حجم بارش‌های کشور به ۲۱۰ میلی‌متر رسید/افزایش ۲۰ درصدی بارش‌های فلات مرکزی

گزارش های ثبت شده در شرکت مدیریت منابع آب ایران حکایت از آن دارد که حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی (مهرماه ۹۵) تا امروز یکشنبه به ۲۱۰ میلی متر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با وجود بارش های مناسب در بیشتر نقاط کشور، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت تغییری نداشته است و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( ۲۱۴ میلیمتر) ۲ درصد کاهش داشته است.

با وجود بارش های مناسب در بیشتر نقاط کشور، میزان ریزشهای جوی مهر تا پایان ۱۰ اردیبهشت (سال آبی ۹۶- ۹۵) در حوزه های آبریز دریای خزر، دریاچه ارومیه، مرزی شرق و قره قوم نسبت به متوسط درازمدت (۴۸ ساله) به ترتیب هفت، ۱۴، ۳۷ و هشت درصد کاهش داشته و دو حوزه آبریز «خلیج فارس و دریای عمان» و «فلات مرکزی»، در این دوره زمانی هر کدام چهار درصد افزایش داشته است.
میزان ریزش های جوی مهر تا پایان ۱۰ اردیبهشت (سال آبی ۹۶- ۹۵) در مقایسه با سال آبی گذشته، در همه حوضه های آبریز اصلی به جز فلات مرکزی، با کاهش روبرو شده است؛ حوضه آبریز دریای خزر ۲۵ درصد، خلیج فارس و دریای عمان یک درصد، دریاچه ارومیه ۳۰ درصد، مرزی شرق ۳۴ درصد و قره قوم ۱۶ درصد کاهش داشته اند؛ در مقابل، حوضه آبریز فلات مرکزی ۲۰ درصد افزایش داشته است.
همچنین حجم کل بارش اول مهر تا پایان ۱۰ اردیبهشت کشور، ۳۴۶ میلیارد و ۸۶ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

کد خبر 301054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.