اجرای طرح جامعه ایمن در 40 شهرستان کشور

گلپایگان- دبیر جامعه ایمن گلپایگان گفت: طرح جامعه ایمن با هدف کنترل حوادث منجر به مرگ و تصادفات جاده‌ای اجرا شده و در حال حاضر ۴۰ شهرستان کشور به عنوان مجری طرح جامعه ایمن فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی کریمی در مراسم تقدیر و اهدای جوایز به دانش آموزان برگزیده مسابقه حوادث ترافیکی اظهارداشت: در سال ۸۳ گلپایگان به عنوان مجری طرح جامعه ایمن انتخاب شده است.

وی افزود: طرح جامعه ایمن با هدف کنترل حوادث منجر به مرگ و تصادفات جاده‌ای اجرا شده  و در حال حاضر ۴۰ شهرستان کشور به عنوان مجری طرح جامعه ایمن فعالیت دارند.

دبیرجامعه ایمن گلپایگان گفت: از سال اجرای طرح جامعه ایمن تا کنون حوادث در شهرستان گلپایگان ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال ۹۴ تعداد ۱۲۸۷ مورد حادثه  و در سال ۹۵ تعداد ۱۴۰۵ حادثه در شهرستان گلپایگان اتفاق افتاده است.

کریمی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی خودروهای عبوری در شهرستان گلپایگان، افزود:  در سال ۹۴ تعداد ۷۳۵ مورد حادثه ترافیکی  و در سال ۹۵ تعداد ۸۵۴ مورد حادثه ترافیکی در شهرستان اتفاق افتاده است.

دبیر جامعه ایمن گلپایگان اظهارداشت: در شهرستان گلپایگان سال ۹۴ مرگ و میر ناشی از کل حوادث ۴۰ مورد، و سال ۹۵  این تعداد به ۳۷ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی ۲۳ مورد بوده است، افزود: بالاترین حوادث شهرستان گلپایگان حوادث ترافیکی که به دلیل عدم فرهنگ صحیح در استفاده از موتورسکلت اتفاق می‌افتد.

دبیر جامعه ایمن گلپایگان بیان کرد:  سال گذشته با هدف جلوگیری از حوادث ترافیکی مسابقه بزرگ کتابخوانی در مدارس متوسطه دوم شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این مسابقه ۲۰۰ دانش آموز ثبت نام کردند، اما در آزمون این مسابقه ۶۰ نفر شرکت کردند که ۳۸ دانش آموز نمره قبولی را کسب کردند که در بین آنها به ۲۰ نفر جوائزی اهداء می‌شود.

در ادامه حبیب اله جمالی با تبریک آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: آزاد سازی خرمشهر معادلات جنگ دشمن علیه نظام و کشور را برهم زد.

وی حضور بیش از ۴۰ میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری را نشان از پایبندی به نظام دانس، و افزود: ۲۹ اردیبهشت یک روز حماسی در تاریخ کشور ایران به ثبت خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با تقدیر از حضور حماسی مردم شهرستان گلپایگان گفت: حضور ۸۷ درصد مردم شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح نشان دهنده فهم و آگاهی مردم گلپایگان بود.

وی با بیان اینکه حفظ سلامتی و رعایت موارد بهداشتی از تأکیدات و سفارشات دین مبین اسلام است، گفت: فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت و خودرو سبب کاهش حوادث ترافیکی می‌شود و آموزش و پرورش ملزم به  ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ سازی در بین دانش آموزان است. /

کد خبر 304105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.