رویکرد بودجه ریزی مبنی بر عملکرد می تواند روش و رویکردی نوین تلقی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه ریزی مبنی بر عملکرد می تواند به عنوان روش و رویکردی نوین تلقی شود که با تمرکز بر حوزه های برنامه ریزی و مالی به دنبال تخصیص بهینه منابع در راستای تحقق اهداف و نتایج پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز غلامحسین صادقیان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد:  ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ انسان را به یاد آن تک بیت می اندازد که پیرامون عید فطر است: «عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت/ صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت» به خاطر از دست دادن حضرت امام خمینی(ره)، معمار انقلاب اسلامی متاسفیم و خداراشاکریم که مجلس خبرگان رهبری در آن زمان انتخابی انجام داد که طی ۲۸ ساله گذشته اهداف، راه و منش امام توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ادامه داده شد، برای ایشان از خداوند طول عمر همراه با عزت و سلامت آرزو دارم.

وی با اشاره به اینکه دوره چهارم شورای اسلامی شهر رو به پایان است، ادامه داد: پروژه هایی توسط این شورا پیگیری شد و به نتیجه رسیدن آن مستلزم پیگیری های منتخبان مردم در شورای آینده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: یکی از دغدغه های ملی شورای اسلامی در دوره های مختلف، چگونگی استفاده از منابع محدود شهرداری در راستای تحقق اهداف بوده و هست و خواهد بود، اگر یک بررسی کلی صورت گیرد متوجه خواهیم شد که یکی از دلایل اصلی که نمی توانیم منابع را در راستای اهداف درست مدیریت کنیم این است که بر اساس فرایند و روش های فعلی امکان ایجاد ارتباط منطقی بین حوزه های برنامه ریزی، بودجه و مالی وجود ندارد تا بتوان هم برای تحقق اهداف تخصیص منابع صورت گیرد؛ هم بتوان هزینه های انجام شده را ردیابی کرد.

وی تصریح کرد: براساس جهت گیری های دولت در برنامه های پنج ساله به خصوص در حال حاضر رویکرد بودجه ریزی مبنی بر عملکرد می تواند به عنوان روش و رویکردی نوین تلقی شود که با تمرکز بر حوزه های برنامه ریزی و مالی به دنبال تخصیص بهینه منابع در راستای تحقق اهداف و نتایج پیش بینی شده است.

وی افزود: در این روش در ابتدا با تغییر رویکرد از تخصیص منابع به خروجی ها و پیامدها به جای تخصیص منابع به فعالیت ها و سپس ارزیابی هزینه ها و شاخص ها به دنبال افزایش شفافیت و بهره وری است.

صادقیان تاکید کرد: این موضوع درهمه شهرداری های کلانشهرها در سطوح مختلفی در حال اجراست و در برخی از شهرها سابقه ای بیشتر از ۸ سال دارد.

وی ادامه داد: در شهرداری اصفهان بودجه ریزی مبنی بر عملکرد از سال ۱۳۸۹ همزمان با تصویب برنامه اصفهان ۹۵ به صورت رسمی شروع و به گفتمان مدیریت شهرداری تبدیل شد ولی در برنامه ریزی های صورت گرفته تاکنون اتفاق ملموسی صورت نگرفته به همین دلیل در سال۹۴ شورای اسلامی شهر تاکید ویژه ای بر این موضوع داشت.

وی اضافه کرد: براساس تحلیل های انجام شده استقرار این نظام نیاز به زیرساخت های مختلفی در حوزه های آمار و اطلاعات، برنامه ریزی، مدیریت پروژه، ارزیابی عملکرد، حسابداری و مالی دارد ولی آنچه مسلم است اجرای این پروژه مستلزم ایجاد یک رویکرد در مدیریت ارشد مجموعه است؛ یعنی اجرای آن مستلزم خواست مدیر ارشد است.

این عضو شورا یادآور شد: خوشبختانه در سال ۹۵ با تاکیدات شورا اتفاق خوبی با همت مدیریت ارشد شهرداری در این خصوص افتاده است اما نگران هستم که با توجه به تغییراتی که به تبع انتخابات شورای اسلامی شهر اتفاق می افتد، اجرای این پروژه دستخوش ناملایماتی شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت این پروژه و تاکیدات شورای اسلامی شهر در سال های اخیر  که جزء الزامات برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است، درخواست دارم کمیسیون اقتصادی در زمان باقی مانده از این دوره از شورای اسلامی شهر در یک جلسه اختصاصی موضوع را بررسی کند و پیگیر اجرای آن باشد و از منتخبان شورای آینده نیز درخواست می کنم اجرای این پروژه را در دوره آینده پیگیری کنند.

کد خبر 305513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.