون کشیدند.

وی یادآور شد: آنها حتی رئیس جمهور سایر مسئولان نظام را هم ترور کردند اما این چه انقلاب و ملتی است که همه این داغ‌ها را هضم کرد ولی موتور انقلابش حتی یک روز هم راکد نشد بلکه هر خونی ریخته شد مردم ما شتابشان در مسیر انقلاب بیشتر شد. 

امام جمعه موقت تهران برهمین اساس اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این ترقه‌ای بیش نبود مردم ما نه از این ترقه‌ها می‌ترسند و نه سابقه وحشت از این معانی دارند. اما این هشدار بود برای که کسانی دهه شصت را گویا نشناختند و یا گاهی تغافل می‌کنند و این جلادهای خون‌آشام و مردم کش و کودک کش که به صغیر و کبیر رحم نمی‌کردند را گویا جلاد نمی‌دادند اما اعمال قانون و پیاده کردن اراده یک ولی فقیه دارای مبنا را مورد خدشه قرار می‌دهند.

وی همچنین عنوان کرد: جای بسی تأسف است که برخی‌ها خودشان در این جریانات بودند مگر از گذشته‌های خودتان پشیمان شده‌اید مگر هویت‌تان تغییر کرده و ملت و شهدای خودتان را از خود جدا می‌دانید. چگونه اینها روی‌شان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: در دوران‌های سخت ما از ترورها عبور و آتش‌ها را خاموش کردیم امروز که خوشبختانه از اقتدار بیشتر برخورداریم و جوان‌های ما نیز از بینش‌ اسلامی بیشتری دارند، این قضایا هیچ ضربه‌ای به ما وارد نمی‌کند ما همچنان مقاوم ایستاده‌ایم و هرگز از مقابله با استکبار جهانی و آمریکا عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

صدیقی بر همین اساس اضافه کرد: در این حادثه از متانت، قوت روح و روح مقاومت آحاد مردم که هیچ خمی به ابرو نیاوردند تشکر می‌کنیم. مجالس مردم خوشبختانه باشکوه برگزار شد، مردم ما شور و شوقشان با این چیزها کم نمی‌شود، دشمن کور خوانده است، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

این خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه از نیروهای نظامی و انتظامی، سربازان گمنام، سپاهیان که حادثه حرم امام را در نطفه خفه کردند و حادثه مجلس را هم با هزینه کم خاتمه دادند تشکر کرد.

وی همچنین افزود: این نابکاران به درک واصل شدند و مجلس شورای اسلامی هم لحظه‌ای کار خود را در آن روز تعطیل نکرد و با روحیه علیرغم شنیدن صدای گلوله‌ها کار خود را ادامه داد،‌این نظام، نظام علوی، حسینی و عاشورایی است و نظامی است که پرچم امام زمان(عج)  را به دست یک فقیه شجاع خودساخته متوکل به خدا داده است. 

صدیقی ادامه داد: مردم احساس حمایت غیبی می‌کنند و با این چیزها هیچ تزلزلی بر آنها در حرکت انقلابی و دینی‌شان پیش نخواهد آمد. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آستانه ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بهترین مطالب را در آن روز (روز ارتحال امام خمینی) عنوان کرده‌اند. جریان انقلاب ایران با رهبری حضرت امام یک حادثه تاریخی نبود بلکه مانند جریان عاشورا یک جریان مستند و چشمه جوشان است و این جریان فکری همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امام به گونه‌ای نبودند که شاه را بیرون کند و پس از آن یک معمم به جای شاه نشسته و وزرای دیگر به جای آنها بنشیند، امام یک مأموریت الهی داشتند و می‌خواستند زمینه  را برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) آماده کنند لذا یک کشور وابسته زیر پای استکبار له شده را با روح مکتب و اسلام احیا کرد و یک جامعه مستقل با هویت اسلامی آن هم نه اسلام متحجر یا التقاطی و روشنفکر بلکه اسلام مقاوم و بت‌شکن و شجاعت بنا نهاد. امام هم مکتب را به صحنه آورد و هم اسلام و قرآن را احیا کرد و مکتب غدیر را در خارج محقق کرد و هم جریانی را ساخته و پرداخته کرد  که همان نور خداست. 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: رمز پیروزی امام و بقاء انقلاب شخصیت‌ پرجاذبه امام بود و امام عارف و صادقی بود و در چارچوب دین حرکت می‌کرد. امام شعارهایی را مطرح کرد که قلب عموم مردم به ویژه جوان‌ها را مجذوب کرد. 

صدیقی همچنین یادآور شد: امام این انقلاب را برای خودش نمی‌خواست بلکه برای نجات بشریت نقطه آغاز می‌دید اما شعار حداکثری داد ولی در نهضت‌های قبلی شعار حداقلی بود. 

وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس دهم عنوان کرد: این انتخابات برای ما نقطه عطف، آبرو، اقتدار و عزت بود و به شرق و غرب برای چندمین بار نه، گفتن بود. این دوره از انتخابات بیعت با آرمان‌های شهدا و بیعت با آرمان‌های امام بود. 

امام جمعه موقت تهران افزود: جمعیت عظیمی تلاش کرده‌اند ولی نامزدشان رأی نیاورد و آن جمعیتی که نامزدشان رأی آورد باید توجه کنند همگی لشکر انقلاب بودند و حضورشان در صحنه مقابله با استکبار و اعلام اراده  قطعی برای ادامه راه امام بود و چوب قانون اساسی زیر پرچم ولایت و انقیاد به مصوبات شورای نگهبان و صددرصد پذیرش نظام بود. حضور مردم پیشگیری از خیلی خطرات در صحنه بین‌المللی بود اما هم آنها که رأی نیاوردند خوشبختانه ظرفیتی نشان دادند و برای خودشان شکست تلقی نکردند در حقیقت برد و باختی نبود. حضور آنها صحنه را گرمتر کرد و هم آنهایی که رأی آوردند باید ظرفیت داشته باشند و کسی را تحقیر نکنند و این رأی‌ها را به شخص ندانند این آرا رأی به نظام مقدس است. 

صدیقی اضافه کرد: در حقیقت رأی مردم رأی دادن به خون مقدس شهیدان است و کسی که منشأ این بسیج عمومی است روی ولایی است. اما باید توجه شود که خط را تغییر ندهید و انقلاب منحرف و گفتمان امام را تحریف نکنید و راه جهاد و شهادت را به انزوا نبرید اسلام را در متن قرار دهید این انقلاب و این خون برای پیاده شدن اسلام است لذا من به عنوان یک طلبه ناچیز که خدا را شاهد می‌گیریم زیر این آسمان عضو هیچ تشکل سیاسی نیستم و اساساً رنگ سیاسی ندارم و عرایضم از پایگاه حزبی نیست و هیچ حرصی ندارم عرض می‌:نم جناب رئیس‌جمهور و همه کسانی که سکان شهدای مملکت را به امانت دادند اگر قدرت می‌خواهید ولایتمداری، با مردم بودن، هوای پابرهنگان را داشتند و از اشرافیت فاصله گرفتن را مورد توجه قرار دهید.

وی همچنین یادآور شد: استقلال به قیمت گرانی به دست ما آمدند مردم سختی‌ها تحمل کردند کشته‌ها دادند و زندانی تحمل کردند تا زیر یوق آمریکا نباشند، یکی از جاذبه‌های انقلاب ما که جوان‌های دنیا هم در این جهت تحت تأثیر ما هستند همین بیرون آمدن از چمبره آمریکا است که در عربستان سعودی و دیگر کشورها هم خواهیم دید که جوان‌ها مقلد امام هستند

وی ادامه داد:‌ دنیای غیر مسلمان هم حزب‌الله لبنان را الگو می‌دانند رشادت و شهامت می‌خواهد سر سفره شهدا نشستیم بیایید بس کنیم و هم حرفمان در چارچوب‌ها و قالب‌های شرعی و اخلاقی باشد و هیچ گروهی را تحقیر نکنیم و به هیچکسی متلک نگوییم و مقابل پرچمدار و علمدار و صاحب ولایت منشأ مشروعیت خود را نشان دهیم و حرفی نزنیم هر چند اراده‌آش را نکرده باشیم ولی نکند که دشمن بگوید در این نظام افرادی هستند که در سنگر نظام نشستند و با قانون نظام مسئولیت به عهده گرفتند ولی نقش اپوزیسیون ایفا می‌کنند این زیبنده هیچکس نیست و کسی که در لباس روحانیت است و باید الگوی اخلاقی جامعه باشد.

وی در خاتمه عنوان کرد: در همین راستا زمانی که رهبر معظم انقلاب و نایب امام زمان (عج) محور حرکت‌ها و برنامه‌ها از نظر قانون اساسی و نکته‌ای در این رابطه می‌گویند روسای قوا هم باید حریم نگه دارند این جریان نیستی بسیار مهم امست رهبر معظم انقلاب در این رابطه به دانشجویان فرمودند گیرم که هیچ خلاف شرعی هم در برابر آن نیست اما این در شأن نظام جمهوری اسلامی با این همه شهید استقلال و این قدرت نیست که برای آموزش و پرورش ما در بیرون از مرزها بیگانگان به ما برنامه بدهند گیرم که هیچ اشکال محتوایی هم ندارد و تحفظ هم داشتید ما همیشه از سران قوا توقع داریم از امام جلو نیفتند و  حرمت نظام  و ولایت را حفظ کنند که تا کنون بحمدالله حفظ کرده‌اند از این به بعد برای ایجاد وحدت بیشتر رمز وحدت ما عمود عزت و استقلال کشور ما است. 

کد خبر 306108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.