سند 2030 اجرا نمی شود/ اهتمام همه دستگاه ها برای اجرای سند تحول

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند 2030 هیچ الزام قانونی برای اجرا در کشو ندارد، گفت: با وجود سند تحول آموزش و پرورش، این سند اجرایی نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سند 2030 یک برنامه بین المللی است که با وجود اسناد بالا دستی بومی و ملی در کشور، نیازی به اجرای آن نیست.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه سال 95 متولیان سند آموزشی 2030 به کمیسیون آموزشی مجلس دعوت شده و بر اجرای اسناد بالادستی بومی تأکید شد، افزود: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش و مجلس برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش اهتمام خواهند داشت.

میرزاده در خصوص ورود این سند به فاز اجرایی گفت: سند 2030 یک همکاری بین کشورهای عضو سازمان ملل و یونسکو است و در صورتی که کشوری تمایلی برای اجرای آن نداشته باشد، الزامی نیست و به همین دلیل کشور ما هم تعهدی در این زمینه ندارد.

وی تاکید کرد: این سند به قطع اجرایی نمی شود و مجلس پیگیر اجرای سند تحول خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای اجرای سند تحول به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند، افزود: بعد از تاکید رهبر معظم انقلاب مجلس و شواری عالی انقلاب فرهنگی مقدمات و ساز و کارهای اجرایی سند تحول را بیش از پیش فراهم می کنند.

کد خبر 302256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.