جهاد ستودنی معلمان در عرصه تعلیم و تربیت در پیشگاه خداوند اجرای عظیم دارد

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: جهاد ستودنی معلمان در عرصه تعلیم و تربیت در پیشگاه خداوند اجرای عظیم دارد.

حجت الاسلام سید محمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار به مناسبت  سالگرد شهادت شهید مطهری و روز معلم، گفت: شهید مطهری الگوی تمام عیاربرای جامعه بزرگ مسلمین و اساتید دانشگاه بود.
وی افزود: تدبیر ویژه نامگذاری این روز بنام روز معلم و یادآوری زحمات این عزیزان در عرصه تعلیم وتربیت  فرزندان جامعه ایران اسلامی است که قرار است در آینده بعنوان کادرهای نظام اسلامی از آنها استفاده شود.
حجت الاسلام موسوی، اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی را در گرو تلاش هدفمند معلمان و اساتیدی دانست که در ترویج علم و دانش و بینش مانند شهید مطهری اهتمام می ورزند، از این رو نام وجایگاه والای معلم در فرهنگ ماهمواره با قداست و احترام همراه بوده است.
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه با اشاره به اینکه تعلیم وتعلم از شئون الهی است، اظهار داشت: خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیاء پاک خودش داد تا مسیر هدایت را به بشر نشان دهند.
وی یادآور شد: رسالت معلم در این است که سیاهی جهل را از دلها می زداید و زلال دانایی را در روان بشریت جاری و ساری می کند، بنابراین ظرافت و زیبایی کار معلمان در عرصه تعلیم وتربیت ستودنی است و قدردانی از زحمات این قشر خدوم وپرتلاش برای آحاد جامعه اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیراست.
به گفته وی، ستایش معلم، تکریم ارزش های پایدار و با عظمتی است که انسان وانسانیت برآن استوار است و نکوداشت مساعی او حرمت نهادن به علم و حرکت در مسیر تحول و تعالی است.  
حجت الاسلام والمسلمین موسوی،گفت: جهاد ستودنی معلمان در عرصه تعلیم و تربیت در پیشگاه خداوند اجرای عظیم دارد، بنابراین از معلمان و استادان فرهیخته، دانش جویان و دانش آموزان پر تلاش می خواهم تا به عنوان طلایه داران این عرصه بستر مناسبی برای تحقق این امر مهم فراهم کنند.
  
امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در ادامه یادآور شد: دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز پاسداشت مقام والای معلم، فرصتی مغتنم است تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، از معلمان که کاروان دانش بشری را به سوی تعالی ورهنمون می کنند تقدیر و تجلیل شود./
کد خبر 301396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.