راه اندازی خط متروی مبارکه-بهارستان نیازمند 5 هزار میلیارد ریال اعتبار است

مبارکه- شهردار مبارکه گفت: هزینه کلی اجرای این پروژه شامل آزاد سازی، ریل گذاری، خرید واگن و احداث ایستگاهها در مجموع 5 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، محمد شرفا در جلسه شورای راهبردی قطار شهری مبارکه –اصفهان، با قدردانی از همراهی فولاد مبارکه در اجرای پروژه های عمرانی شهرستان به ویژه پروژه های فاضلاب شهرهای  مبارکه و همچنین قطار شهری مبارکه به اصفهان، بیان داشت: در این راستا طرح‌های بزرگی از جمله راه‌اندازی مترو مبارکه – اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

شرفا با اشاره به فعالیت‌ها و کارهای صورت گرفته پیرامون متروی مبارکه - اصفهان اظهار کرد: بحث حمل و نقل و مترو از مهم‌ترین اقدامات ما در این شهر بوده که در این زمینه معاونت عمرانی استانداری و فولاد مبارکه همکاری خوبی با شهرداری مبارکه داشته‌اند.

وی افزود: متروی  مبارکه – اصفهان مساحتی 51 کیلومتری را تشکیل خواهد داد که از شهر جدید مجلسی آغاز شده و در نهایت به شهر بهارستان متصل خواهد شد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه خط مترو مبارکه – بهارستان باید در مساحت 51 کیلومتری ایجاد شود، افزود: در این راستا آزادسازی 110 هکتار از اراضی شهر مبارکه و شهر مجلسی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: 10 کیلومتر از مساحت این خط مترو در شهر مجلسی و 41 کیلومتر نیز در محدوده‌ شهر مبارکه وجود دارد.

شرفا اظهارکرد: دولت، مجتمع فولاد مبارکه و شهرداری در احداث این پروژه با هم مشارکت خواهند کرد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه همه مصوبات اجرای این پروژه در جلسه کمیته راهبردی اخذ شده است، گفت: کمیته‌ای با عنوان کمیته راهبردی متروی شهرستان مبارکه برای تسریع درعملیاتی شدن متروی این شهرستان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه هزینه آزادسازی مسیر به میزان 30 میلیارد تومان را تقبل کرده است، افزود: بیش از اینکه احداث مترو به سود شهر مبارکه باشد برای مجتمع فولاد مبارکه مفید است.

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه شهرداری مبارکه آزاد سازی مسیر مترو را انجام می دهد و مجتمع فولاد مبارکه ساخت ایستگاه، ریل گذاری و خرید واگن را بر عهده دارد، اظهار کرد: دو ایستگاه در دو نقطه شهر مبارکه و در مجتمع فولاد، زیباشهر، دهسرخ، منطقه صنعتی مبارکه و بهارستان هر کدام یک ایستگاه مترو پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هزینه کلی اجرای این پروژه شامل آزاد سازی، ریل گذاری، خرید واگن و احداث ایستگاهها در مجموع 5 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به چگونگی آزاد سازی مسیر در نظر گرفته شده برای این خط مترو گفت: بالغ بر 75درصد زمین های واقع شده در مسیر پروژه مترو دارای کاربری کشاورزی و کمتر از 25 درصد دارای کاربری غیرکشاورزی است.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای ترافیک مقرر شد که مترو مبارکه - بهارستان به طول 51 کیلومتر و با ایجاد هشت ایستگاه از مجتمع فولاد مبارکه آغاز و تا بهارستان در چهار سال احداث شود.

جلسه راهبری قطار شهری مبارکه به اصفهان، با حضور معاون عمرانی استانداری ،مدیرعامل فولاد مبارکه ،مدیرکل دفتر فنی استانداری ومدیرعامل قطار شهری اصفهان وشهردار و تعدادی ازاعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در محل ارگ تاریخی نهچیر برگزار شد.

خط مترو مبارکه – بهارستان باید در مساحت 51 کیلومتری ایجاد شود، در این راستا آزادسازی 110 هکتار از اراضی شهر مبارکه و شهر مجلسی باید مورد توجه قرار گیرد.

10 کیلومتر از مساحت این خط مترو در شهر مجلسی و 41 کیلومتر نیز در محدوده‌ شهر مبارکه قرار دارد.

اعتبار اولیه مورد نیاز برای آزادسازی خط مترو مبارکه – بهارستان 300 میلیارد ریال برآورد شده است.

اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی این خط مترو پنج هزار میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود وهزینه‌های اولیه برای آزدسازی محدود راه‌اندازی خط مترو مبارکه – بهارستان توسط مجتمع فولاد مبارکه پرداخت خواهد شد.

ایستگاه‌های مترو مبارکه تا بهارستان شامل ایستگاه‌های مجتمع فولاد مبارکه، ایستگاه مجلسی، ایستگاه مبارکه (میدان شهید نصوحی و میدان دفاع مقدس)، ایستگاه زیبا شهر، ایستگاه ضلع شمالی روستای ده سرخ، ایستگاه سه راهی مبارکه و ایستگاه بهارستان است.

شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

کد خبر 302166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.