امروز باید درباره رانت‌های اقتصادی مافیای ثروت و قدرت صحبت شود

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مناظره امروز مناظره نهایی است و در این مناظره باید در حوزه سیاسی به موضوع رانت‌های اقتصادی برای مافیای ثروت و قدرت صحبت شود.

رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، در خصوص موضوع‌های مطرح در مناظره امروز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مناظره امروز مناظره نهایی است و در این مناظره باید در حوزه سیاسی به موضوع رانت‌های اقتصادی برای مافیای ثروت و قدرت صحبت شود و دولت یازدهم تعیین تکلیف کند که در مبارزه با فساد سیاسی چه اقداماتی انجام داده‌است.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی از این فسادهای سیاسی در حوزه اقتصادی، در زمینه بانک‌ها رخ داده و مسائلی که در خصوص حسین فریدون و برادر آقای جهانگیری اتفاق افتاده است که باید تعیین تکلیف شود که از این دست مسائل و موضوعات می تواند برای مردم بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی به حوزه فرهنگ و اقداماتی که در این خصوص باید انجام شود اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی باید جریان انقلابی تلاش کند، فرهنگ را از گروگان جریان غرب‌گرا خارج کند و باید در این مناظره مطرح شود چگونه می توان انتظار داشت که یک جوان بیکار نظاره‌گر سوء استفاده فرهنگی از حوزه فرهنگ باشد.

سراج تصریح کرد: در ایران هیچ کس مخالف برگزاری کنسرت نیست و کنسرت ها باید برگزار شود؛ کسی مخالف شادی ونشاط جوانان و مردم نیست بلکه باید جامعه شاد و شاداب باشد اما متأسفانه حوزه فرهنگی به گروگان در آمده است و هر کسی در حال شانه خالی کردن از این اتهام است.

وی گفت: در مناظره امروز باید این سوالات پرسیده شود که شما برای جوان جویای کار چه اقداماتی انجام داده‌اید؟؛ این جوان پول توجیبی ندارد اما شما او را به کنسرت ۱۰۰ هزار تومانی دعوتش می کنید!؛ شما برای حوزه زنان و خانواده چه کرده‌اید؟؛ وعده بیمه زنان سرپرست خانوار در دولت یازدهم چه شد؟؛ قول تاسیس وزارت زنان که یک وعده پوپولیستی و فمینیستی بود چه شد؟؛ این‌ها و چند سوال دیگر باید مورد بررسی و پرسش قرار گیرد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص حوزه سیاست خارجه ایران معتقد است: در حوزه سیاست خارجه، تصمیم بر مذاکره با ۵+۱  و توافق بر مسئله هسته‌ای در واقع تصمیم نظام بود؛ یعنی مذاکره و توافق بر روی مسئله هسته‌ای تصمیمی بود که نظام گرفت اما این آقایان به دلیل تلاش برای محبوب شدن، سهل اندیشی و عجله و شتاب داشته های راهبردی ایران را در میز مذاکره سخاوتمندانه به طرف مقابل تقدیم کردند؛ بدون آنکه تضمینی از طرف‌های غربی وآمریکایی گرفته باشند برجام را یک جانبه اجرا کردند و هم اکنون شاهد آن هستیم که دست مردم و دولت خالی است.

 سراج درباره انتظارات از دولت دوازدهم در زمینه سیاست خارجی گفت: وقتی به سیاست خارجی دولت یازدهم نگاهی می‌اندازیم تداعی کننده قرن نوزدهم و عصر قاجاری است؛ دولت دوازدهم باید در حوزه سیاست خارجه دارای سیاست هوشمند و با برنامه، شجاعانه و مبتنی بر حوزه اقتصادی باشد و باید یکی از مزیت های دولت دوازدهم سیاست خارجه این دولت باشد که وزیر خارجه آن یک عنصر اقتصادی باشد تا بتواند از مزیت‌های راهبردی ایران در حوزه اشتغال جوانان ایرانی استفاده کند.

وی ابراز کرد: دولتی که نگاهش در سیاست خارجی نگاه غلطی بود در حوزه سیاست داخلی نیز به توفیقی دست نیافت؛ این شرایط باید تغییر کند.

کد خبر 301589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.