رمز بقای شیعه و اسلام در تاریخ احیای شهادت طلبی در جامعه است

امام جمعه کاشان گفت: برگزاری کنگره های یک روزه نمی تواند تأثیر گذار باشد ضمن اینکه کنگره ها و یادواره ها همه مقدمه و ذی المقدمه است چرا که هدف اصلی رمز بقای شیعه و اسلام در تاریخ احیای شهادت طلبی در جامعه است.

به گزارش ایمنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با رییس سازمان بسیج کارمندی کشور و سپاه کاشان، با اشاره به رمز بقای شهدا فنا است، گفت: فنا و بقا متناقض یکدیگر هستند و بقاء ضد فنا است و فنا نیز ضد بقاء است اما هنر مردان موحد این است که فنا و بقا را با هم ترکیب کردند و با هم ضمیمه کردند.
وی افزود: رمز بقاء شهدا فنای فی الله است چرا که شهید فانی فی الله می شود و معرفت و بندگی و اطلاعت و تبعبد آنچنان اوج می گیرد که انسان موحد خود را در راه معبود قربانی می کند تا جایی که عشق به حد کمال خود و اوج می رسد،آنجا نقطه عدول از فنا به بقا است.
آیت الله نمازی، گفت: فنا عامل بقا است آن هم نه هرفنایی بلکه فنایی که در راه مسیر خدا باشد و هرکس در مسیر خدا جانش را از دست می دهد خدایی می شود و این فنایی است که عامل و علت بقا و ماندگداری است و بر همین اساس است که خداوند در قرآن می فرماید  ‹‹وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ
›› مقتول در راه خدا فنا پذیر نیست و ابدی می شود و کسی که با خدا پیوند و گره بخورد خدایی می شود.
وی ادامه داد: تفکر هر ملتی که تفکر شهادت طلبانه باشد آن ملت در تاریخ ماندگار است و هیچ قدرت و هیچ ابرقدرتی نمی تواند ملتی را که شهادت طلب است و عاشق شهادت  است را تحت سلطه و نفوذ و بردگی خودش قرار دهد.
به گفته وی، علت اینکه یک هزار و 400 سال از حیات طیبه شجره توحید می گذرد و در طی این 14 قرن تمام ابرقدرتها از ابنی امیه تا سلاطین که هر یک قصد داشتند نفوذ و فرهنگ خود را براهل بیت تحمیل کنند و شیعه را به بندگی و بردگی خود برده و تسلیم قدرت خود کنند نتوانستند چرا که در فرهنگ تشیع و اهل بیت حقیقتی بهنام فنای فی الله است که مرگ هراسی ندارند.
نماینده ولی فقیه درکاشان، گفت : ما در جنگ نابرابر و مظلومانه دفاع مقدس که همه دنیا حتی کشورهای خرده ریز خلیج فارس از صدام حمایت کردند نتواستند بر کشوری که  جوانهای آن با قدرت و شهامت  در رسیدن به شهادت به یکدیگر مسابقه و رقابت داشتند پیروز شوند.
آیت الله نمازی، گفت: ما امروز در این شرایط مظلومیت اسلام و اهل بیت(ع) هیچ راهی به غیر از اینکه جوانان و جامعه به لحاظ معرفتی به جایی برسند که همه عاشق خدا باشند و کسی که عاشق خدا باشد هیچ هراسی از دشمن و مرگ نخواهد داشت از این رو امام راحل می فرماید، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
وی در ادامه برگزاری کنگره  ها از جمله سردارجهاد گرشهید حاج علی فارسی فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اصفهان را  به برگزاری یک اجلاس و نشست و کارهای تبلیغاتی و چاپ بروشورهایی از زندگی نامه شهدا و سخنرانی شخصیت ها نباید قناعت شود  و بعد هم اوح های فشرده مراسم بایگانی شود و به دست فراموشی سپرده شود .
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به اینکه، تنها باگنجانیدن آثار و وصیت نامه شهدا درکتب درسی آموزش و پرورش و دانشگاه  است که می تواند فرهنگ شهادت طلبی را  در متن زندگی فرهنگی جامعه قرار دهد، گفت: برگزاری کنگره های یک روزه نمی تواند تأثیر گذار باشد ضمن اینکه کنگره ها و یادواره ها همه  مقدمه و ذی المقدمه است چرا که هدف اصلی رمز بقای شیعه و اسلام در تاریخ احیای شهادت طلبی  در جامعه است.
آیت الله  نمازی در ادامه، با اشاره به امضای سند2030  گفت: یکی از مفاد سند 2030 حذف آیات جهاد و شهادت از کتب درسی آموزش و پرورش وجایگزینی تفکر اومانیسمی است که هرچه انسان بخواهد قانونی است و مسأله همجنس بازی در چنین تفکری هیچ ممنوعیتی ندارد چرا که انسانها هر چه خواستار آن باشند انجام دهند و مقتضای آن این است که هرکس هر کاری دوست داشته باشد بتواند انجام دهد و هیچ حق ممانعت از آن را نداشته باشد.
وی افزود: اگردر محیط خانواده فرزندان چنین تمایلی داشته باشند والدین حق ندارند مزاحمت ایجاد کنند و در قوانین غربی اینگونه است که اگر پدر و مادر از گرایش فرزندان به مسائل جنسی جلوگیری کنند فرزندان با تماس با پلیس پدرو مادر خود را بازداشت کند.
نماینده ولی فقیه در کاشان مسائل همجنس بازی را یکی از مفاد سند 2030 اعلام کرد و عنوان کرد: این تفکر با مبانی شیعه و اسلام همخوانی ندارد و در تضاد است و برای همین بود که عربستان سعود و مصر دستور دادند آیاتی که مربوط به جهاد به شهادت است را از کتب درسی کشورهای خود حذف کنند.
وی در ادامه برگزاری کنگره  ها از جمله سردارجهاد گرشهید حاج علی فارسی فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اصفهان را  به برگزاری یک اجلاس و نشست و کارهای تبلیغاتی و چاپ بروشورهایی از زندگی نامه شهدا و سخنرانی شخصیت ها نباید قناعت شود  و بعد هم اوح های فشرده مراسم بایگانی شود و به دست فراموشی سپرده شود.
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به اینکه، تنها باگنجانیدن آثار و وصیت نامه شهدا درکتب درسی آموزش و پرورش و دانشگاه  است که می تواند فرهنگ شهادت طلبی را  در متن زندگی فرهنگی جامعه قرار دهد، گفت: برگزاری کنگره های یک روزه نمی تواند تأثیر گذار باشد ضمن اینکه کنگره ها و یادواره ها همه  مقدمه و ذی المقدمه است چرا که هدف اصلی رمز بقای شیعه و اسلام در تاریخ احیای شهادت طلبی  در جامعه است.
در ادامه سرهنگ مرتضی عمومهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان نیز با اشاره به زندگینامه سردارجهادگرشهید حاج علی فارسی فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اصفهان، گفت: سردار شهید فارسی بعد از تشکیل جهاد سازندگی در قسمت های مختلف از جمله روابط عمومی ، کمیته عمران و بیشتر به عنوان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی کاشان نقش موثری در برطرف کردن سیمای فقر و خرابی از روستاها و بهبود وضعیت محرومین تلاش کرد.
وی افزود: شهید فارسی با شروع جنگ تحمیلی و عزیمیت به جبهه در عملیات متعددی شرکت فعال داشت و بعد از مدتی فرماندهی امور جنگ  جهاد استان اصفهان را بر عهده گرفت و تمام وقت خود را صرف امور جنگ  کرد.
فرمانده سپاه کاشان، گفت: شهید فارسی چند روز قبل از شهادت از همه حلالیت طلبید و در تاریخ 21 دی ماه سال 65 در منطقه عملیاتی کربلای 5 با گلوله توپ دشمن که به خودرو او اصابت کرد به شهادت رسید./
کد خبر 303077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.