اکران «جاده ای به سوی تباهی» در «عصرهای سینما»

فیلم سینمایی «جاده ای به سوی تباهی» به کارگردانی سم منذر، امروز ۱۰ خرداد ماه در نگارستان امام خمینی (ره) اکران و نقد و بررسی می شود.

به گزارش ایمنا، «عصرهای سینما» برنامه ای است که با همکاری دفتر تخصصی سینما، انجمن سینمای جوانان ایران، موسسۀ تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان بر پا شده تا در ماه مبارک رمضان هر روز یکی از فیلم های منتخب جهان را اکران و نقد و بررسی کند و در روز ۱۰ خرداد ماه برنامۀ «عصرهای سینما» به اکران فیلم «جاده ای به سوی تباهی» اختصاص دارد.  

«جاده‌ای به‌سوی تباهی»  (Road to Perdition) فیلمی آمریکایی، محصول سال ۲۰۰۲ است که ستارگانی چون تام هنکس، پل نیومن و جودلا در آن ایفای نقش می کنند.

این فیلم داستان پسربچه‌ای به نام مایکل را روایت می‌کند که چیزی در باره شغل پدرش نمی‌داند جز این که پدرش برای آقای رونی کار می‌کند. آقای رونی وقتی پدر مایکل کودک یتیمی بوده او را پذیرفته و بزرگ کرده‌است. مایکل آن قدر درباره شغل پدرش کنجکاوی می‌کند که متوجه می‌شود آقای رونی یکی از سران مافیای آمریکاست و پدرش هم برای او دست به آدمکشی می‌زند و...

این فیلم تا کنون برنده اسکار بهترین فیلمبرداری برای کنراد هال، نامزد گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای پل نیومن و نامزد اسکار بهترین موسیقی - بهترین تدوین صدا - بهترین صدا گذاری و بهترین طراحی صحنه شده است.

گفتنی است،  جلسۀ نقد و بررسی «جاده ای به سوی تباهی» با حضور بهنام تاجمیر ریاحی، بعد از اکران فیلم برگزار می شود و تاجمیر ریاحی موضوع «نوآر، به مثابۀ فرم» را در حضور علاقمندان بررسی می کند.

علاقمندان برای دیدن این فیلم می توانند امروز، ۱۰ خرداد ماه، رأس ساعت ۱۷ به نگارستان امام خمینی (ره) واقع در میدان فیض مراجعه کنند. /

کد خبر 305097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.