شعبانیه فرصتی مناسب برای پرداختن به فلسفه انتظار است

فریدن - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی فریدن گفت: شعبانیه فرصتی مناسب برای ارتقا سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفتگو  با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  با بیان این که نیمه شعبان سمبل باورهای اعتقادی ماست،  اظهار کرد: شعبانیه  فرصتی مناسب برای تقویت و ترویج هویت ، باورهای دینی و ملی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی و تلاش برای ارتقا سطح دانش افراد نسبت به فلسفه انتظار است.

وی تاکید کرد: ایستادگی مسلمانان در مقابل استعمار جهانی نشانه آن است که امروز تفکر مهدویت در تمام جهان عالم گیر شده است.

سیاوشی با اشاره به در پیش بودن جشن های نیمه شعبان در سراسر کشور، برگزاری این برنامه ها را یک امر مردمی و خودجوش دانست و افزود: آنچه باید در برگزاری این جشن ها مورد توجه قرار گیرد ، ایجاد نشاط واقعی در درون مردم است نه آن که  به بهانه  ایجاد نشاط اجتماعی، شادی کاذب را به مردم تزریق  کرد.

حجت الاسلام سیاوشی با بیان این که جشن ها در یک جامعه اسلامی نباید رنگ و بوی غیر دینی بگیرد؛ تصریح کرد: مردم و مسئولان باید به این نکته توجه کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: آذین‌بندی خیابان‌ها ، برپایی ایستگاه‌های صلواتی ، برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها  با حضور مهمانان ویژه ، از برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت این ایام است که تا کنون با استقبال پرشور مردم روبه رو شده است .

سیاوشی  با بیان این که برگزاری جشن  ولادت امام زمان(عج) متعلق به دستگاه خاصی نیست تصریح کرد: همه مدیران ادارات شهرستان باید در راستای تبلیغ و برپایی این برنامه ها همکاری کنند.

وی با اشاره به تقارن این جشن ها با زمان تبلیغات انتخاباتی یادآور شد: سوء استفاده از باورهای دینی مردم و تبلیغ با اسم و رسم اهل بیت (ع)  شایسته جامعه اسلامی و قرآنی نیست و کاندیداها باید به این نکته توجه کنند.

کد خبر 301387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.