وضعیت بارش در حوضه آبریززاینده رود شرایط خوبی ندارد

استاندار اصفهان گفت: وضعیت بارش در حوضه آبریززاینده رود شرایط خوبی ندارد و وضعیت بارش در ایستگاه های منتخب این حوضه از ابتدای سال ۹۵ تا پایان فروردین ماه ۹۶، ۴۶ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار داشت: براساس گزارش هواشناسی بارش ها در سال جاری نسبت به سال گذشته مشابه بوده و نسبت به بلندمدت در اکثر نقاط کاهش داشته و اصفهان با ۲۷ درصد کاهش بارش رتبه چهارم کم بارشی کشور را نسبت به بلندمدت دارد.

وی با بیان اینکه در اکثر مناطق استان کماکان خشکسالی بلند مدت پایدار بوده است، یادآور شد: ۹۳ درصد مساحت استان در خشکسالی قرار دارد و ۵۶ درصد جمعیت استان درگیر خشکسالی بلندمدت است و بر همین اساس باید مدیریت منابع آبی در نظر گرفته شود.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش آب منطقه ای در خصوص منابع و مصارف سال آبی ۹۶-۹۵، اظهار داشت: وضعیت بارش در حوضه آبریززاینده رود شرایط خوبی ندارد و وضعیت بارش در ایستگاه های منتخب این حوضه از ابتدای سال ۹۵ تا پایان فروردین ماه ۹۶، ۴۶ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است که باید در خصوص توزیع منابع آب برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

وی به وضعیت آنفلوانزاری فوق حاد پرندگان در استان اشاره کرد و افزود: براساس گزارش ها امروز به ثبات خوبی در خصوص این بیماری رسیده ایم و در این مدت ۵۷۴ تن تخم مرغ، ۳۰ هزار قطعه طیور بومی و روستایی، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه طیور صنعتی معدوم شده است که باید در خصوص خسارت های این بیماری مباحث بیمه ای پیگیری شود.

زرگرپور در خصوص تعیین اتاق پیش سرد برای کشتارگاه های مربوط به شهرداری ها، گفت: تعداد این کشتارگاه ها ۲۰ عدد است و باید برای تامین منابع مالی آن ها جهت تعیین اتاق پیش سرد برنامه ریزی صورت گیرد.

وی در ادامه بر ساماندهی پرنده فروشی های سطح استان تاکید کرد.

استاندار اصفهان همچنین در خصوص اولویت های کارگروه بهداشت و درمان در مدیریت بحران، اظهار داشت: در خصوص بیماری های غیرواگیر از جمله چاقی، عدم تحرک و دیابت، باید کارگروه بهداشت و سلامت اطلس بیماری ها را بررسی و در دستور کار قرار دهد و در این رابطه اقدامات اثرگذار و موثر صورت گیرد.

وی در ادامه به تلفن های ماهواره ای ثریا اشاره کرد و افزود: در این خصوص باید از فعال بودن آن ها اطمینان صددر صد حاصل کنیم چرا که در زمان بحران شاهد اختلال در شبکه های مخابراتی هستیم و انجام اقدامات پیشگیرانه از این قبیل می تواند در کاهش خسارات و کنترل سریع بحران مثمر ثمر باشد.

کد خبر 300857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.