کاهش دو سوم تولیدات طلا و جواهرات در استان اصفهان

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات استان اصفهان گفت: سالانه در استان اصفهان ۱۰۰ تن تولیدات طلا و جواهرات داشتیم که در اثر مالیات بر ارزش‌افزوده این عدد به ۳۰ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمدرضا خسروی در ششمین جلسه کمیته فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: وضع مالیات بر ارزش‌افزوده باعث حجم تولید را به ۳۰ درصد سال های قبل رسانده است.

وی افزود: سالانه در استان اصفهان ۱۰۰ تن تولیدات طلا و جواهرات داشتیم که در اثر مالیات بر ارزش‌افزوده این عدد به ۳۰ تن رسیده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهرات استان اصفهان خاطرنشان کرد: طلا یک کالای سرمایه ای برای مردم به شمار می‌آید و محاسبه ۹ درصد قیمت کل محصول برای خریدار و فروشنده امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه ماده ۳ و ۱۴ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مغایر یکدیگرند، تاکید کرد: باید از میزان ارزش‌افزوده بر کالا مالیات گرفت نه از قیمت کل کالا. این نحوه محاسبه مالیات برای طلا منطقی نیست.

خسروی اضافه کرد: ترکیه روزی از ایران طلا وارد می‌کرد و با وضع قوانین مالیاتی صحیح و حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا امروز به دومین تولیدکننده طلا در دنیا تبدیل‌شده است.

وی تاکید کرد: راهی  که اشتباه است و سایر کشورهای یک‌بار آن را رفته و برگشته‌اند را نباید ما دوباره برویم و با کلی هزینه و عقب‌گرد بازگردیم.

مسئول میز کشورهای هدف صادراتی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه، گفت: پیگیری مسایل و مشکلات صادرکنندگان  استان اصفهان ازجمله مهم‌ترین وظیفه این دفتر است.

علی شانه ساززاده اضافه کرد: اتاق بازرگانی اصفهان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی می‌تواند مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی را در بخش‌های مختلف پیگیری کند.

عضو کمیته فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: به دلیل سخت‌گیری برای ورود شمش طلا زمینه برای قاچاق این کالا فراهم‌شده و علاوه بر هدر رفتن منابع کشور شاهد کاهش انگیزه تولیدکنندگان طلای استان هستیم.

محمد رضایی افزود: براساس بخش‌نامه‌های گمرک صادرکننده طلا می‌تواند شمش طلا برای تولید خود وارد کند ولی سالهاست برای این موضوع عوارض سنگینی برای صادرکنندگان طلا وضع‌شده است .

وی اضافه کرد: قاچاق معلول علت‌هایی از قبیل ممانعت و عوارض سنگین است که می‌توان آن را برطرف کرد و زمینه تجارت شفاف را فراهم کرد.

کد خبر 302233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.