خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان اصفهان در ۵۱ مرکز استان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: امسال، خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان این استان در ۵۱ مرکز انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سلیمان میرزایی با اشاره به اینکه این مراکز در حال تجهیز و آماده سازی است، اظهار داشت: خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان اصفهان در سال گذشته، اواخر اردیبهشت آغاز شد اما زمان خرید گندم از کشاورزان این استان در سال جاری هنوز اعلام نشده است.

وی بیان داشت: این سازمان در سال گذشته ۱۶۸ هزار تُن گندم در قالب تضمینی و بیش از ۴۴۰ هزار تُن محصولات کشاورزی اعم از جو، ذرت، کنجاله سویا، کلزا، پرس علوفه، سیب زمینی و پیاز را بصورت توافقی از کشاورزان اصفهانی خریداری کرده است.

گفتنی است؛ سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان قیمت خرید تضمینی در سال ۹۵ - ۹۶ گندم معمولی با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیر مفید یک هزار و ۳۰۰ تومان، گندم دوروم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد غیر مفید یک هزار و ۳۳۰ تومان، جو با سه درصد افت مفید و ۲ درصد غیر مفید را یک هزار و ۳۰ تومان اعلام کرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان پیش تر پیش بینی کرده بود که امسال ۲۷۶ هزار تُن گندم از کشاورزان اصفهان خریداری شود.

و همچنین ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۸۹ هزار تُن شیر خام در قالب حمایتی از دامداران خریداری شد که از آن پنج هزار و ۸۰۰ تن شیر خشک و ۶ هزار و ۵۵۰ تن خامه نیز استحصال شد.

میرزایی درباره تامین و توزیع میوه پایان سال ۹۵ و ایام نوروز امسال نیز گفت: با یک افزایش ۱۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ تن سیب درختی و پرتقال در میان شهروندان استان اصفهان توزیع شد که البته این روند تا زمان تنظیم بازار همچنان ادامه دارد.

کد خبر 301307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.