مجموعه حضرت موسی یک نوع کارآفرینی برای جامعه هنری است

مدتی است که خبر ساخت مجموعه حضرت موسی (ع) که قرار بود مرحوم سلحشور کار کند و به دوش جمال شورجه افتاده است در محافل پیچیده و خبرهای تازه ای درباره آن به گوش می رسد.

به گزارش ایمنا، پس از مقدمه سازی های مرحوم فرج الله سلحشور برای ساخت مجموعه حضرت موسی(ع) و بعد نیمه تمام ماندن آن، جمال شورجه تصمیم به تکمیل و ساخت این پروژه سنگین نمود که تا به حال مقدمات خوبی را نیز فراهم کرده است.

جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما درخصوص شروع و چگونگی تولید سریال موسی (ع) به خبرنگار ایمنا گفت: امیدواریم گره پروژه حضرت موسی (ع) باز شود و در صورت همکاری مسئولین پیش تولید این پروژه بعد از ایام انتخابات آغاز گردد.

وی در ادامه به مراحل پیش تولید تا کنون اشاره کرد و افزود: این پروژه از زمان آغاز پیش تولید به انتخاب عوامل و بازیگران پرداخته و پیش تولید این اثر یکسال به طول می انجامد که به احتمال فراوان فیلمبرداری پروژه‌ای در ابعاد "موسی (ع) " حداقل سه سال زمان ببرد.

این کارگردان سینما و تلویزیون درباره زمان پخش این سریال تصریح کرد: در صورت بهبود شرایط و مهیا شدن امکانات، می‌شود بخشی از تولید را به سرعت و به صورت فشرده آغاز کرد.

وی افزود:این سریال بعد از انجام مراحل تولید و فیلمبرداری، یکسال پس از تولید دارد؛ به همین جهت موسی (ع) حدوداً با توجه و جمع بندی به این زمان‌ها روی آنتن می رود.

وی به نحوه ساخت این سریال نیز اشاره کرد و گفت: حساسیت این پروژه به این جهت است که خداوند در قرآن کریم سوره‌های فراوانی را در باب داستان حضرت موسی آورده‌اند و ما سعی کردیم لایه‌هایی درست از این داستان را بازگو کنیم. ما در این ساختار سعی داریم اثری در سطح جهانی ارائه کنیم.

وی درباره لوکیشن‌های این سریال افزود: بخش عمده‌ای از این سریال در ایران ساخته می‌شود، اما برای برخی از بخش‌های آن به کشورهای مصر و یا مراکش سفر خواهیم کرد تا بتوانیم اهرام و رود نیل را به خوبی به تصویر بکشیم.

شورجه پروژه موسی را اشتغال‌زا دانست و خاطرنشان کرد: در صورت شروع مراحل تولیدی سریال موسی(ع) نیروهای زیادی درگیر پروژه شده و کارآفرینی خوبی برای جامعه هنری و فنی سینما می‌شود. نیروهایی که حدوداً چهار الی پنج سال شغل مداومی را در این عرصه به دست خواهند آورد که این خود قدم بسیار بزرگی است./

کد خبر 302892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.