سایه اتحاد ملت ها نقشه های دشمن را نقش برآب می کند

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: سایه اتحاد ملت ها نقشه های دشمن را نقش برآب می کند.

به گزارش ایمنا آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز درآستانه ولادت امامزاده محمد هلال ابن علی(ع) در دیدار با هیأت امنا و و خادمان آستان مقدس محمدهلال ابن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل، لباس خادمی حضرت محمد هلال ابن علی(ع) را افتخار بزرگی خواند و افزود: قدر این نعمت را باید بدانید و خود را بدهکار این امامزاده عظیم الشان بدانید چرا که توفیق خادمی حضرت نصیب هرکسی نمی شود.
وی یکی از اسرارا نظام آفرینش را مسأله اعزام و هجرت خاندان نبوت و عترت به سراسر کشورهای اسلامی دانست و این مسأله را نیازمند تحلیل و تفسیر بیشتری دانست و گفت: علت هجرت امامزادگان به عراق و ایران و سایرکشورهای اسلامی در این است که هیچ کارو حرکتی در نظام خلقت بدون تقدیر و تدبیر و حکمت انجام نمی‌شود.
به گفته وی، فرزندان اهل بیت(ع) و امامزادگان بزرگوار یک مأموریت و مسؤولیتی داشتند که این مأموریت باید با هجرت از مدینه به ایران و عراق و سایرکشورهای اسلامی انجام می‌شد.
آیت الله نمازی از هجرت در نظام توحیدی بعنوان یکی از کارهای بزرگ نام برد و اظهار داشت: امامزادگان بدون حساب و کتاب از مدینه خارج و هجرت نکردند،  بلکه امامزادگان نیز مانند هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به عراق مأموریتی را برعهده داشتند که حساب شده انجام شد.
وی، با یادآوری اینکه، مأموریت هجرت در سر سلسله مهاجران الی الله انجام شد، عنوان کرد: اولین مهاجر الی الله پیامبر اکرم(ص) بود و اگر پیامبر اکرم(ص) از مکه که فضای بسته سیاسی داشت به مدینه هجرت نمی‌کرد اسلام  در مدینه مستقر نمی شد و در مکه دفن شده بود.
نماینده ولی فقیه درکاشان ادامه داد: اولین مهاجر الی الله پیامبراکرم(ص) و در ادامه امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) است و هجرت دوم از مدینه به عراق و ایران بود که امام رضا(ع) از مدینه به خراسان هجرت کرد و به تبعیت از ایشان حضرت معصومه(س) برای دیدار برادر خود حضرت احمد ابن موسی(ع) در شیراز هجرت کرد.
آیت الله نمازی، با اشاره به اینکه، امامزادگانی که از مدینه به ایران و سایر کشورهای اسلامی هجرت کردند برای انجام مأموریت بود، خاطرنشان کر د: امامزادگان ستارگان آسمانی بودند که برای ادای وظیفه و مأموریت حفظ اسلام در زمین منتشر شدند، بنابراین هریک از این امامزادگان امانتی از سوی خدا به مسلمانان است.
وی افزود: اگر حضرت معصومه در قم نبود، انقلاب اسلامی نیز محقق نمی شد، چرا که امام راحل فرزندی از فرزندان مکتب قم است و قم به واسطه حضور حضرت معصومه(س) قم شد در غیر این صورت اگر حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه که میراث حضرت معصومه(س) است از قم گرفته شود، قم مانند دیگر شهرها خواهد و حرفی برای گفتن نخواهد داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: برکت قم به واسطه حضور حضرت معصومه(س) است و حوزه علمیه قم یکی از برکات و دستاوردهای حضرت معصومه(س) است و همه امامزادگانی که در ایران هستند چنین آثار و برکاتی دارند.
به گفته وی، آستان مقدس امامزادگان محل امن و آرامش و پناهگاهی برای مومنین است و این درحالی است که مکاتب دیگر دنیا از داشتن چنین برکاتی محروم هستند و دست شان خالی است.
آیت الله نمازی امامزادگان را شبعه هایی از کربلا دانست و با اشاره به اینکه شیعیانی که توانایی مسافرت به کربلا را ندارند به امامزدگان پناه می برند، خاطرنشان کرد: دفاتری که امامزادگان در شهرها به ویژه در ایران تأسیس کرده اند، دفاتر نمایندگی کربلا است، از این رو امامزادگان در ایران افتخار ملت ایران هستند و باید قدر این نعمت را دانست.
وی در ادامه با اشاره به علت هجرت امامزادگان به ایران، یادآور شد: پیش گام بودن ملت ایران در ولایت اهل بیت(ع) مهمترین علت هجرت امامزادگان به ایران است و شما هم فرزندان نسل طیبی هستید که میزبان امامزادگان بودند.
نماینده ولی فقیه درکاشان با تأکید بر معرفی امامزادگان به مسلمانان و شیعیان دنیا، گفت: اگر چراغ اهل بیت(ع) را در کشورهای اسلامی و جهان فروزان نگهداریم به برکت وجود آنها، معجزات و کرامات آنها مسلمانان با یکدیگر متحد خواهند شد و در سایه اتحاد خواهند توانست در برابر تهدیدهای استکبار جهانی که تصمیم گرفته است اسلام را نابود و اسلام آمریکایی را جایگزین کنند مقاومت کنند.
آیت الله نمازی با اشاره به هدف مسافرت دونالد ترامپ رییس جمهورآمریکا به عربستان و دیدار با پادشاه عربستان و شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: حضور رییس جمهور آمریکا در عربستان برای هماهنگی و اتحاد دشمنان اسلام بر علیه جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین شرایط کشور، شرایط حساسی است که همه باید با هم متحد و در برابر دشمنان اسلام و نظام متحد باشند.
نمایند ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: تا زمانی که ما متمسک به اهل بیت(ع) باشیم هیچ قدرت و ابرقدرتی نمی تواند اسلام و نظام و شیعه را تهدید کند.

امامزاده محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴ قمری در مدینه منوره متولد شد. به همین مناسبت، ۲۰ شعبان المعظم تا اول رمضان المبارک در شهرستان آران و بیدگل، ایام بزرگداشت حضرت محمدهلال(ع) به نام «ایام هلالیه» نامگذاری شده است و همه ساله در این ایام، برنامه های ویژه ای با حضور عاشقان و زائران آن حضرت در این مکان مقدس برگزار می‌شود.
رسا
کد خبر 304188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.