آیین بزرگداشت آیت الله مستجاب الدعواتی ( مجتهد پهلوان )

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: آیین بزرگداشت آیت الله مستجاب الدعواتی ( مجتهد پهلوان ) در روز جمعه 19 اردیبهشت ماه از ساعت 21 در باغ موزه چهلستون اصفهان برگزار می شود.

هادی نباتی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: اصفهان به عنوان قطب فرهنگی کشور در طول دوران های مختلف تاریخی مهد بسیاری از علمان و بزرگان علمی و دینی بوده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد فرهنگی شهرداری طی دو سال اخیر، تجلیل و بزرگداشت فرهیختگان، شخصیت های برجسته و هنرمندان را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا بزرگداشت آیت الله مرتضی مستجاب الدعواتی به همت شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: یکی از ویژگی های شخصیت ایت الله مستجابی این است که او یکی از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در کشور محسوب می شود.

نباتی نژاد تاکید کرد: آیت‌الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی معروف به مستجابی یکی از برجستگان خاندان صدر و از دوستان نزدیک امام موسی صدر و چهره‌ای شناخته‌ شده در میان رجال معاصر اصفهان است.

وی اظهارکرد: آیین بزرگداشت این بزرگ مرد و مجتهد پهلوان شهر اصفهان در روز جمعه 19 اردیبهشت ماه از ساعت 21 در باغ موزه چهلستون اصفهان با حضور جمع کثیری از علاقه مندان به این شخصیت برجسته و دیگر مقامات عالیه و علمای استان برگزار می شود.گفتنی است آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ درجه اجتهاد از سوی آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. او یکی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود. آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزۀ شعر و ادب و هنر دارد.

کد خبر 306084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.