تأسیس ۴۰ شورای زکات در شهرستان کاشان

رییس ستاد زکات شهرستان کاشان از تأسیس ۴۰ شورای زکات در سال گذشته در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام مجید سهراب زاده ظهر امروز در نشست اعضای ستاد شورای زکات شهرستان کاشان، گفت: از این میزان زکات جمع آوری شده ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال زکات واجب از فروش گندم در شهر مشکات، ۵۸۳ میلیون و ۲۳۶ هزار ریال زکات فطره و ۲۰۲ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال زکات مستحبی شجره طیبه فروش گل و گلاب است.
وی ادامه داد: از این میزان زکات جمع آوری شده در سال گذشته، ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خیرین مسکن ساز و ۸۰۵ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال از سوی خیرین و ۱۱۸ میلیون و ۵۰ هزار ریال کالا بوده است.
به گفته وی این میزان زکات جمع آوری شده در سال ۹۵ در بخش های درمان، مسکن محرومین، پروژه های عام المنفعه، جهیزیه، تحصیل و کمک به محرومین منطقه کاشان هزینه شده است.
حجت الاسلام سهراب زاده یادآور شد: در بخش زکات شجره طیبه شهرستان کاشان نیز ۲۷۴ اصله درخت، ۳۴ هزار و۵۰۰ متراراضی گل محمدی و ۱۵۰ جوبه گل محمدی و ۶۰ گالن گلاب همه ساله به زکات شجره طیبه این شهرستان اختصاص داده شده است.
وی همچنین با اشاره زکات دریافت شده  سال گذشته در بخش های شهرستان کاشان، گفت: در بخش قمصر ۳۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال وجه نقد و ۷۵ گالن گلاب و ۱۰ هزار متر اراضی گل محمدی از سوی شهرداری قمصر برای محرومین اختصاص داده شد و ۳۰ گالن گلاب و ۶۰ اصله درخت برای محرومین اختصاص داده شده است.
حجت الاسلام سهراب زاده گفت: در بخش نیاسر ۱۳۵ میلیون ریال وجه نقد و در بخش برزک ۳۰۲ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال و ۳۸ گالن گلاب، ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر اراضی گل محمدی برای مادام العمر و ۱۸۲ اصله درخت و یکصد بوته گل محمدی در سال گذشته به صورت مادام العمر برای نیازمندان اختصاص داده شده است.
به گفته وی، در بخش مرکزی کاشان نیز ۴۳ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال وجه نقد و ۶۸ اصله درخت و در منطقه راوند ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد همراه با اجرای طرح عفاف الجنه با اختصاص ماهیانه ۵۰۰ پرس غذا از سوی رستورانهای سطح شهرستان کاشان به ارزش ماهیانه ۷۰ میلیون ریال پرداخت اختصاص داده شد.
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان رایزنی با ادارات برای بهبود وضعیت زکات، تبلیغ چهره به چهره مودیان زکات در روستا، تبلیغات گروهی مبلغین در ماه مبارک رمضان و ماه محرم در روستاهها و بخش‌های شهرستان، رایزنی با اصناف برای زکات مستحبی، اجرای طرح گلاب مطهر در بخش قمصر و برزک و جمع آوری ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر گلاب و تقدیراز مودیان زکات، سخنرانی در خطبه های نماز جمعه و تشکیل شورای زکات ۴۲ روستا را از مهمترین فعالیتهای شورای زکات کاشان در سال گذشته اعلام کرد.
حجت الاسلام سهراب زاده در ادامه از تأسیس ۴۰ شورای زکات در سال گذشته در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: از این تعداد شورای زکات تأسیس شده در شهرستان کاشان ۳ شورای زکات در شهر کاشان، ۱۱ شورای زکات بخش های تابعه کاشان و مابقی شورای زکات روستایی شهرستان کاشان است.
به گفته وی، شورای زکات در حال حاضر در ۴۲ روستا و ۶ شهر تابعه شهرستان کاشان فعال شده است و در ۸ روستا تبلیغات چهره به چهره انجام و زکات این روستاها جمع آوری شده است. /
کد خبر 301114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.