بهای تمدید پروانه ساخت مسکن مهر در توان مردم نیست

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بهای تمدید پروانه ساخت مسکن مهر مبلغی در حدود ۵۵ میلیون ریال است و پرداخت آن در توان مردم نیست و این موضوع با روح تفاهم اصلی مسکن مهر سازگار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در کمیسیون ماده پنج این هفته استان که به ریاست محمدعلی طرفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور حجت اله غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد، ۲۸ مورد از موارد تدقیق خط بدنه، افزایش ارتفاع، طرح تفصیلی محله گورت، تقلیل یا تعریض عرض گذر و تغییر کاربری شهر اصفهان و پنج مورد از موارد افزایش ارتفاع، تقکیک، اصلاح مرکز محله و تغییر کاربری شهر جدید بهارستان بررسی شد.

محمدعلی طرفه با تاکید برحضور شهردار اصفهان در جلسه کمیسون ماده پنج، گفت: حضور شهردار در جلسات کمیسیون ماده ۵ یک نکته بسیار ضروری است زیرا با حضورش در جلسات از نقطه نظرات همه اعضا کمیسیون آگاه و علاوه بر هماهنگ شدن فعالیت های شهرداری با موارد تصویبی در کمیسیون، فرصتی برای وی خواهد شد تا مسائل و مشکلات شهر و همچنین نقطه نظرات اعضا را انتقال دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص افزایش ارتفاع پهنه های همجوار مسیر حذف شده کمکی چهارباغ بالا، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده پیشنهاد حذف کمکی های چهارباغ بالا توسط شورای عالی شهرسازی و معماری داده شد. با توجه به نکته مطرح شده در کمیته کارشناسی در خصوص وضعیت ترافیکی یک پارچه پیشنهادی میدان  شورا  و خیابان حضرت یحیی، منطقی است که کمک رسانی ترافیکی شبکه موجود به چهارباغ بالا بررسی شود و در صورت مفید بودن این شبکه بارگذاری و در نتیجه افزایش ارتفاع در این پهنه صورت نگیرد و ضوابط بازنگری طرح تفصیلی حفظ شود.

حجت الله غلامی در خصوص آماده سازی فاز ۱، ۲ و ۳ شهر جدید بهارستان، گفت: طبق اساسنامه شرکت های شهر های جدید، این شهرها می توانند بخشی از خدماتی که باید انجام شود را با تبادل املاک به بنیاد مسکن یا شهرداری ها واگذار کنند به گونه ای که تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان آماده سازی مسکن مهر ۴۸ شهر استان را با واگذاری پلاک به شهرداری ها سپرده است.

وی در خصوص صادر کردن پایان ساخت و اسناد مسکن مهر بهارستان، گفت: بهای تمدید پروانه ساخت مسکن مهر مبلغی در حدود ۵۵ میلیون ریال است و پرداخت آن در توان مردم نیست و این موضوع با روح تفاهم اصلی مسکن مهر سازگار نیست.

وی از شهرداری بهارستان خواست تا در صدور پایان ساخت پروانه هایی که یک یا دو ماه از تاریخ اعتبار آن می گذرد، سخت گیری نکند.

کد خبر 302424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.