«سنگر اجتماعی » اثری متفاوت از یک مجموعه فرهنگی در اصفهان

با همکاری مجموعه فرهنگی عاشوراییان اصفهان و انتشارات احیاء ، کتاب « سنگر اجتماعی» همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، کتاب «سنگر اجتماعی» مجموعه مطالب دوره آموزشی افسران جنگ نرم در دو جلد است که مطالب آن مجموعه ای از سخنرانی های حجت الاسلام دکتر محمدرضا زائری و برخی از کارشناسان فعال فرهنگی کشور از جمله حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد، مرتضی وافی، حمیدرضا مهدوی ارفع، سالک، خاموشی، و آقایان حاج حسین یکتا، امیر خوراکیان، بهزاد بهزاد پور، حسن بنیانیان، شیخ علی ضاهر و وحید جلیلی است.

جالب است بدانید که مجموعه فرهنگی عاشوراییان، در آغاز حرکت دوم خود از ابتدای سال ۹۲، برای اولین بار در کشور دوره آموزشی تخصصی با عنوان «سنگر اجتماعی» که ویژه فعالان فرهنگی بود را آغاز کرد.

مخاطبان این دوره را دانشجویان و طلابی تشکیل می دادند که خود به نوعی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت می کردند و یا علاقه مند به فعالیت در این حوزه بودند و با مرور چک لیست های جنگ نرم و فراگرفتن بایدها و نبایدهای فعالیت فرهنگی سعی در کسب تجربه بیشتر در این عرصه کردند.

این دوره طی یک سال که شامل ۲۴ جلسه بود با حضور حجت الاسلام دکتر زائری به عنوان کارشناس ثابت برنامه در دوازده جلسه و با موضوعاتی همچون آینده فعالیت فرهنگی، ابزارهای فرهنگی، خلاقیت و نوآوری و… تحت عنوان جلسات آبی برگزار شد و دوازده جلسه بعدی تحت عنوان جلسات قرمز با حضور ۱۱ نفر از چهره های برجسته فرهنگی کشور که تجربیات ارزنده ای در مورد جنگ نرم داشتند و خود از فرماندهان این جنگ بودند تشکیل شد و آن ها از تجربه ها، سختی ها و افت و خیزهای فعالیت های خودشان گفتند.

انتشارات «احیاء» نیز فرزند تازه‌ متولد شده «هیأت قرآنی احیاء» است که در سال اول فعالیت رسمی خود که با سی‌امین دوره از نمایشگاه کتاب تهران مقارن شده، در حوزه دین با زبانی بدیع و کاربردی حرف‌هایی که گفته نمی‌شوند یا کم‌تر گفته می‌شوند را در این مکان بیان کرده است.

این کتاب همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد و برای استفاده فعالین فرهنگی توزیع و معرفی گردید./

کد خبر 302888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.