خوردن برنج تحریکات معده و روده را کم می کند

برنج یکی از غلات پرخاصیت است که تحریکات معده و روده را کم می کند و خاصیت ضد التهابات عصبی دارد.

زینب زمانی، محقق طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: برنج منبع غنی کربوهیدرات های پیچیده و فاقد سدیم و کلسترول بوده، کالری کمی دارد و فاقد چربی است. همچنین از قرنها پیش در طب سنتی دنیا معمول بوده است که از جوشاند برنج برای معالج اسهال کودکان استفاده می شده است. این در حالی است که سه چهارم لیوان برنج، حدود ۱۶۰ کالری انرژی دارد و دربرنج ماده ای به نام "اوردین" وجود دارد که خاصیت ضد التهابات عصبی دارد. علاوه بر این برنج نظیر سایر دانه ها منبع غنی از مهار کننده های "پروتئاز" است که در به تاخیر انداختن رشد سرطان بسیار موثر است.
وی افزود: خوردن آب جوشاند برنج نیز برای معده و روده بسیار مفید بوده و اگر با هم وزن آن شیر مخلوط و خورده شود، برای افزایش تولید اسپرم نافع است. همچنین طبق نظر محققان ژاپنی خوردن سبوس برنج در حدود ده گرم دوبار در روز برای جلو گیری از تشکیل سنگ کلیه کلسیومی بسیار موثر است .
وی در مورد خواص دارویی این غله پر خاصیت گفت : برنج برای افرادی که دچار سوء تغذیه شدید هستند، بسیار مفید است و مصرف آن موجب کاهش تری گلیسیرید خون و کاهش فشار خون می شود.
وی افزود: 6 بار در هفته، مصرف غلات و یا دانه های سبوس دار(مانند برنج قهوه ای) برای زنان یائسه که دارای کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیگر نشانه های بیماری قلبی هستند، بسیار موثر است.
این محقق طب سنتی بیان داشت: برنج موجب افزایش مقاومت نسبت به انسولین می شود و خوردن برنج تحریکات معده و روده را کم می کند.
زمانی خاطرنشان کرد: برنج قهوه ای خاصیت ضد التهابات عصبی دارد. علاوه بر این اگر برنج سفید را درآب خیس کنید، آب آن برای درمان اسهال و قاعدگی مفید است.
وی یادآور شد: برنج خواب آور است و تشنگی را برطرف می کند و توصیه می شود برای درمان تب، افراد بدن و سررا با آرد برنج کمپرس کنند.
وی افزود: برنج را اگر با شیر و شکر مخلوط کنید و بخورید بسیار مقوی است و نیروی جنسی را تقویت می کند.
این محقق طب سنتی در پایان گفت: برای برطرف کردن دل بهم خوردگی و استفراغ برنج را با دوغ تازه بخورید.

کد خبر 300884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.