هدایت سرمایه‌های مردم به تولید برای جلوگیری از بازارهای کاذب

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه سرمایه‌هایی که در اختیار مردم است را برای تولید داخلی هدایت کنیم، از ایجاد بازارهای کاذب جلوگیری می‌شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با ایمنا پیرامون راهکارهای اجرای شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، اظهار داشت: باید افرادی که مسئولیت تیم اقتصادی دولت را بر عهده میگیرند  دیدگاه و تفکر انقلابی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کالاهای مشابه تولید داخل نباید وارد کشور شود، افزود: بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی باید بپذیرند که کالای با کیفیت در شأن ملت ایران تولید کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس اعتمادسازی مردم برای هدایت سرمایه‌های آنها به منظور افزایش رشد تولید در کشور را بسیار حایز اهمیت دانست و بیان داشت: دولت و نظام باید با ایجاد اعتماد بین آحاد جامعه  سرمایه‌های پراکنده‌ای که در اختیار مردم است و نحوه سرمایه‌گذاری آن را نمی‌دانند با مشارکت شهروندان در بازار سرمایه، بورس و فرابورس سرمایه کنند.

وی ادامه داد: همچنین خود واحدهای تولیدی نیز باید بتوانند از این سرمایه‌ها در بخش تولید استفاده کنند.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: چنانچه یارانه را مستقیم در اختیار مردم قرار دهیم، می‌توانیم با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان در امر تولید داخل کمک کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی نیز باید جذب شود، خاطرنشان کرد: زمانی که میزان نقدینگی و سرمایه بالایی در اختیار مردم داریم، چرا اعتماد خود آنها را جلب نکنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس پیرامون اینکه در بخش واردات فقط از ترکیه ۲۵ درصد افزایش واردات مصرفی داشته‌ایم، افزود: این کالاها واسطه‌ای نبوده‌اند بنابراین این مسئله کل اقتصاد و اشتغال کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 305027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.