۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
ولایت فقیه رمز امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است

لنجان_جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت:رمز امنیت ایران برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بزرگ دنیا مجهول است، و این در حالی است که امنیت حاکم در کشور ما از بزرگترین نعمات الهی است و رمز آن نیز ولایت مطلقه فقیه و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حسین حسین زاده در آئین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان امنیت را رکن اصلی پیشرفت دانست و اظهار کرد: اخلاق و معارف دینی زیرساخت اصلی نظم در جامعه است که براساس نظر کارشناسان جرم‌شناسی، معارف دینی و مباحث اخلاقی مهمترین عامل بازدارنده جرم در جامعه است.

وی افزود: طبق نظر پلیس بین‌المللی اینترپل در بخش ثبت جرائم، کشور ایران از نظر میزان جرایم در میان کلیه کشورهای جهان جزو امن‌ترین کشورهای جهان است و از سوی دیگر طبق آمار جهانی نیز آمار جرائم خشونت‌آمیز در کشورهای غربی و مدعی آزادی و دموکراسی بسیار وحشناک است که این مسئله باعث تعجب است که چگونه آنها با تمامی امکانات مدرن خود نمیتوانند در این حوزه به خوبی عمل کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: باید به این مهم توجه داشت که شاید در کشورهای غربی از نظر امکانات رفاهی، اقتصادی و شغلی نسبت به کشور ما در وضعیت بهتری قرار داشته باشند ولی میزان جرایم خشن در این کشورها تعجب‌آور است، برای مثال سالیانه بیش از ۱۳۲ هزار تجاوز جنسی در کشور آمریکا رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آمار قتل و خودکشی در کشورهای غربی وحشناک و غیرقابل‌باور است، برای مثال نسبت خودکشی در کشور انگلیس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۴ نفر بوده اما در ایران این امار به هیچ عنوان قابل مقایسه نبوده و این خود نشان از امنیت اجتماعی در ایران است.

ایران از نظر میزان جرایم در میان کلیه کشورهای جهان جزو امن‌ترین کشورهای جهان است

حسین زاده اضافه کرد: طبق آمار و نظر کارشناسی پلیس کشورهای غربی و اروپایی، تجهیزات و ادوات پلیس آن‌ها نسبت ما بیشتر است اما معارف دینی و مباحث اخلاقی بر آنان حاکم نیست و هرکس تنها به فکر حفظ منافع خود است لذا باید توجه داشت که تقویت دین و اخلاق بیش از هر موضوعی می‌تواند در جامعه در پیشگیری از جرایم و انحرافات مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: باید به این مهم نیز توجه داشت که در طرح‌های مطالعاتی انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که مجرمان خاص و خطرناک از میان کسانی هستند که در طول عمر خود هیچ ارتباطی با معارف دینی و اخلاقی نداشته و ندارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه در خصوص امنیت مرزهای کشور ایران گفت: پاریس که قلب اروپا است و از هوشمندترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای تامین امنیت شهروندان برخوردار است داعش ظرف ۳۰ ثانیه هفت بمب را در این شهر منفجر کرد و این درحالی است که نیروهای فداکار و مخلص ایران اسلامی امروز کمر داعش را در کشور عراق و سوریه شکسته اند و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای سخت کوش انتظامی اجازه نفوذ آنها به داخل کشور را نمی دهند.
وی خاطرنشان کرد: قطعاً این گونه شجاعت ها و رشادت ها ما را دلگرم کرده و انگیزه لازم را می دهد تا به مردم بیشتر خدمت کنیم  و در جهت ارتقای سطح امنیت و احساس امنیت تلاش نماییم.

یکی از راه های ارتقای امنیت در جامعه، مشارکت عمومی است

حسین زاده اذعان کرد: یکی از راه های ارتقای امنیت در جامعه، مشارکت عمومی است و زمانی مردم می توانند از امنیت بالایی برخوردار شوند که خود را در این امر سهیم بدانند چراکه دشمنان بارها ملت ایران را از روش های مختلف امتحان کرده اند؛ اما هر بار شکست خوره اند.

وی تصریح کرد: در قدرت معنوی حضرت امام خمینی (ره) توانست طاغوت و نظام شاهنشاهی راکه از طرف قدرت های جهان حمایت می شد را به زباله دان تاریخ روانه کند لذا عزت و عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی موهبتی الهی است که نباید فراموش شود و به آن خدشه ای وارد شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، گفت: با گذشت ۴ دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی به تعداد عمر نظام مقدسمان شاهد برگزاری انتخابات بوده ایم که هربار حضور حداکثری مردم مشت محکمی به دهان مستکبران جهان بوده و با این حضور پرشور خود به نظام مقدس جمهوری قدرتی افزونتر بخشیدند.

وی ادامه داد: مردم ولایتمدار و شهید پرور اصفهان همیشه ثابت کرده اند که در حفظ انقلاب و آرمان های آن پیشتازند و این بار نیز با حضور حداکثری و آگاهانه خود زمینه عزت، سربلندی و اقتدار کشور عزیزمان را در جهان فراهم کردند.

حسین زاده در ادامه با اشاره به مهاجر پذیر بودن شهرستان لنجان اضافه کرد: بر اساس تحقیقی که در خصوص مهاجرت در ایران صورت گرفته در سال ۱۳۳۵، ۲۰ درصد جمعیت ایران شهرنشین و ۸۰ درصد روستانشین بود اما در حال حاضر وضعیت کاملاً برعکس شده است و این موضوع چالش‌های زیادی را برای تأمین امنیت در شهرها فراهم کرده و متأسفانه با تشکیل سکونت‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی این مکان‌ها به کانون‌های جرم در شهرها تبدیل‌شده‌اند که باید هرچه زودتر نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام جدی صورت پذیرد

امنیت و اخلاق محور فعالیت های پلیس است

وی تاکید کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرستان لنجان شورای تامین و همچنین نیروی انتظامی شهرستان لنجان باید به این مسئله نگاهی ویژه داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: تقویت معنویت اخلاق و آموزه‌های دینی، افزایش دانش دیجیتال و فناوری‌های مدرن، ایفای نقش در مدیریت تغییرات آینده، قابلیت مقابله با جرائم سازمان‌یافته، مدیریت آشوب‌های خیابانی، توانایی مجاب کردن افراد و مذاکره و افزایش آمادگی جسمانی و بالا بردن کار آیی کارکنان پلیس باید سرلوحه کار پلیس آینده باشد تا بتواند امنیت مطلوب را برای مردم فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت پلیس فتا در استان اصفهان، بیان کرد: فضای مجازی استان اصفهان به شدت تحت کنترل و نظارت پلیس فتا قرار دارد و به صورت جدی با کسانی که در فضای مجازی به صورت سازمان‌یافته اقدام به ترویج مفاسد اخلاقی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

حسین زاده با بیان اینکه امروز جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی از مهمترین دغدغه‌های ماست، متذکر شد: پلیس فتا به عنوان یک سد محکم در مقابل ترویج کانال‌ها و شبکه‌های فساد اخلاقی ایستاده و باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شود.

ولایت فقیه رمز مهم امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی

وی ولایت را رمز بقا و سعادتمندی جامعه خواند و خاطرنشان کرد: رمز امنیت ایران برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بزرگ دنیا مجهول است، و این در حالی است که امنیت حاکم در کشور ما از بزرگترین نعمات الهی است و رمز آن نیز ولایت مطلقه فقیه و تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان کرد: راه انبیا و ائمه اطهار (ع) پس از خلافت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)  توسط حضرت امام خمینی (ره) و حمایت‌های جان‌نثارانه ملت بزرگ ایران در سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و استمرار این پیروزی تاکنون، مستکبران را متعجب کرده است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه در دوره ها، حوادث پیش رو، موفقیت ها یک پشتوانه قوی و یک ستون محکم بود و جایگاه خود را به خوبی نشان داد لذا باید توجه داشت که غفلت از علم و آگاهی و عدم اجرای فرامین مقام معظم رهبری زمینه‌ساز احیای نقشه‌های دشمن و اختلاف در جامعه می‌شود بنابر این همه باید نقش ولایت فقیه را به عنوان محور اصلی قرار داده و به وجود این نقش در هدایت مردم کمک کنند.

اعتماد مردم مهمترین پشتوانه و سرمایه پلیس

حسین زاده در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از حدود ۲ دهه گذشته موضوع اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی دانستند و مستمر به موضوع امنیت  به عنوان یکی از اساسی ترین محورهای توسعه تاکید می ورزیدند، گفت: براین اساس نهادهای درگیر با این موضوع را نظیر نیروی انتظامی  به تلاش و فعالیت هوشمندانه دراین راستا تشویق و ترغیب کردند.

وی تصریح کرد: رهبری در جلسه اخیر خود فرمودند که نیروی انتظامی باید صالح، امین، هوشمند و پیچیده، عمل با دقت و به هنگام، قوی و مقتدر، اهل بیان و تفاهم باشد، رهبری ضمن صحه بر عملکرد نیروی انتظامی، راهبردهایی که در این دیدار تاکید کردند، نشان از خواسته ها و مطالباتی جدی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: چنین به نظر می رسد مطالبه رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا، از ناجا در برقراری امنیت و میل به شاخصه های امنیتی، فراتر از وضعیت موجود است، خواسته های  رهبری در بحث امنیت بسیار جدی، دقیق و هوشمندانه تر است، برنامه های ناجا هم به گونه ای است که بتوانیم پاسخگوی نگرانی ها و مطالبات ایشان در این زمینه باشیم.

وی به احساس نگرانی رهبری در مورد تعداد بالای آمار تصادفات جاده ای و تعداد فوتی ها اشاره و خاطرنشان کرد: این نشان از رصد دقیق فرمانده معظم کل قوا است که باید برنامه ریزی های همه جانبه برای رفع تکدر خاطر رهبری  صورت گیرد.

حسین زاده یاداور شد: در فرمایشات رهبری نکته ای ناب و دقیق در بحث تامین امنیت و مسائل اجتماعی بود مبنی براینکه همه دستگاه ها و نهادها باید در کنار نیروی انتظامی در زمینه رفع معضلات و موانع، همکاری تنگاتنگی داشته باشند و تعاملات خود را با ناجا افزایش دهند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات ۴ ساله سرهنگ رضا عرب عامری تقدیر و سرهنگ غلامرضا افشاری به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان لنجان معرفی شد .

کد خبر 305324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.