مشارکت مردم، منبع قدرت نرم جمهوری اسلامی/نقش اقوام در انتخابات پر رنگ است

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایه حضور مردم در تمامی عرصه ها و صحنه ها پایه ریزی شده و در این بین انتخابات مهمترین عرصه قدرت مردمی این نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در همایش اقوام؛ وفاق ملی، شور انتخاباتی ومشارکت حداکثری، انتخابات را مظهر اراده مردم دانست و اظهار کرد: انتخابات همواره به عنوان نمادی از دموکراسی در کشورهای مختلف مطرح بوده اما که در کنار اهمیتی که این مضوع در تشکیل دولت‌ها و ساختار سیاسی حاکم بر کشورها دارد در ایران اسلامی بیانگر ظرفیت‌های دینی و مردم‌سالاری دینی می‌باشد چرا که فرهنگ ایران اسلامی برگفته از اسلام ناب محمدی است.
وی انتخابات ۲۹ اردیبهشت سال جاری را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی استکبار جهانی همواره توطئه‌های متعددی را علیه ایران اسلامی در دستور کار خود قرار داده که انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که استکبار جهانی همواره تلاش می‌کند با کمرنگ نمایش دادن حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، میثاق و وفاداری مردم را به نظام و انقلاب خدشه‌دار کند و از این فرصت به خیال پوچ خود برای رسیدن به اهداف شوم خود در براندازی نظام، دوقطبی‌سازی وحدت ملت و مسئولین استفاده کند.
فرماندار شهرستان لنجان انتخابات را استمرار مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اما با هوشیاری و بصیرت آحاد مردم همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات در مقاطع مختلف با حضور حداکثری برگزار شده است و این امر به خوبی نشان داده که آحاد مردم به تعیین سرنوشت خود حساس بوده و از اجرای هرچه با شکوه‌تر این امر مهم همواره حمایت کرده‌اند.

انتخابات استمرار مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که معمولاً در کشورهای مختلف، تعدد اقوام و قومیت ها یکی از نگرانی های آن کشورها به شمار می آید و به همین علت دشمنان انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی، درصدد بودند تا از تنوعات قومی و مذهبی برای اختلاف افکنی در کشور استفاده کنند.

سجاد اضافه کرد: اما با گذشت بیش از سه دهه از حیات جمهوری اسلامی ایران به خوبی نشان می دهد که رویکرد فرصت محور جمهوری اسلامی به اقوام ایرانی با توجه به مشترکات تاریخی و دینی، زمینه های مشارکت اقوام مختلف را در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی دفاع و سازندگی کشور فراهم آورده است.

وی عنوان کرد: لذا باید گفت اساسی ترین سیاست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در قبال اقوام ایرانی نفی یکپارچگی ملی و ایجاد تفرقه میان اقوام به بهانه های گوناگون بوده است و دشمنان برای رسیدن به این هدف خود از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: تبلیغات و جنگ روانی یکی از این ابزارهایی که دشمنان از آن بهره می برند و آنها با تبلیغات خود، با جنگ روانی خود، با تلاش های موذیانه ی گوناگون سعی می کنند بین صفوف ملت ایران اختلاف بیندازند تا وحدت کلمه ی ملت را از بین ببرند.

همه تلاش دشمن برای کم رنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رأی است

وی خاطرنشان کرد: اما همه به خوبی می دانند که تنوع اقوام برای ایران اسلامی یک فرصت به حساب می آید و این مسئله یک حقیقت است و حاکم نبودن نگاه تبعیض آمیز به اقوام در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب نقش آفرینی عموم مردم از اقوام مختلف و نخبگان در حوزه های گوناگون است و وجود انواع سلیقه ها و گرایش های سیاسی و اقوام ایرانی و پیروان ادیان و اهالی مناطق گوناگون کشور در مجلس شورای اسلامی خود گواه و نشان از حضور و نقش آفرینی تمامی اقوام ایرانی در قانون گذاری دارد.

سجاد اذعان کرد: از این جهت باید گفت تنوع قومی در ایران اسلامی، به دلیل وجود مؤلفه های حقیقی همبستگی میان اقوام و قرار گرفتن هویت قومی به عنوان جزء لاینفک هویت ملی، یک فرصت به شمار می آید تا اجزای گوناگون این ملت بتوانند یکدیگر را تکمیل کنند.

وی متذکر شد: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایه حضور مردم در تمامی عرصه ها و صحنه ها پایه ریزی شده و در این بین انتخابات مهمترین عرصه قدرت مردمی این نظام اسلامی است.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: مشارکت بالا در انتخابات در هر نظامی بعنوان قدرت نرم سیاسی محسوب می شود و باید به این مهم توجه داشت که مشارکت در کشور ما بالاتر از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است و این میزان مشارکت بالا در تمام شرایط ارزش خاص خود را دارد.

مشارکت مردم؛ منبع قدرت نرم جمهوری اسلامی

وی در پایان شهرستان پر آوازه لنجان را ایرانی کوچک دانست و تصریح کرد: شهرستان لنجان به دلیل مهاجرپذیر بودن از اقوام مختلفی تشکیل شده و همواره به حضور همه جانبه اقوام مختلف در امور شهرستان توجه شده بنابر این باید همچون گذشته، شرایط به گونه‌ای تنظیم شود تا مشارکت تمام اقوام را در انتخابات پیش رو فراهم شود.
سجاد حضور اقوام مختلف در شهرستان لنجان را یک فرصت ناب دانست و بیان کرد: امروز در شهرستان لنجان شاهد زندگی توام با نشاط و شادابی اقوام مختلف هستیم که همه برادروار، دست در دست یکدیگر داده تا شهرستانی آباد داشته باشیم و حضور داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از اقوام مختلف برای حضور در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خود گواه این موضوع است.

وی در پایان ارتقاء امنیت را در سایه حضور مردم دانست و عنوان کرد: حضور حداکثری مردم در تمامی صحنه‌های اجتماعی و سیاسی منجر به حفظ منافع ملی می‌شود و با تحقق این مهم نیز مسئولان توان مقابله و پشتیبانی بیشتری را در برابر هجمه‌های دشمنان خواهند داشت.

کد خبر 302568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.