انعقاد تفاهمنامه همکاری بین مرکز منطقه‌ای یونسکو در اصفهان و بنیاد علمی اکو

تفاهمنامه همکاری بین مرکز منطقه ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو (IRIS) در اصفهان و بنیاد علمی اکو (ECOSF) منعقد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این تفاهمنامه همکاری با هدف توسعه ارتباطات بین‌المللی در زمینه‌های علمی و فناوری و در جریان برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی کارآفرینی مبتنی بر فناوری برای کشورهای در حال توسعه منعقد شد.
بر اساس این گزارش،خانم شریفه میمنت، رئیس مرکز منطقه‌ای علم، فناوری و نوآوری یونسکو در مالزی (ISTIC) با ابراز خوشحالی از حضور در اصفهان و برگزاری این کارگاه آموزشی اظهار کرد: این کارگاه بر اساس تفاهم‌نامه با مرکز منطقه‌ای آیریس در اصفهان برگزار شده و امیدواریم این همکاری خوب ادامه پیدا کند.
رئیس بنیاد علمی اکو در این باره گفت: امیدواریم ضمن انعقاد تفاهمنامه با مرکز آیریس، همکاری‌های بنیاد علمی اکو با این مرکز را افزایش دهیم.
پروفسور منظور سمرو همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی برای کشورهای در حال توسعه در اصفهان افزود: قصد داریم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را در دیگر کشورهای در حال توسعه ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: برگزاری این کارگاه می‌تواند برای همه کشورهای در حال توسعه مفید و موثر باشد.

پروفسور منظور سمرو با بیان اینکه قصد داریم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی را در دیگر کشورهای در حال توسعه ادامه دهیم، افزود: امیدواریم ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز آیریس، همکاری‌های بنیاد علمی اکو با این مرکز را افزایش دهیم.

مشاور شهردار اصفهان نیز در مراسم گشایش این کارگاه بین‌المللی با معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر اصفهان گفت: اصفهان سابقه‌ خوبی در زمینه نوآوری، فناوری و فن‌آفرینی در طول تاریخ داشته است.

دکتر محمدرضا نیلفروشان با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یکی از قطب‌های مهم تولید علم به ثروت در سطح استان و کشور است، افزود: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که توسط این شهرک برگزار می‌شود، در طول ۱۲ دوره توانسته نقش خوبی در ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری در سطح ملی داشته باشد.

همچنین در روز نخست کارگاه آموزشی تفاهم‌نامه همکاری مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو (IRIS) و بنیاد علمی اکو (ECOSF) با هدف توسعه ارتباطات بین‌المللی در زمینه‌های علمی و فناوری منعقد شد.

کارگاه آموزشی بین‌المللی کارآفرینی مبتنی بر فناوری برای کشورهای در حال توسعه توسط مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو (آیریس) از پنجم تا هشتم اردیبهشت در اصفهان برگزار شد.

آشنایی با اصول و تجارب مربوط به کارآفرینی، تعیین فرصت‌های کسب و کار، فعالیت‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و محرک‌های اصلی برای شرکت‌های نوپا، مدل‌های کسب و کار، قابلیت سرمایه‌گذاری مطمئن برای کسب و کارها و آشنایی با تدوین و ارائه موثر طرح کسب و کار از جمله مباحث این کارگاه آموزشی بود و شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از نزدیک با فرآیندهای کارآفرینی مبتنی بر فناوری آشنا شدند.

در کارگاه آموزشی بین‌المللی کارآفرینی مبتنی بر فناوری که طی چهار روز در اصفهان برگزار شد، شرکت‌کنندگان خارجی از کشورهای ایتالیا، مالزی، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، لبنان و عمان و شرکت‌کنندگان داخلی از پارک‌های علم و فناوری کشور حضور داشتند.

کد خبر 301816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.