لزوم احیا امر به معروف و نهی از منکر در عصر غیبت

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: منتظران واقعی باید نسبت به مسائل امروز جامعه بی تفاوت نباشند و از سوی دیگر از امر به معروف ونهی از منکر غافل نشوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در جمعه مردم باغبادران با اشاره به نقش دین در زندگی اظهار کرد: یکی از عبادت های مهم، انتظار فرج است و از این جهت پیامبر اکرم(ص) فرمودند افضل الاعمال انتظار الفرج بافضیلت ترین اعمال انتظار فرج است.

وی با طرح این سوال که چرا در انتظار ظهور امام زمان بودن عبادت است؟، افزود: تزلزل وسستی در دین بی تفاوت شدن عده ای نسبت به مسئولیتها ایجاد مکاتب انحرافی همه اینها باعث شده پایداری در زمان غیبت و منتظر شدن برای امام زمان با اعمال شایسته باعث فضیلت پیدا کردن این عمل شده باشد.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: محبت به امام زمان(ع)؛ وظیفه ای است که منتظران آن حضرت باید در خود ایجاد کنند و آن را افزایش دهند چراکه اگر محبت به امام زمان در وجود انسان شکل نگرفته و شعله ور نشده باشد نمی تواند به وظایف منتظران واقعی عمل کند لذا محبت به امام زمان وظیفه ای است که پیامبر اکرم(ص) نیز به دستور خدا از ما خواسته است.

وی ادامه داد: منتظر امام زمان می داند که برنامه آن حضرت یک برنامه جهانی است و از این جهت باید ابشان یاوران زیادی داشته باشد تا حرکتشان پیروز شود.

فرهنگ اضافه کرد: منتظر واقعی هر لحظه انتظار محبوب را می کشد و از خدا می خواهد که هر چه زودتر او را برساند بنابراین دعای فراوان برای فرج آن حضرت از وظایف همیشگی منتظرآن حضرتش است و دعای برای تسریع در فرج امام زمان مورد توصیه آن حضرت نیز می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چرا غیبت امام زمان طولانی شده است، عنوان کرد: در روایات به چندین امر اشاره شده یکی اینکه حکمت واقعی ان بعد از ظهور مشخص می شود واینکه ازمایش مردم واماده شدن شرایط برای ظهور ازمایش مومنان وعدم امادگی مردم وگناهان از عوامل به تاخیر افتادن ظهور شده است.

امام جمعه باغبادران با طرح این سوال که وظایف ما در زمان غیبت امامزمان چیست؟ بیان کرد: منتظران و یاوران مصلح جهانی باید خود صالح باشند، بنابراین برای فراهم کردن زمینه ظهور ایشان، ما باید از خود آغاز کنیم و با اراده ای محکم، عزمی راسخ و برنامه ای دقیق به اصلاح افکار و اندیشه ها و نیز تغییر و اصلاح رفتار و کردارمان بپردازیم و با آگاهی ازوظایف عملی و گسترش شناخت خود از مبانی دینی و معرفتی، در راه تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی خویش، تلاش و کوشش کنیم.  

وی خاطرنشان کرد: منتظران و یاوران واقعی باید نسبت به مسائل امروز جامعه بی تفاوت نباشند و از سوی دیگر از امر به معروف ونهی از منکر غافل نشده و وظایف خود را انجام دهیم.

فرهنگ اذعان کرد: از سوی دیگر بادی نسبت به مفاسد اخلاقی وگناهانی که گریبان جامعه را گرفته بی تفاوت نباشیم، اخلاق ورفتار خود را الهی کنیم و نسبت به حکومت ونظام اسلامی بی تفاوت نباشیم چراکه این کشور، کشور شیعی است وپرچم شیعه در این کشور به اهتزاز در امده لذا نباید از وظایفمان در قبال نظام اسلامی در زمان غیبت غافل شویم.

وی با اشاره به  فرهنگ انتظار، متذکر شد: فرهنگ انتظار در ذات خود اعتقادی راسخ است که شیعه را به سمت پویایی و اصلاح سوق می‌دهد و از این جهت زیباترین شکل انتظار آمدن منجی موعود در فرهنگ شیعی ترسیم شده است.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: از سوی دیگر آنچه فرهنگ انتظار شیعه را از سایر ادیان الهی متمایز می‌کند باوری است که به ما می گوید برای آمدن مهدی موعود(عج) باید به اصلاح اندیشه و نفس خویش بپردازیم و از حرکت به سمت لغزش‌ها دوری کنیم.
وی تصریح کرد: فرهنگ انتظار به شیعه بصیرت و بینش ویژه می بخشد تا مهدویت را از دایره وسیع‌تری درک کند و منتظری صالح باشد تا امر فرج محقق شود لذا باید گفت بصیرت شیعه به او یاد می‌دهد که دوست و دشمن اهل بیت(ع) را به‌خوبی بشناسد و موقعیت‌های دفاع و صیانت از فرهنگ معصومین(ع) را به‌راحتی از دست ندهد که این خود نکته ای قابل توجه است.

فرهنگ یادآورشد: نیمه شعبان نباید تنها منحصر به برگزاری جشن و شادی باشد بلکه این روز ارزشمند باید در کنار شادی و نشاط دینی فرصتی برای تأمل ویژه در فرهنگ انتظار باشد لذا منتظران حقیقی کسانی هستند که در هر لحظه برای اتصال بیشتر به امام زمان(عج) اعمال خود را مورد واکاوی قرار داده و بصیرت خود را توسعه می‌دهند.

کد خبر 302684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.