طلای دو ضرب و نقره مجموع برای موسوی

ملی‌پوش دسته ۹۴ کیلوگرم کشورمان با درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا، دو مدال نقره (حرکت یکضرب و مجموع) و همچنین یک نشان طلای حرکت دوضرب را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در دسته ۹۴ کیلوگرم برگزار شد، سید ایوب موسوی نماینده کشورمان دست به کار بزرگی زد و توانست سه مدال را برای کاروان وزنه‌برداری کشورمان به دست بیاورد. موسوی به دو مدال نقره (حرکت یکضرب و مجموع) و یک نشان طلای حرکت دوضرب دست پیدا کرد.
عصر امروز سالن شهر المپیک ترکمنستان میزبان وزنه‌برداران دسته ۹۴ کیلوگرم بود. ایوب موسوی نماینده ایران در این دسته با حریفانی از ازبکستان، ژاپن، ‌چین و چین تایپه رقابت کرد و پس از کسب مدال نقره در حرکت یک ضرب به مدال طلای دو ضرب و نقره مجموع دست پیدا کرد تا در آسیا بدرخشد.
وی در دو ضرب وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را ثبت کرد و توانست قهرمان شود. موسوی در این بخش ابتدا ۲۰۰ کیلوگرم را بالای سر برد و سپس وزنه‌های ۲۰۶ را بالای سر برد و بالاتر از حریفانش قرار گرفت. او در حرکت سوم خود با قدرت وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را روی سینه کشید اما در حرکت قیچی وزنه را انداخت تا با همان ۲۰۶ کیلوگرم مرد طلایی دو ضرب شود. اما مدال طلای مجموع را با نقره عوض کرد.
در دو ضرب ازبکستان و چین حریفان موسوی بودند که با ثبت وزنه‌های ۲۰۵ و ۲۰۱ دوم و سوم شدند.
با وزنه‌ای که ایوب موسوی در دو ضرب ثبت کرد پس از کسب قهرمانی در این بخش به مدال نقره مجموع نیز رسید. او با مجموع ۳۷۲ کیلوگرم بعد از ازبکستان نایب قهرمان شد.
در مجموع وزنه‌برداران ازبکستان با ثبت ۳۸۰ کیلوگرم قهرمان شد و نماینده چین تایپه با ۳۱۷ کیلوگرم سوم شد.
ایوب موسوی در یک ضرب به ترتیب وزنه های ۱۶۰ و ۱۶۶ کیلوگرم را بالای سرش برد و وزنه ۱۷۱ کیلوگرم را انداخت و نایب قهرمان شده بود.
نماینده ازبکستان با ثبت وزنه ۱۷۵ کیلوگرم قهرمان شد و چین تایپه با وزنه ۱۴۵ کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد.
پیش از این و در دسته ۸۵ کیلوگرم صالح چراغی در یک ضرب و مجموع قهرمان آسیا شده‌ بود.
کیانوش رستمی، جابر بهروزی، محمدرضا براری، علی هاشمی، صالح چراغی و مرتضی بیگلری دیگر ملی‌پوشان ایران در ترکمنستان شاهد هنرنمایی ایوب موسوی در دسته ۹۴ کیلوگرم بودند.
در این مسابقه باقری نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران و منوچهر رضاخانی رییس کمیته داوران فدراسیون جزو تیم داوری رقابت‌ها بودند.
همانند روزهای قبل تماشاگران ایرانی زیادی در سالن حضور داشتند و ملی‌پوش کشورمان را تشویق می‌کردند.
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا فردا با برگزاری مسابقات دسته ۱۰۵ و ۱۰۵+ به پایان خواهد رسید.
داود باقری جزو اهداء کنندگان مدال های دسته ۹۴ کیلوگرم بود و مدال نفرات برتر را به آنها داد.

کد خبر 300715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.