دشمنان اسلام همواره به دنبال ضربه زدن به مسلمانان جهان هستند

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هیچ شکی ندارند و تنها بحث آنها برای چگونگی و کیفیت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین خواستار مذاکره و گفت‌وگو با ایران هستند و در اعیاد پیام تبریک ارسال می‌کنند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام علیرضا با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به آیه سوم سوره مبارکه توبه، گفت: این آیات اعلام برائت خداوند از مشرکین  است که توسط امیرمومنان(ع)  به مردم مکه و مشرکین ابلاغ شد.
وی افزود: گروهی از مشرکین که با پیامبر اکرم(ص) پیمان داشتند، نسبت به پیمان خود کوتاهی کردند و خداوند اعلام کرد از به بعد مشرکین حق ندارند در مکه باشند،  از این رو چهار ماه به مشرکین فرصت داد تا مشرکین در این مدت تکلیف خود را مشخص کنند که یا اسلام را قبول کنند و یا از سرزمین مکه بیرون بروند.
حجت الاسلام شاه فضل، ادامه داد: خداوند در ادامه این ادامه می فرماید ‹‹فَإِنْ تُبْتُمْ فَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ إِنْ تَوَلَّیْتُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّکُمْ غَیْرُ مُعْجِزِی اللَّهِ›› شما نمی توانید خدا را عاجز و ناتوان کنید و در این مدت چهار ماه به دنبال نقشه و توطئه نباشید.
وی افزود: خداوند در آیه ۴  سوره مبارکه توبه می فرماید ‹‹إِلاَّ الَّذینَ عاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکینَ ثُمَّ لَمْ یَنْقُصُوکُمْ شَیْئاً وَ لَمْ یُظاهِرُوا عَلَیْکُمْ أَحَداً›› برخی از مشرکینی که با پیامبر پیمان داشتند به دنبال عهد شکنی و توطئه بودند خداوند این حکم را برای آنها صادر کرد و این در حالی بودکه  برخی دیگر از مشرکین به پیمان خودشان وفا دار بودند.
دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: تعبیر این آیه این است ‹‹لَمْ یَنْقُصُوکُمْ شَیْئاً›› که مشرکین نسبت به اموال مسلمین تعهدی  نداشتند تا از اموال مسلمانان برای خود برندارند ‹‹ وَ لَمْ یُظاهِرُوا عَلَیْکُمْ أَحَداً›› و اگر مسلمانان با گروهی جنگ می‌کردند، آنها به دشمنان مسلمانان کمک نمی‌کردند در صورتیکه اگر به دشمنان مسلمانان کمک می کردند، پیمان شکنی می‌کردند.
حجت الاسلام شاه فضل، گفت: خداوند در ادامه می فرماید ‹‹فَأَتِمُّوا إِلَیْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلی‌ مُدَّتِهِمْ›› با این گروه از مشرکین که پای بند برعهد خود هستند تا پایان مدت چهار ماه که می توانستند در مکه آزاد باشند همکاری کنید، اما نکته جالب این است که می فرماید آن گروه از مشرکینی هم که  به پیمان وفا دار ماندند هم  باید بعد از پایان  مهلت پیمان مکه راترک کنند و بروند به این معنی که از این به بعد مکه محل زندگی مشرکین وفادار به عهد پیمان هم نیست و باید مکه را ترک کنند.
وی افزود: خداوند از این فرصت استفاده کرد تا شهر مکه را که شهر مقدسی است از وجود مشرکین پاک کند ‹‹إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ›› خداوند انسانهای پرهیز کار را دوست دارد، بنابراین ‹‹إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقینَ›› می تواند دو تفسیر داشته باشد یکی اینکه مومنین با تقوایی که نسبت به پیمانی که با مشرکین دارند پایبند هستند و آنها را اذیت نمی کنند و تفسیر دوم این است که خداوند آن دسته از مشرکینی که تقوا را دارند را هم دوست دارد.
دبیر جامعه روحانیت کاشان، در ادامه با اشاره اینکه خداوند در آیه پنجم سوره توبه برنامه بعد از پایان مهلت چهارماهه اعلام می ‌کند، یادآور شد: خداوند می فرماید ‹‹فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ›› وقتی ماههای حرام که مانند پوست از آنها محافظت می‌کرد این پوست را جدا کردیم ‹‹فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکینَ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ خُذُوهُمْ وَ احْصُرُوهُمْ وَ اقْعُدُوا لَهُمْ کُلَّ مَرْصَدٍ›› هر مشرکی را در مکه پیدا کردید، نابود کنید و یا آنها را زندانی کنید.
حجت الاسلام شاه فضل، گفت: در ادامه این آیه می فرماید ‹‹فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ›› اگرمشرکین بعد از چهار ماه توبه کردند و نماز خواندند و زکات پرداختند دیگر کاری به آنها نداشته باشید و بگذارید در محدوده شهر مکه زندگی کنند ‹‹فَخَلُّوا سَبیلَهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحیمٌ›› که خداوند رحیم و بخشنده است.
وی یادآور شد: برخی از غیر مسلمانان نسبت به این آیات برداشت شبهه ایجاد کردند و معتقدند اسلام برخورد خشنی با مشرکین داشته است و اگر مشرکین پیمان شکسته اند چرا باید چنین مجازات سنگینی که از مکه بیرون رانده شوند داشته باشند و اگر نخواستند چرا باید مجازت سنگین کشته شدن برایشان در نظر گرفته شده است.
دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه جواب این شبهات را می توان در آیات بعدی مشاهده کرد، گفت: در آیه ۶ سوره توبه خداوند در جواب شبهات ایجاد شده می می فرماید ‹‹وَ إِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ اسْتَجارَکَ فَأَجِرْهُ حَتَّی یَسْمَعَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ›› ما به دنبال کشتن مشرکین نیستیم اگر می خواستیم آنها نابود کنیم چهار ماه به آنها مهلت نمی دادیم  و از طرف دیگر به دنبال این نیستیم که مشرکین به زور ایمان بیاورند، اما چهار ماه به آنها مهلت دادیم و بعد از چهارماه  هم می توانید با همان حالت شرک از مکه خارج شوند، بنابراین خداوند با این دستور می خواهد مکه از مشرکین پاکسازی کند.
حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: براساس دستور این آیه اگر مشرکی بعد از مهلت چهار ماهه از مسلمانان درخواست تحقیق اسلام و شرک را کرد تا حرف هرکدام بهتر بود آن را بپذیرد، خداوند می فرماید ‹‹وَ إِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ اسْتَجارَکَ›› اگر یکی از مشرکین بعد از چهار ماه مهلت خواست تا ‹‹یَسْمَعَ کَلامَ اللَّهِ›› د ر رابطه با اسلام تحقیق کند، خداوند به پیامبر دستورمی دهد تا در مدت معین مهلت داده و تحقیق کند ‹‹أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ›› اگر بعد از چند ماه تحقیق اسلام را رد کرد او را به جای امن برسانید و رهاکنید تا برود.
وی افزود: این آیه بیانگر این است که خداوند به دنبال کشتن مشرکین نیست، بلکه به دنبال این است که شهر مکه را پاک کند و تنها راه پاک شدن مکه نابودی مشرکانی است که مکه را ترک نکرده اند.
دبیر جامعه روحانیت، کاشان، ادامه داد: خداوند در آیه ۷ سوره مبارکه توبه علت شکستن سک طرفه پیمان خود با مشرکان را بیان می‌کند ‹‹کَیْفَ یَکُونُ لِلْمُشْرِکینَ عَهْدٌ عِنْدَ اللَّهِ وَ عِنْدَ رَسُولِهِ إِلاَّ الَّذینَ عاهَدْتُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ›› که مشرکین بارها نشان دادند اهل پیمان نیستند و پیمان شکن هستند و اگر با مشرکین پیمان بستیم برای اتمام حجت بود.       
 وی افزود: خداوند در آیه ۸ سوره توبه نیز می فرماید ‹‹کَیْفَ وَ إِنْ یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لا یَرْقُبُوا فیکُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً›› در حالیکه تو پیامبر مشرکین را دوست داری و می خواهی به پیمان خود وفا دار باشید، اما این را بدان اگر مشرکین بر شما مسلط شوند نه مراعات خویشاوندی شما را  و نه مراعات پیمان شما را خواهند کرد، بنابراین اگر شما  چهار ماه به آنها مهلت دادی، آنها یک روز هم به شما مهلت نخواهند داد ‹‹ یُرْضُونَکُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبی‌ قُلُوبُهُمْ››  اینها فعلا با حرف های خود شما را راضی می کنند چون قدرت ندارند اما در قلب خود دشمن شما هستند.
حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: امروز نیز آمریکا، اسرائیل، انگلستان، آلمان و دیگر کشورهای غرب دشمنی خود را به جمهوری اسلامی ایران علنی اعلام می‌کنند،  اما از سوی دیگر اگر با ما مقابله نظامی نمی کنند به دلیل قدرت نظامی و سیاسی و علمی ما است که آنها را مجبور به مذاکره با ایران کرده است تا از این طریق بتوانند ضربه بزنند.
وی افزود: آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هیچ شکی ندارند و تنها بحث آنها برای چگونگی و کیفیت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین خواستار مذاکره و گفت‌وگو با ایران هستند و در اعیاد پیام تبریک ارسال می‌کنند.
به گفته وی، اگر امروز دشمن توان حمله نظامی به جمهوری اسلامی را داشته باشند و مطمئن باشند در حمله نظامی به ایران پیروز خواهند شد،  یک لحظه هم دریغ نخواهند کرد و به تعبیر قرآن پایبند به هیچ پیمانی هم نخواهند بود.
دبیر جامعه روحانیت کاشان، ادامه داد: امروز آمریکا بمب ۲۰ تنی خود را به بهانه آزمایش و آگاهی از قدرت تخریب آن  بر مردم افغانستان در همسایگی فرو می ریزد تا هم به قدرت بمب خود پی برده باشد و هم جهانیان را بترسانند و یا در عراق و سوریه اگر آتش جنگ فروکش کند بلافاصله گروه های تروریستی را تقویت می‌کنند.
حجت الاسلام شاه فاضل، گفت: امروز آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها به دنبال نابودی مسلمان جهان هستند و اگر توان مسلط شدن بر کشور ایران را داشته باشند اولین برخورد آنها با کسانی خواهد که پشت میز مذاکره با آنها بودند.
به گفته وی، در سوره آل عمران نیز به بغض و کینه و نفرت کفار نسبت به مسلمانان اشاره شده است و این در حالی است که شما مسلمانان به آنها احترام می‌گذارید اما آنها چنین احساسی را نسبت به شما ندارند و اگر امروز مجبور شدند با ایران مذاکره کنند اینگونه نیست که آنها دوست ما باشند که این تصور اشتباهی است.
دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمنی، آمریکا با ایران همچنان پا برجا است و برای آمریکا تفاوتی کدام دولت بر مسند قدرت ایران  باشد، گفت: دشمنی، آمریکا با ایران  همچنان به قوت خود باقی است و این دشمنی به گونه ای است که تفاوتی برایش ندارد که کدام دولت در ایران قدرت را به دست داشته باشد.
کد خبر 302143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.