ریشه فرهنگ دینی در توسعه سیاسی است/پایبندی به اخلاق در رقابت های انتخاباتی

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت:در ایران اسلامی، هدف‌ ها و آرمان‌ ها در باورهای دینی ریشه دارد و نظام سیاسی باید برای تحقق آن هدف‌ ها و آرمان‌ ها بکوشد لذا تبلیغات انتخاباتی باید ارزش‌ های اسلامی را نشان دهد و نظام اسلامی را در رسیدن به آرمان‌ ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمعه مردم شهر زاینده رود با اشاره به اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران نماد مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: امتیاز نظام جمهوری اسلامی ایران در میان نظام های دیگر حکومتی در عصر معاصر، برخورداری این نظام از دو ویژگی خدامحوری و مردم گرایی است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی اهداف خود را بر طبق معیارها و ارزش های الهی معرفی کرد و از سوی دیگر با توجه به اینکه هویت و تجلی این نظام مقدس از حضور مردم و اتکا به آرای عمومی جامعه حاصل شد لذا پس ثبات و اقتدار آن نیز وابسته به حضور و مشارکت گسترده مردمی از طریق نمودهایی همچون انتخابات خواهد بود و از این جهت کسی حق ندارد این ویژگی مهم نظام اسلامی را تضعیف کند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: در ایران اسلامی، هدف‌ ها و آرمان‌ ها در باورهای دینی ریشه دارد و نظام سیاسی باید برای تحقق آن هدف‌ ها و آرمان‌ ها بکوشد لذا تبلیغات انتخاباتی باید ارزش‌ های اسلامی را نشان دهد و نظام اسلامی را در رسیدن به آرمان‌ ها کمک کند.

وی ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که اسلام به هدف‌ ها و آرمان‌ هایی توجهی ویژه دارد که سبب شکوفایی جامعه اسلامی می‌ شود از این‌ رو، تبلیغات انتخاباتی باید شرایط را برای رسیدن به این هدف‌ ها فراهم کند.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: فرهنگ سیاسی همچون فرهنگ دینی برای ما باید اهمیت داشته باشد چون ریشه فرهنگ دینی در توسعه سیاسی است.

وی عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهایی که نامزد می‌شوند، چه آنهایی که طرفدار آنهایند، چه آنهایی که مخالف با بعضی از نامزدها هستند. جناح های مختلف کشور، بداخلاقی، بدگویی، اهانت، تهمت و این حرف ها را مطلقاً راه ندهند، این از آن چیزهایی است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می‌شود.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: بعضی از داوطلبان ریاست جمهوری، با توهین، بی‌اخلاقی، دروغ، سیاه نمائی، عقده کشائی، قیافه حق بجانب، آدرس دادن غلط، نسبت ناروا، اتهام بستن در دهان ها و دیوار کشی بین پیاده روها مردم را از رقیب بترسانند تا انتخابات را از حالت طبیعی خارج کرده، فضا را هیجانی کنند و با بازی با احساسات مردم از جواب منطقی طفره بروند و با دو قطبی ‌کردن فضای انتخابات موج سواری کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن کسی که با سیلی خوردن یک شهروند محترم احساساتش جریحه دارد می شود، باید پاسخ دهد که بی‌حرمتی‌ به ایرانی های مسافر در خارج از کشور یا ترور و وحشت توسط منافقین، کجای احساسات آنها را جریحه دار کرد؟

صفرزاده تهرانی اذعان کرد: فلذا همانگونه که معظم له فرمودند این نوع حرکت ها تبلیغات انتخاباتی نیست! بلکه این مسائل تهدید نظام بوده و بوی توطئه می‌دهد! فلذا باید گفت قانون شکنی و بداخلاقی انتخاباتی بازی در میدان دشمن است و هر کس در انتخابات بخواهد آشوب کند با عکس العمل سخت مواجه خواهد شد و سیلی خواهد خورد.

وی متذکر شد: زیر سؤال بردن نظام، سبک شمردن دستاوردهای ۴ دهه انقلاب، معرفی نظام به گونه‌ای که دشمن بپسندد، از نظر ملت مسلمان و انقلابی مردود و محکوم است لذا برخی افراد ملت مسلمان را از سر کار نیامدنشان و از تهدید دشمن نترسانند.

امام جمعه زاینده رود تاکید کرد: هنوز صدای رهبرمان در گوشمان طنین انداز است که فرمودند اگر بندبند استخوان­هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله­های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی­مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند، هرگز امان­نامه­ی کفر و شرک را امضا نمی­کنیم.

وی تصریح کرد: ایشان فرمودند: «من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می کنم که اگر جهان خواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می رسیم.»

صفرزاده تهرانی در ادامه به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عضو شورای اسلامی شهر و روستا باید مومن، انقلابی، ارزشی، با اخلاص، با اخلاق، با انگیزه، دلسوز، مردمی، پاسخگو، انتقادپذیر، ایده‌پرداز و تأثیرگزار باشد.

وی اضافه کرد: عضو شورای اسلامی شهر و روستا باید دارای صداقت، شجاعت، لیاقت، مقبولیت، تعهد، تجربه، توان مدیریت، سابقه خدمت، فرصت خدمت شایسته را داشته باشد

امام جمعه زاینده رود با توصیه به اعضای فعلی شورای اسلامی این شهر عنوان کرد: قصد نداشتم وارد مباحث شورای اسلامی فعلی شوم، خاصه که هیچ یک از ایشان داوطلب حضور مجدد نشدند، اما چون یکی دو موضوع مهم مشکل ساز پیش آمده است، به اعضای شورای شهر توصیه می‌کنم، در فرصت باقیمانده خدمت، در تصمیمات شورا به صورتی عمل کنند که سرسری گرفتن امور و انجام کارها به هر کیفیت و به هر قیمت از آن برداشت نشود.

کد خبر 302658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.