حضور مردم در انتخابات، امنیت‌ساز است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که ایران در منطقه‌ای نا امن قرار دارد، اگر اقتدار خود را با حضور در انتخابات نشان ندهد، همان‌طور که دشمن برای سوریه و لبنان نقشه کشید، برای ایران هم نقشه می‌کشد.

سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا در رابطه با مشارکت مردم در روز 29 اردیبهشت ماه اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات مسئله بسیار مهمی است. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «آنچه در خارج بازتاب پیدا می‌کند، حضور مردم در انتخابات است که موجب یأس و نا امیدی کسانی می‌شود که برای ایران نقشه‌های فراوانی در سر دارند». همچنین مشارکت در انتخابات، نشانه اقتدار و امنیت کشور ما می‌شود.

وی ادامه داد: در جای دیگر نیز مقام معظم رهبری طی پیامی دیگر فرموده‌اند «آن چیزی که موجب ابهت جمهوری اسلامی شده و دشمنان از آن می‌ترسند حضور گسترده مردم در صحنه ها از جمله حضور در انتخابات است». همچنین ایشان اشاره کرده‌اند «اگر مردم پای صندوق‌های رأی حضور داشته باشند مهم‌تر از این است که یک مسئول این کار را انجام دهد».

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که مردم در صحنه‌اند، دشمن با دیدن این صحنه‌ها مأیوس و سرخورده می‌شود و انگیزه‌اش را از دست می‌دهد. چه بسا این اقتدار را که می‌بینند به کشور ما امتیاز می‌دهند.

وی در رابطه با تأثیر مشارکت در انتخابات بیان کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برای منطقه خاورمیانه برنامه چیده‌اند. در این منطقه که دنیای اسلام هم وجود دارد، اگر اقتداری وجود نداشته باشد، همان‌طور که برای سوریه و لبنان برنامه ریختند، برای ایران هم نقشه می‌کشند؛ این در حالی است که ایران برای بیگانگان در اولویت اول است؛ اما به فضل الهی و حضور گسترده مردم در صحنه، در حالی که ایران در منطقه‌ای نا امن قرار دارد، کشور ما، کشوری امن است.

عبادی ابراز کرد: مردم یقین بدانند حضورشان در صحنه بسیار امنیت ساز است و پیام محکمی به دشمنان اسلام و انقلاب و ایران است. کسانی که می‌گویند رأی ما اثری ندارد باید گفت همان یک رأی بسیار مهم است، قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود؛ ما نباید خود را دست کم بگیریم؛ بلکه باید از این حق انتخاب که قانون به ما داده است، بهره ببریم و از این حق، با حضور در پای صندوق‌های رأی به راحتی نگذریم. این موضوع از اثرات انقلاب است که دیدگاه‌ها و جریان‌های مختلف می‌توانند برای خود نامزدهای انتخاباتی داشته باشند.

وی ادامه داد: در نهایت هر کس رأی آورد، باید کمکش کنیم تا در خدمت به جامعه موفق باشد. در آن زمان نباید اختلافات را مد نظر قرار دهیم؛ چرا که هدف، خدمت به مردم است. همچنین حضور گسترده و مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند به رئیس جمهور آینده قوت قلب دهد تا در عرصه بین المللی موفق‌تر عمل کند.

کد خبر 303385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.