شرکت در انتخابات، مشتی بر دهان دشمن است

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با رویکردی متفاوت نسبت به ادوار گذشته در روز سرنوشت ساز 29 اردیبهشت، در انتخابات شرکت کنند.

علی گل مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اظهار کرد: در حقیقت انتخابات پیش‌رو یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین موضوعاتی است که پیش‌روی ملت است، به این علت که استکبار جهانی در جای جای دنیا با برنامه‌ریزی‌های شومی که در سر دارد درصدد حذف، براندازی و اذیت کردن ملت‌های آزاده، مستقل و پیشرواند.

وی در رابطه با اثر انتخابات بر ایران و جامعه جهانی ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که دشمنان به خوبی از آن می‌توانند بهره ببرند، موضوع انتخابات است؛ انتخابات پیش رو در وهله اول برای مأیوس کردن دشمنان این نظام مقدس است؛ این موضوعی بسیار جدی و پیچیده‌ای است که باید مورد نظر همه آحاد جامعه باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن از فرصت انتخابات سوء استفاده می‌کند، افزود: مردم می‌توانند با دو کار مشتی بر دهان دشمنان انقلاب بکوبند؛ نخست اینکه همه و همه باید در انتخابات، مشارکت گسترده‌ای داشته باشند؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، «شرکت در انتخابات، به عنوان یک وظیفه، حق‌الناس است» حتی کسانی که توان راه رفتن ندارند باید شرایط را مهیا کنند تا در انتخابات شرکت داشته باشند. نکته دوم، دقت در انتخاب است، ایران کشوری است که ظرفیت‌های گسترده‌ اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی دارد؛ اما مسئولان در دو دهه اخیر توجه خود را به این توانمندی‌ها معطوف نکرده‌اند و بیشتر درگیر مسائل سیاسی و حاشیه‌ای بوده‌اند؛ که سبب نگرانی مردم از وضعیت اقتصادی کشور شده است.

وی تصریح کرد: به نظر من همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و از این حقی که برایشان تعیین شده، استفاده کنند. مردم باید با دقت، فردی را انتخاب کنند که به عنوان ارشدترین مسئولیت اجرایی کشور، توان اداری کشور را داشته باشد و بتواند در همه مؤلفه‌ها، هم در سیاست داخلی و هم در سیاست خارجی موفق عمل کند؛ همچنین بتواند در مباحث اقتصادی از توانمندی‌های فکری استفاده کند و ظرفیت‌ها، استعدادها و پتانسیل‌هایی که در کشور وجود دارد را زنده و مدیریت کند؛ و در راستای آن بتواند مشکلات کشور مردم را حل کند.

گل مرادی در خصوص آرای خاموش بیان کرد: سزاوار نیست ایران با آن همه محدودیت‌ها در اوایل انقلاب و سربلند بودن در مقابل دشمن، اکنون در مباحث اقتصادی، که ظرفیت‌های زیادی دارد و محدودیت‌هایش کمتر شده است، وضعیت اقتصادی مردم اینگونه باشد؛ مردم باید با پرهیز از نگاه سیاسی و سلیقه‌ای و تعصبی کسی را انتخاب کنند که کشور را به عقب نیندازد. اصولگراها واصلاح طلب‌ها هر دو در دو دهه اخیر دولت داری کرده اند. اما در مجموع، عملکرد آنها بر اساس این گرایش‌ها خیلی قابل قبول نیست؛ منظور این است که مردم نبینند که چه کسی در چه لباسی است و چه شعاری می‌دهد.

وی افزود: در انتخاب فرد اصلح، باید براساس سوابق، تجارب، توانمندی‌ها و اندیشه‌های افراد تصمیم بگیریم و در شرایط حساس، به اقتدار نظام و منافع ملی کمک کنیم. حضور گسترده و انتخاب اصلح و انتخاب کسی که می‌تواند مشکلات ما را حل کند دو نکته کلیدی است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: انتخابات شوراها، به عنوان حکومت محلی موضوع بسیار مهمی است؛ در این زمینه، شهروندان باید به دور از تعارف و اعمال سلیقه شخصی افرادی را انتخاب کنند که بتوانند اداره امور را به خوبی انجام دهند و پاسخگوی مردم و در خدمت مردم باشند؛ همچنین نامزدهای شوراهای شهر و روستا باید با حضور، مشارکت و فعالیت گسترده در سطح شهر در دسترس مردم باشند تا رضایتمندی مردم را کسب کنند.

وی در زمینه بی رغبتی برای حضور در انتخابات اشاره کرد: من به عنوان نماینده ملت افتخار می‌کنم که خادم این ملت بزرگ هستم و نگرانی‎‌های آنها را متوجه هستم. مردم حق دارند از عملکرد برخی مسئولان به خاطر ضعف در عملکرد وکم تعهدی‌هایشان ناراحت و ناراضی باشند. اما مبادا این کم تعهدی‌های مسئولان سبب شود ملت شریف ایران مأیوس شوند و در این انتخابات شرکت نکنند؛ حتی اگر نامزدهای انتخاباتی، خدای ناکرده بد باشند باید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم تا حداقل چند گام عقب نیفتیم و اگر خوب هستند که انشاءالله همین‌طور است بین خوب و خوب‌تر، خوب‌تر را انتخاب کنیم تا فرد خوب‌تر بتواند خدمات بیشتری انجام دهد.

گل مرادی با اشاره به اینکه انتخابات، سرنوشت کشور و ملت را تعیین می‌کند بیان کرد: اذعان دارم ملت شریف ایران حتما و حتما بدون توجه به موضوعات حاشیه‌ای، در انتخابات روز 29 اردیبهشت، انتخاباتی که سرنوشت ساز است و می‌تواند به اقتدار و توسعه و رفع نابسامانی‌های کشور کمک کند، مشارکت کنند؛ چرا که مشارکت مردم، سرنوشت را به گونه‌ای دیگر تغییر می‌دهد؛ من عاجزانه از مردم و مجلس شورای اسلامی خواهشمندم که با رویکردی متفاوت نسبت به ادوار گذشته، در انتخابات شرکت کنند.

وی در پایان گفت: من به نمایندگی از خانه ملت به مردم قول می‌دهم تنها مردم را ببینیم و در جایگاه قانون‌گذاری به گونه‌ای عمل کنیم که امورات مردم حل شود؛ همچنین درجایگاه نظارت، نظارتی خوب بر عملکرد اجرایی دولت داشته باشیم؛ در واقع حضور مردم، به مجلس برای نظارت بهترقدرت داده و کمک می‌کند.          

کد خبر 303206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.