ایجاد  کسب و کارهای جدید مشکلات افراد تحصیل کرده جامعه را حل می کند

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع نمی تواند مشکل افراد تحصیلکرده را حل کند و تنها راه برون رفت از این معضل ایجاد کسب و کارهای جدید است.

به گزارش ایمنا و به نقل از کاشان دکتر سید جواد ساداتی نژاد در دیدار با معاون مدیرکل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: مشکل بیکاری در شهرستان کاشان نسبت به شهرستان های دیگر کشور بیشتر است، اما جنس بیکاری در شهرستان کاشان متفاوت از شهرستانهای دیگر و از نوع جوانان تحصیلکرده است و نتوانسته ایم برای قشر تحصیلکرده اشتغال داشته باشیم، اما نیروی کارگری بهتر می تواند شغل پیدا کند واشتغال داشته باشد.
وی افزود: از نیروی انسانی خود نمی توانیم بهره برداری کنیم و خیلی از تحصیلکرده های ما بیکار هستند بنابراین صنایع کاشان را باید به سمت وسویی سوق دهیم که نیازمندی های نیروی تحصیلکرده و متخصص را برطرف کند.
نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توسعه صنایع نمی تواند مشکل افراد تحصیلکرده را حل کند و تنها راه برون رفت از این معضل ایجاد  کسب و کارهای جدید است.
وی افزود:  شهرستان کاشان در بخش کارگر ساده نه تنها کمبود و مشکلی ندارد بلکه وضعیت اشتغال کارگری در کاشان به گونه ای است که کارگران غیر بومی زیادی جذب بازار کار شده اند.
ساداتی نژاد عنوان کرد: آیا صنعتی که در منطقه کاشان مستقر شده و ۴ هزار نیروی کارگر دارد در حوزه رفاه اجتماعی مسؤولیتی ندارد و نباید نقش داشته باشد،  سایپا کاشان سالهای گذشته رکورد تولید زده است، این افزایش تولید که تنها از ربات نیست بلکه از نیروی کارگری است که نجابت در سیمای او موج می زند و باید خدمات رفاهی بگیرد.
وی گفت: در اروپا کسی که ۲ ساعت از  ۲۴ ساعت کار داشته باشد شاغل محسوب می شود اما در کشور ما این چنین نیست و ۲ ساعت کار جوابگوی مخارج زندگی نیست.
نماینده مردم کاشان در مجلس اظهار کرد:  کاشان شهر ابریشم کشور است و ۹۰ درصد ابریشم کشور در شهرستان کاشان و در زیر زمین های نمور توسط اتباع بیگانه فرآوری و به سراسر کشور صادر می شود، اما تاکنون هیچ کس به این برند مهم  کاشان توجه نکرده است و جایگاه ابریشم کاشان در خود کاشان هم مغفول مانده است.
وی بیان داشت: کارگاه های ابریشم زیر زمینی را که ظرفیت خفته ای در دست اتباع بیگانه است باید از زیرزمین ها به روی زمین آورده شود و به این صنعت مهم کشور در کاشان افتخار کرد.
ساداتی نژاد تصریح کرد:  ۱۶ تا ۱۷ کارگاه ابریشم بومی در کاشان فعالیت داشتند اما به دلیل حضور اتباع بیگانه در ابریشم به غیر از تعداد محدودی بقیه همه تعطیل شدند و امروز بازار ابریشم کاشان در دست اتباع بیگانه است و در زیر زمین ها اداره می شود.
وی تا کید کرد: هیچ المانی از ابریشم در شهر کاشان نیست که نشان دهنده این ظرفیت باشد که کاشان شهر ابریشم کشور است
نماینده مردم کاشان در مجلس گفت:  امروز نظارت ها و استانداردها و رضایت مندی در کار نیست، کارگران برخی از صنایع ما با عشق کار نمی کنند و به کار خود عشق نمی ورزند، کارگر هنگام ورود به کارخانه با غم و غصه وارد می شود و هنگام خروج با خوشحالی خارج می شود.
وی اذعان کرد: بازار کسب و کارهای جدید در فضای مجازی زیاد است اما موفقیت ما در بازار کسب و کارهای جدید اندک است،  چرا که با یک لب تاپ ۲ میلیونی درآمدهای ماهیانه ۲۰ میلیونی درکاشان داریم اما  موفقیت ما در این بازار کسب و کار جدید بسیار اندک است.
ساداتی نژاد افزود: امروز رقابت و تجارت محتوا است، تولید محتوایی که در فضای مجازی می تواند موثر باشد اما کاشان در تولید محتوایی جایگاهی ندارد و نیازمند آموزش در این زمینه هستیم و  باید روی فضای کسب و کارهای جدید که زود بازده است سرمایه گذاری شود چرا که تنها راه خروج از بیکاری بچه های تحصیلکرده ما همین است.
وی عنوان کرد: کاشان ظرفیت های دیگر نیز برای اشتغال دارد که می‌توان به اتوبان کاشان، قم، اصفهان اشاره کرد ۱۵ میلیون تردد خودرو دارد که هریک از این خودرو i ها یک اشتغال هستند،  اما نتوانسته ایم با ایجاد جذابیت ها برای مسافرینی که در اتوبان تردد می کنند یک درصد از آنها را جذب کنیم و این در حالی است که ما باید ازطول مسیر اتوبان در حوزه استحفاظی کاشان آهن ربا بگذاریم و این ۱۵ میلیون تردد خودرو را جذب بازار خرید در کاشان کنیم.   
نماینده مردم کاشان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت کاشان را در حوزه اشتغال فعال کنیم مطمئن باشید کاشان تبدیل به یک شهر یک میلیونی می شود.
وی بیان کرد: در حوزه بوم گردی و گردشگری و کسب کارهای نوین  بهترین راهکار آموزش است، کارخانه نساجی در روستای کله  زادگاه نقاش بزرگ کمال الملک جوابگو نیست در چنار محل زادگام سهراب باید روی ظرفیت و استعدادهای خود این مناطق کار کرد.
ساداتی نژاد افزود: روستای ارمک یعنی بهشت کوچک،  نیازی هم به توریست بین المللی ندارد، اگر چندین خانه باغ کاهگلی برای خانواده ها آماده شود و تنها سالی ۵ هزار خانواده کاشانی به ارمک مسافرت کنند، اقتصاد پایداری را ایجاد خواهد کرد و ارمک را متحول خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در حوزه اشتغال شهرستان کاشان که ظرفیتها و استعدادی زیادی برای اشتغال در حوزه های مختلف دارد، نیاز به فکر جدید داریم.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  این تاریخ و میراث است که توریست را مجبور به انتخاب شهری می کند، بنابراین اگر در مسیر تردد توریست و گردشگر جذابیت وجود داشته باشد توریست و گردشگر به جای اینکه باغ فین و تپه های سیلک را بازدید کند و برود جذابیت های این مسیر او را مجبور به توقف بیشتر در مسیر و در نتیجه خرید و رونق بازار کسب کار خواهد کرد. /

کد خبر 300770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.