تداوم عمق رکود اقتصاد تا اواخر تابستان/۹۶ سال پرتحولی است

رییس سابق مرکز مدیریت دانشگاه تی ساید انگلستان با تاکید بر اینکه عمق رکود اقتصادی تا اواخر تابستان بوده و پس از آن سال توسعه گری خواهیم داشت، گفت: سال ۹۶ سال پر تحولی بوده و پس از آن شرکت های رقابتی به رشد کامل خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا صدرالدین نجاتی گیلانی در سمینار آموزشی تدوین شاخص های کلیدی موفقیت برای رسیدن به قدرت رقابتی در سال ۹۶، اظهار داشت: داشتن هدف به تنهایی هنر نیست بلکه کنترل و مدیریت هدف و داشتن منابع و مهارت های لازم به منظور رسیدن به آن برای موفقیت بسیار مهم است. وی افزود: سال ۹۶ سال پر تحولی بوده و پس از آن شرکت های رقابتی به رشد کامل خواهند رسید.

نجاتی گیلانی پیش بینی کرد: عمق رکود اقتصادی تا اواخر تابستان بوده و پس از آن سال توسعه گری خواهیم داشت.

این پروفسور مدیریت استراتژی در ادامه با بیان اینکه اهداف اجرایی برای رسیدن به موفقیت باید شامل اهداف شخصی، اهداف کسب و کار فعلی و کسب و کار آینده باشند، افزود: تا زمانیکه مدیر یک شرکت به تعیین اهداف شخصی زندگی خود نپرداخته نمی تواند برای آینده کسب و کار خود برنامه ریزی نماید زیرا اهداف کسب و کار از هدف های شخصی زندگی فرد تاثیر خواهند گرفت.

نجاتی گیلانی گفت: هر مدیری باید در هدف گذاری کسب و کار خود مشخص کند که آیا تصمیم به رشد شرکت، تولید کالای جدید، ایجاد تنوع به صنعت خود و یا تغییر کسب و کار را دارد.

رییس سابق مرکز مدیریت دانشگاه تی ساید با تاکید بر اینکه به صورت روزانه فکر کردن ضد فرآیند هدف گذاشتن است، تصریح کرد: هر فعال اقتصادی لازم است هدف های آینده کسب و کار خود را نیز مشخص و برای آن برنامه ریزی کرده و مهارت های لازم به منظور دستیابی به آن اهداف را بیاموزد.

طراح و مجری برنامه های مدیریت تحول سازمانی و ایجاد کننده فرهنگ رقابتی در ایران قاطعیت را از جمله مهم ترین قابلیت های مورد نیاز برای هدف گذاری ذکر کرده و تصمیم گیری را نیز اولین قدم یک انسان موفق برای برنامه ریزی ذکر کرد. وی همچنین داشتن توانایی های انتخاب کردن، حل مساله، هدفگذاری، کنترل بر وقایع، داشتن دید مثبت به آینده، توانایی نظارت و ارزیابی و انگیزه دادن به خود و آگاه بودن از خود را از قابلیت های لازم برای رسیدن به قاطعیت عنوان کرد.

نجاتی گیلانی با تاکید بر اینکه مساله و مشکل در زندگی همه انسان ها وجود دارد و انسان خلق شده تا مسایل خود را حل کند، افزود: از مشکلات نترسیده و اجازه ندهید آنها مانع شما شوند.

وی گفت: افرادی که تمرکز بالایی بر اهداف خود دارند برای دستیابی به آنها برنامه اصولی تدوین می کنند که محتویات این برنامه ها شامل مقاصد، اهداف و اولویت ها است.

پروفسور مدیریت استراتژی تصریح کرد: این افراد برای بررسی روند پیشرفت خود برنامه های تدوین شده را به طور مرتب بازبینی کرده و در صورت لزوم آنها را اصلاح می کند.

نجاتی گیلانی با بیان اینکه اهداف تعیین شده اگر واقع بینانه باشد قابل دستیابی خواهد بود گفت: داشتن اطلاعات دقیق قبل از تصمیم منجر به تصمیم گیری درست خواهد شد.

نجاتی گیلانی تعیین چشم انداز در آینده، تعیین استرتژی، اهداف و مشخص نمودن csf یعنی شاخص های کلیدی که به ما مزیت های رقابتی می دهد مانند عشق به کار، داشتن  cff یعنی شاخص هایی که نبود آنها منجر به نابودی کسب و کارمان خواهد شد همچنین تعیین معیارهای نشاندهنده موفقیت و برنامه های عملیاتی که ما را به اهداف عملکردیمان می رساند را برای موفقیت کسب و کار ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است پس از تعیین اهداف کلان کسب و کار هدف ها شکسته شده و به اهداف واحدها و تیم ها تقسیم شود، گفت: هدف ها را برای اجرا کنندگان آنها تعیین کنید.

وی مرحله بعدی را تعیین میزان سهم بازار در آینده، تعیین جایگاه کسب و کار، حاشیه سود، جلب رضایت مشتری و تعیین هدف های هزینه ما برای هر کالا ذکر کرد.

نجاتی گیلانی نوشتن شاخص های کیفیت، تعداد تولید، هزینه تمام شده هر کالا، زمان های تولید و اینکه قصد جلب رضایت چند درصد از مشتری را داریم را نیزضروری دانسته و افزود: در هدفگذاری کسب و کار خود حتما بر نوع مهارت های نیروی انسانی مورد نیاز و مسئولیت ها و انگیزه های آنها توجه نمایید زیرا انتخاب نوع نیروی انسانی در دستیابی شما به اهدافتان بسیار تاثیرگذار است.

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان سال ۹۶ را در صورت دور نمودن انرژی های منفی سال مطلوبی برای فعالین اقتصادی دانست. وی اظهار امیدواری نمود تا با تغییر نگرش ها بتوان در اقتصاد تغییرات مطلوبی ایجاد کرد.

امیر کشانی با بیان اینکه رونق اقتصادی باید از سوی مردم ایجاد شود افزود: امروز همه ما برای بهبود وضع اقتصادی کشور از دولت ناامید شده و خود وارد عمل شده ایم.

وی حضور در برنامه های آموزشی و استفاده از تجربیات و دانش انسان های موفق را لازمه رقم زدن آینده بهتر برای تمامی کسب و کارها عنوان کرد.  

کد خبر 300802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.