پل عابر پیاده بلوار گلباغ نماز  رشت افتتاح شد

مراسم افتتاح پل عابر پیاده بلوار گلباغ نماز، با حضور موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت، و شیخ کاظمی معاون خدمات شهری منطقه در بلوار گلباغ نماز رشت برگزار شد.

 به گزارش ایمنا به نقل از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت  در این مراسم جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهر رشت ضمن آرزو و قبولی طاعات و عبادات حاضرین در مراسم گفت: همان طوری که ملاحظه می کنید امروز شاهد افتتاح یکی دیگر از سلسله پل هایی که بنا بود در رشت توسط شهرداری ساخته شود هستیم.

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهر رشت با اشاره به تفاوت این پل با سایر پل هایی که اخیراً توسط شهرداری رشت افتتاح شده است افزود: پل عابر پیاده گلباغ نماز فاقد پله برقی و آسانسور است.

جمشیدپور علت عدم نصب بالابر و پله برقی در پل گلباغ نماز را  اعلام کرد و گفت: به علت ضرورت وجود پل عابر پیاده و نیازهایی که در این قسمت از شهر احساس می شد،  تصمیم گرفتیم که هرچه سریع تر مراحل نصب آن را به صورت معمولی طی کنیم، تا از مردم این منطقه رفع ضرورت گردد و بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای احداث پل مذکور هیچ هزینه ای متوجه شهرداری رشت نشده است تصریح کرد: پیمانکار تمامی هزینه ساخت و نصب آن را که حدود ۲۰۰ میلیون تومان است در قبال نگهداری آن برعهده گرفته است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت به دو پل عابر پیاده مکانیزه در منطقه جانبازان رشت اشاره کرد و گفت: هزینه نگهداری پل های پیشرفته که امکاناتی نظیر پله برقی دارند بسیار زیاد است.

جمشید پور یادآور شد، مادامیکه پیمانکار از پل نگه داری می کند می تواند از تبلیغات آن بهره برداری نماید بنابراین انجام این کار برای شهرداری هیچ هزینه ای در بر نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم نرده کشی زیر تمامی پل‌های عابر پیاده اظهار داشت: هدف اصلی ما در امر ساخت و نصب پل عابر پیاده علاوه بر حفظ امنیت عابران، روان کردن ترافیک شهری است.

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت گفت: هر عابر پیاده که از عرض خیابان عبور می کند باعث توقف خودروها و کند شدن ترافیک می شود و بنابر اذعان پلیس راهور شهرستان رشت ساخت پل هوایی برای عابر پیاده کمک شایانی به کاهش تصادفات و روان ساختن ترافیک می کند.

جمشید پور افزود :پل ها یکی پس از دیگری افتتاح خواهند شد و این تنها پروژه ای است که از ابتدا در شهرداری رشت توانستیم با تکیه به سرمایه گذاری آن را شروع و  به سرانجام برسانیم.

وی در پایان از مدعوین و تمامی افرادی که به هر نحوی در ساخت این پروژه مشارکت داشتند تشکر کرد و گفت: امیدواریم که با احداث پل های مکانیزه در تمامی نقاط حادثه خیزی که پیش از این تصادفات مرگبار و کندی عبور و مرور داشتند، دیگر شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

سید رضا موسوی روزان در ادامه این مراسم ضمن عذرخواهی از حضار به جهت بهره برداری این پروژه در ماه رمضان و عدم پذیرایی از مهمانان در این ماه مبارک اظهار داشت: پذیرایی ما همین قدر است که از تک تک شما عزیزان تشکر کنیم که اینجا حاضر شدید.

وی با بیان اینکه اخیراً تعداد زیادی از پل های عابر پیاده مکانیزه به بهره برداری رسیده است گفت: تعدادی از این پل ها نیز در شرف احداث هستند که ان شاء الله به زودی مردم عزیز ما می توانند از آن استفاده کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در ارتباط با کارهای عمرانی انجام شده در سالهای اخیر گفت: شهر به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است .

روزان با اشاره به کارهای عمرانی انجام شده در سطح شهر نظیر کیلومترها لوله گذاری به جهت دفع آب های سطحی تصریح کرد: حتی زمانی که شهرداری با کمبود مالی بسیار زیادی روبرو بود هیچ گاه انجام پروژه های عمرانی را قطع نکرد .

وی خاطر نشان کرد: امروز هم نگاه و عقیده ما این است که می توانیم پروژه های متفاوت و مختلفی را همزمان در دستور کار قرار دهیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: ماهی که در آن قرار گرفتیم ماه مبارک رمضان است که تفاوت بسیاری با ماه ها و زمان های دیگر دارد و این تفاوت برای همه شهروندان مشهود و مشخص است

روزان با بیان اینکه ما در ماه مبارک رمضان با زبان گرسنه به مهمانی خداوند می رویم افزود: تعاریف زیادی از این حالت شده که زبان گرسنه به تنهایی برای ماه مبارک رمضان کافی نیست بلکه این گرسنگی باید برای تمام جسم و روح ما ریشه بدواند تا اثرگذار باشد.

وی گفت: خداوند به پیامبر (ص) خود در خصوص سرپرستی از یتیمان توصیه کرده است و در این سفارش ابتدا به پیامبر (ص) می گوید: که ای رسول من تو یتیم بودی و من تو را در یتیمی پرورش دادم پس به فکر یتیمان باش.

رئیس کمیسیون فرهنکی شورای شهر رشت در پایان تصریح کرد: یک جمله در قبال همه رفتار و اعمالی که ما داریم می گویم : گناه، غیبت و دروغ توجیح ندارد. کسی مجاز به خالی کردن زیر پای دیگران و بردن آبروی اشخاص نیست تا بخواهد برای آن توجیح هم داشته باشد.

کد خبر 306012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.