اعیاد شعبانیه فرصتی برای ترویج سبک زندگی اسلامی است

شهرضا - معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا گفت: اعیاد شعبانیه فرصتی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین فرهنگ مهدویت در جامعه است.

رحیم جافری – شهردار شهرضا در حاشیه مراسم جشن خورشید پنهان که به مناسبت نیمه شعبان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: در ماه هایی مثل شعبان که در آن روز شهادت ائمه (ع) وجود ندارد، بهترین بستر فراهم است که هیئات و تشکل های دینی، بساط شادی و جشن و سرور محبان ائمه اطهار(ع) را البته در چارچوب های شرعی و اخلاقی فراهم کنند.

وی اظهار کرد: برگزاری بسیاری از مراسم های ازدواج در ماه شعبان یکی از مهمترین ویژگیهای مردم شهرضا است که نشان دهنده ارادت خالصانه آنها به اهل بیت عصمت و طهارت است.

شهردار شهرضا بیان کرد: برپایی این نوع جشن ها و مراسم ها و مجالس، موجب آشنا شدن و جلب توجه آحاد جامعه به خصوص نسل جوان به فضایل و مناقب و زیبایی های اخلاقی و علمی و ایمانی اهل بیت (ع) و به ویژه ترویج سبک زندگی نورانی آن بزرگواران می شود.

جافری ادامه داد: برگزاری چنین محافلی به خصوص در ماه هایی مثل ربیع الاول، ذی الحجه و  شعبان که مناسبت های فرحناک دینی در آن ها بیشتر از سایر ماه ها است، یکی از انتظارات به حق و مورد تاکید بسیاری از علما و بزرگان ما و در راس آن ها  رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: نگاهی گذرا به تعالیم دینی نشان می دهد، شادی و سرزندگی از آثار برجسته ایمان است، ضمن آن که دین و مذهب ما نیز بر پیدایش و توسعه زمینه های شادی در جامعه تاکید خاصی کرده است.

محمدمهدی مولائیان – معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این شهرستان، عنوان کرد: مردم عشق به مهدویت را در اعیاد شعبانیه زنده می کنند لیکن باید از این فرصت در راستای ترویج اسلام استفاده کرد.

وی اظهار کرد: دشمن در تلاش است مسئله مهدویت و انقلاب را به انحراف بکشاند و مقابله با این امر در زمره رسالت های مهم همه اشخاص و نهادهای فرهنگی جامعه است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا اضافه کرد: شهرداری شهرضا در تلاش است تا در همه مناسبتهای مختلف فرهنگی و مذهبی به ویژه ایام موالید و شهادت ائمه (ع) با استفاده از ظرفیت همه تشکل‌های مذهبی اینگونه مراسمها را برگزار کند که آئین شعبانیه در بین آنها از اولویت خاصی برخوردار است.

مولائیان گفت: تلاش مجموعه فرهنگی شهرداری در برگزاری جشنهایی نظیر جشن نیمه شعبان آن است که این جشن‌ها به گونه ای برگزار شود تا در آنها شأن حضرت ولیعصر (عج) و نیز سابقه دیرینه فرهنگی شهرستان رعایت شود.

وی عنوان کرد: با بیان اینکه باید شادی و نشاط در جامعه وجود داشته باشد و اعیاد مذهبی بهترین فرصت برای ترویج این امر هستند، گفت: باید از ظرفیت های خوبی که داریم در برگزاری جشن ها استفاده کنیم.

کد خبر 302792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.