روز نجوم فرصتی برای رفتن منجمان بین مردم

مدیر برگزاری روز جهانی نجوم مرکز نجوم ادیب با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت روز جهانی نجوم گفت: روز نجوم فرصتی برای رفتن منجمان بین مردم است.

غلامحسین دبیری در مورد دلیل برگزاری روزی به نام "نجوم" به خبرنگار ایمنا گفت: در این روز ستاره‌شناسان تصمیم گرفتند که ابزارها و تجهیزات خود را در بین مردم برده و با برقراری ارتباط بیشتر با آنان زمینه را برای ترویج این علم فراهم کنند.

وی با بیان اینکه این برنامه از ساعت ۱۷ آغاز و تا ۲۳ ادامه داشت، افزود: این ویژه برنامه شامل بخش‌های مختلف رصدی، سخنرانی و نمایشگاه بود که در بخش سخنرانی عمران مرادی در زمینه جذابیت‌های نجوم و دکترایرانپور در زمینه جذابیت‌های فضا و علم فضایی توضیحاتی ارائه کرد.

وی به غرفه موشک اشاره کرد و گفت: در این غرفه انواع موشک‌های آبی، کاغذی و الکلی به نمایش گذاشته شد ضمن اینکه در کنار دیگر برنامه‌های شاهد پرواز یکی از این موشک‌ها به صورت نمادین بودیم.

وی در مورد چگونگی پخش زنده رصد، بیان کرد: این کار توسط رصدخانه مرکز نجوم ادیب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با استفاده از ادوات الکترونیکی تصویر ماه بر روی نمایشگر LCD مشاهده شد، ضمن اینکه مردم سوالات خود را از کارشناسانی که در کنار تلکسوپ‌های واقع در محوطه شهرعلم قرار داشتند، پرسیدند.

مدیر برگزاری روز جهانی نجوم مرکز نجوم ادیب با اشاره به غرفه کودک، افزود: در این غرفه  با یاری همکاران با تکنیک‌های جدید مانند قصه‌گویی، شعر و موسیقی یا حتی نقاشی نجوم به کودکان معرفی شد، علاوه بر اینکه کودکان توانستند با تلسکوپ ویژه‌ای که برای این گروه سنی در شهرعلم قرار گرفته بود به رصد اجرام آسمانی بپردازند.

دبیری در رابطه با نمایشگاه نجومی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شامل غرفه‌های متعدد طیف‌نگاری، تاریخ نجوم، فناوری فضایی، آزمایشگاه فیزیک و غرفه تجهیزات نجومی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

کد خبر 301907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.