برگزاری بیش از ۷۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه اصفهان

دبیر کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان از برگزاری بیش از ۷۰ کرسی آزاداندیشی در حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام علیرضا ناجی گفت: برای نخستین بار در سال گذشته کرسی های ترویجی اجرایی شد.
وی با بیان این نکته که تمام کرسی های سال گذشته با کیفیت بالایی برگزار شده است تصریح کرد: در ابتدای سال 95 نیازسنجی و اولویت ها به مدارس اعلام شد و به همین دلیل از اکثر کرسی ها استقبال خوبی به عمل آمد.
حجت الاسلام ناجی «حوزه انقلابی» و «سبک زندگی اسلامی» را به عنوان دو موضوع اغلب کرسی های سال گذشته بیان کرد و گفت: ادبیات عرب و حجاب از عناوین کرسی های برگزار شده در سال گذشته هستند.
وی از برگزاری نخستین کرسی ترویجی در سال 95 خبر داد و گفت: این کرسی با استقبال ویژه ای از طرف طلاب و اساتید رو به رو شد.
دبیر اجرایی دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی حوزه‌ علمیه اصفهان افزود: رویکرد کرسی های ترویجی، پژوهش محور بوده و در آن یک استاد به ارائه دیدگاه و دو استاد منتقد هم برای بررسی آن دیدگاه حضور دارند.
وی ادامه داد: در بخشی از این نوع کرسی طلاب حاضر در جلسه به ارائه نظر، تأیید یا نقد اساتید می پردازند و در پایان بعد از پاسخ دهی اساتید، دبیر علمی جلسه جمع بندی نهایی را انجام می دهد.
حجت الاسلام ناجی بیان داشت: گستره اجرایی کرسی ها در تمامی استان برقرار بوده است. از جمله شهرستان هایی مانند خمینی شهر، نجف آباد، نائین، اردستان، هرند، شاهین شهر، خوراسگان، درچه، اردستان، یزدان شهر، دهاقان و شهرضا.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه سال 96 دبیرخانه، گسترش اجرای کرسی های ترویجی و اهتمام ویژه به اعلام نیاز مراکز علمی حوزوی در اجرای کرسی ها می باشد و گسترش کرسی ها در مراکزی که هنوز هیچ کرسی در آنجا انجام نشده است.
لازم به ذکر است تا به امروز 71 جلسه کرسی آزاداندیشی در سطح مدارس استان اصفهان برگزار شده است و سهم سال 95 از این تعداد 23 مورد است که 4 کرسی آن ترویجی بوده است./
کد خبر 300961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.