پیشرفت اصفهان در گرو مشارکت همه گروه های اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی منطقه ۳ که در قالب برنامه هر هفته چند افتتاح در کتابخانه مرکزی برگزار شد گفت: توسعه و پیشرفت اصفهان در گرو مشارکت همه گروه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی از حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تشکر کرد و گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات اخیر حماسه ای دیگر در کشور رقم زدند و به افتخارات کشور افزودند، این حضور پرشور پشتوانه بزرگی برای حاکمیت اسلامی بوده است.

وی به منتخبان جدید شورای شهر تبریک گفت و ادامه داد: امیدوارم که ۴ سال خدمت برای مردم پربرکت باشد و رضایت مردم را فراهم کنند.

وی همچنین از فعالیت مدیران خدوم شهرداری تشکر کرد و گفت: مدیران شهرداری با حضور خود در عرضه مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات ارزنده ای به مردم به کار گرفتند.

رئیس شورا تاکید کرد: باید پذیرفت در کشور نظام حاکمیت و مردم سالاری زمینه حضور مردم را در پارلمان های محلی فراهم کرده است و این مهم باعث شده مردم در سرنوشت خود نقش داشته باشند.

امینی عنوان کرد:  اخلاق سیاسی و اخلاق اسلامی را باید از انتخابات یاد گرفت و بازنده و برنده مساوی هستند این در حالی است که برخی نقاط ضعف جدی در ایام گذشته شاهد بودیم امیدواریم در فرآیندهای بعدی شاهد این رخدادها نباشیم، کسانی که تهمت و ناروا زدند امیدواریم خداوند از آنها بگذرد و اگر درست باشد باید از راه قانونی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: مردم خط کشی های سیاسی را قبول ندارند و از ما انتظار خدمت تمام قد در فرصت های نامحدود دارند.

رئیس شورا با تاکید بر اینکه رقابت ها باید به رفاقت ها تبدیل شود، گفت: تبدیل این رقابت ها به رفاقت ها زمینه اعتماد مردم را به اصل حاکمیت بیشتر می کند و بعد از ۳۹ سال هیچ جریان و حزبی به تنهایی توانایی اداره کشور را ندارد بنابراین باید از تمامی ظرفیت ها، جناح ها و گروه ها بهره برد.

امینی با بیان اینکه در یک روز خدمت هم می توان حماسه آفرید خاطرنشان کرد: در همین ایام باقیمانده از دوره چهارم شورای شهر می توان خدمت کرد و باید قطار خدمت را با شور و نشاط به منتخبان دوره پنجم شورا سپرد تا فرصت خدمات بیشتر را به مردم داشته باشند.

وی ادامه داد:  در سال های اخیر نگاه برخورداری به اصفهان ایجاد شده است و این ظلم فاحشی به اصفهان است بنابراین امید است با فعالیت های شورا این نگاه تغییر کند.

رئیس شورا با بیان اینکه اصفهان دارای مدیران قهار و نکته سنجی و برنامه ریزی  است که به همه کشور خدمات ارائه کرده است، اظهارکرد: باید بدانیم نظام شورایی واسطه مردم و حاکمیت را ایجاد کرده است اما گاهی نزاعات بخش حاکمیتی در این رابطه شیرین نیست چون مطالبات مردم از دولت خواسته می شود به همین دلیل حاکمیت به دنبال کاهش اختیارات شوراست.

امینی ادامه داد: گاهی مجلس شورای اسلامی از این فرآیند حمایت کرده است البته مشکلاتی در برخی شوراهای کشور وجود داشته است که باید رفع شود.

وی با اشاره به نظام شورایی شهر فرایبورگ گفت: ۴۶ نفر شورای شهر فرایبورگ بود که نشان از بلوغ بالای اجتماعی است ولی در ایران اختیارات شورا کم شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما شوراها در دوره چهارم دو برابر شد و بعد از گذشت یک سال و نیم مجلس تعداد اعضای شورا را کاهش داد و اگر مجلس و مردم حمایت نکنند کم کم سفره شوراها برچیده می شود.

رئیس شورا عنوان کرد: امیدواریم دوره پنجم اعتماد مردم را به حاکمیت را زیاد کند و اشکالات شوراها را نسبت به قبل کم شود تا شاهد پویایی و نشاط و خلاقیت نخبگان منتخب در دوره پنجم شورا باشیم.

امینی اظهارکرد: با کم شدن مشکلات شوراها، شاهد حضور نخبگان مردمی در شوراها خواهیم بود و اگر این شورا که واسطه بین مردم و حاکمیت است از بین رود، خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: ما در جلب آرا عمومی دچار مشکل شدیم زیرا برخی از انتظارات مردم را خارج از واقعیت ها بردیم که امید است شورای بعدی با پیرایش اقدامات شهرداری و انجام وظایف ذاتی این مشکلات را رفع کنند و بتوانند اعتماد مردم را به حاکمیت اسلامی جلب نمایند.

رئیس شورا تاکید کرد: تجربه نشان داده کسانی که بیشتر از فرصت برای خدمت بیشتر استفاده می کنند، مورد اقبال مردم هستند.

امینی اضافه کرد: شورای شهر فعلی باید در ۲ ماه بعدی باید به سبک شب امتحانی بسیاری از کارها را انجام دهند تا شهرداری را با پویایی بیشتر تحویل دوره بعدی بدهیم.

کد خبر 304216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.