آنتی ویروس ایرانی ضد "باجگیر" معرفی شد

بدافزار باجگیر WannaCry که به سیستم های کشورهای همجوار حملات گسترده ای انجام داده است، توسط ضدباجگیر بومی پادویش شناسایی شد تا به سیستم‌ هایی که از این آنتی ویروس استفاده می‌کنند، آسیبی نرساند.

به گز ارش ایمنا و به نقل از  از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این باج‌افزار اقدام به رمزنگاری کلیه فایل‌ها و داده‌های رایانه‌ اشخاص می‌کند و سپس درخواست باج (واریز پول به طریق اینترنتی و ...) در قبال رمزگشایی برای اجازه دسترسی صاحبان اطلاعات می‌کند. بنابراین اشخاص تا قبل از پرداخت باج، نمی توانند به فایل ‌ها و اطلاعات داخل کامپیوتر خود دسترسی داشته باشند.
بنابراین گزارش، با وجود انتشار این بدافزار در چند روز گذشته در سراسر جهان و حدودا در برگیری 90 کشور، آنتی ویروس پادویش توانست با موفقیت بدافزار باجگیر را شناسایی و حملات آن را متوقف نماید.
به کاربران فضای مجازی توصیه می شود جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی و آلوده شدن سیستم های خود علاوه بر نصب کردن آنتی ویروس پادویش در سیستم عامل ویندوز و اندروید که مجهز به ضد باجگیر است، از داده های خود نیز پشتیبان تهیه نمایند و سیستم عامل کامپیوتر خود را به روز کنند. همچنین اشتراک فایل ویندوز را غیرفعال کرده و ویندوز های قدیمی پایین‌تر از ویندوز7 شامل XP و ... را کنار بگذارند.
به همه کاربران توصیه اکید می‌شود، آنتی ویروس بومی پادویش به همراه نسخه باجگیر آن بر روی سیستم‌های کامپیوتر و موبایل خود نصب نمایند. چرا که نه تنها WannaCry را حتی قبل از اینکه منتشر شود، تشخیص داده و خنثی می کند، بلکه جلوی انواع دیگر باجگیرها را نیز خواهد گرفت.
ضدبدافزار بومی پادویش تنها محصول کامل کشور است که با مشارکت و همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک شرکت دانش بنیان با بکارگیری ده‌ها نیروی نخبه و متخصص جوان ایرانی درداخل کشور تولید شده و در سال 1395 نسخه تکامل یافته خانگی و تجاری آن منتشر شد.
هموطنان گرامی می‌ توانند برای دسترسی به نسخه رایگان خانگی آنتی ویروس مذکور و دانلود آن، از طریق وب سایت www.padvish.com اقدام نمایند. 
کاربران می توانند پس از نصب آنتی‌ویروس مذکور، نسخه موقت رایگان ضدباجگیر مربوط را از آدرس ذیل دانلود و نصب نمایند.

کد خبر 303408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.