۸ طرح و فضای آموزشی در برخوار افتتاح و کلنگ زنی شد

برخوار –افتتاح و کلنگ زنی ۸ طرح و فضای آموزشی در شهرستان برخوار مدارس و کلاس های استاندارد در برخوار را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از  شهرستان برخوار همزمان با چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز ۴ فضای آموزشی در شهرستان برخوار افتتاح و ۴ فضا کلنگ زنی شد.

همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز برخوار چهار طرح آموزشی در زمین هایی با  مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر و زیر بنای یک هزار و ۸۰۰ متر مربع، با هزینه ۱۵ میلیارد ریال در شهرهای دولت آباد، حبیب آباد و کمشچه افتتاح و  چهار طرح آموزشی در زمین هایی با مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۵ میلیارد  و ۷۰۰ میلیون ریال در شهرهای دستگرد، خورزوق، کمشچه و شاپور آباد کلنگ زنی شد.

دبیرستان خیر ساز زندیاد عبدالغنی نجفی در مسکن های مهر شهر دولت آباد در زمینی با مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر و زیر بنای یک هزار متر مربع و ۹ میلیارد ریال هزینه توسط خیر، طرح توسعه دبستان شهید شیرودی حبیب آباد در زمینی با مساحت  ۱۲۰ متر و زیر بنای ۲۴۰ متر مربع در دوطبقه و هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیر، طرح توسعه دبستان حاج مصطفی مریخی پور در حبیب آباد در زمینی با زیر بنای ۳۰۰ متر مربع و هزینه ۳ میلیارد ریال توسط خیر، طرح توسعه دبستان راضیه کمشچه در زمینی با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع و هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیر به بهره برداری رسید.

همزمان کلنگ احداث سالن چند منظوره دبیرستان سعادت کمشچه در ۸۰۰ متر مربع با اعتبار شش میلیارد ریال، طرح توسعه دبیرستان شهید احمدی شاپور آباد در زمینی با ۱۲۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد ریال، طرح توسعه دبستان شهید کرمی شهر دستگرد در زمینی با ۷۰ متر مربع مساحت و اعتبار ۷۰ میلیون ریال و ساخت مدرسه ۶ کلاسه زنده یاد شیخ ابوالفضل اکبری در شهر خورزوق در زمینی با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۸ میلیارد ریال اعتبار با مشارکت ۶۰ درصد خیر و ۴۰ درصد نوسازی زده شد.

شهرستان برخوار ۴۱ فضای آموزشی خیر ساز دارد که ۲۹  تاکنون فضا به بهره برداری رسیده است.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان برخوار در چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز برخوار گفت: با اشاره به گذشت ۲۰ سال از ایجاد مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور،  از این حرکت به عنوان مجاهدت فرهنگی و معنوی نام برد و از مجموعه خدمات و تلاشهای نیکو کاران در توسعه کمی و کیفی فضا های آموزشی کشور تجلیل کرد.

اسفندیار تاجمیری با اشاره به اهمیت و گستردگی مدارس و مراکز آموزشی افزود:  با نگاه سازنده و تلاشهای دولت تدبیر و امید ۳۵ هزار کلاس درس در ۴ سال اخیر در کشور  ایجاد شده که بالغ بر ۱۳ هزار مورد آن معادل ۳۸% توسط خیرین انجام شده است که این میزان مشارکت، رشد ۹۰ درصدی را نسبت به قبل از سال ۹۲ نشان می دهد و بیانگر بسترسازی مسئولین و افزایش قابل توجه مشارکت های اجتماعی و تقویت امید و نشاط در جامعه است.

وی با اشاره به عضویت ۸۰۰ نفر در مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان و تحویل ۴۴ پروژه آموزشی توسط اعضاء این مجمع به آموزش و پرورش و وجود ۱۶ نمایندگی در شهرستان های استان اصفهان از مشارکت و تلاشهای مجمع خیرین شهرستان برخوار تقدیر و اظهار امید واری کرد با توجه به بالا بودن نرخ فرسودگی مدارس و نیاز شهرستان به توسعه و ایجاد مراکز آموزشی جدید در سال جاری و سالهای آینده هم شاهد نقش آفرینی سازنده مجمع خیرین بویژه تسریع در ساخت و تکمیل طرح های کلنگ زنی شده باشیم.

 در ادامه علی بابایی مدیر آموزش و پرورش برخوار در آیین چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز برخوار گفت: جشنواره ی خیرین مدرسه ساز در راستای تجلیل از خیرین که مشارکت داشته اند و شناسایی خیرین جدید برگزار می شود.

علیرضا عبداللهی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان برخواردر این آیین گفت: در شهرستان برخوار ۲۲ مدرسه خیر ساز و ۷ طرح توسعه خیر ساز به بهره برداری رسیده، ۹ مدرسه خیر ساز و ۳ طرح توسعه خیر ساز در حال ساخت است.

شهرستان برخوار همجوار شهر اصفهان بیش از ۵۱ فضای آموزشی فرسوده و تخریبی دارد که نیازمند حمایت خیران و مسئولان است.

محسن جعفر پور معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: ۲۵ درصد از مدارس استان اصفهان تخریبی و نیاز به بازسازی دارد.

با بهره برداری از طرح های آموزشی خیر ساز در برخوار ۱۴ کلاس درس به مدارس شهرستان برخوار افزوده شد.

قرار است تا سه سال آینده ۱۴ فضای آموزشی که با کمک خیران در شهرستان برخوار کلنگ زنی شده به بهره برداری برسد.

کد خبر 300843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.