بی توجهی به رفع معضل بیکاری/ هیچ شغلی در استان ایجاد نشده است

فریدونشهر - امام جمعه فریدونشهر گفت: استاندار اصفهان در جلسه ای که ۲۵ روز پیش برگزار شد سه بار تکرار کرد که طی سه-چهار سال گذشته حتی یک شغل هم در استان ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، حجت الاسلام اباصلت غفاری در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر  با اشاره به به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان اظهار کرد:  رهبری تاکید کرده اند که نامزدهای انتخابات قول بدهند که برای پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و باز کردن گره‌ها، به بیرون از مرزها نگاه نخواهند کرد بلکه به توانایی‌های ملت و ظرفیت‌های کشور چشم می‌دوزند..

وی عنوان داشت با این حال بعضی ها دستشان به سمت خارج دراز است اما بدانند اگر خارجی ها می توانستند مشکلات را حل کنند، مشکلات اقتصادی خودشان را حل می کردند.

امام جمعه فریدونشهر در آستانه روز کارگر یادآور شد:  استاندار اصفهان در جلسه ای که ۲۵ روز پیش برگزار شد سه بار تکرار کرد که طی سه-چهار سال گذشته حتی یک شغل هم در استان ایجاد نشده است.

غفاری با اشاره به سخن رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، مبنی بر این که تمام تلاش استانداری اصفهان طی سال های گذشته جلوگیری از تعطیلی کارخانجات بوده است، از بی توجهی به رفع مشکل بیکاران انتقاد کرد.

امام جمعه فریدونشهر در ادامه با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی نقش گیاهان دارویی در اقتصاد مقاومتی در دانشگاه پیام نور فریدونشهر، این همایش را حرکتی مثبت توصیف کرد و افزود: نباید در رابطه با این مقوله صرفا به جلسه اکتفا کرد بلکه باید مسئولان با برنامه ریزی مناسب و معقول، نتایج این همایش را برای پیشرفت و توسعه شهرستان با استفاده از گونه های گیاهی خدادادی فریدونشهر به کار ببندند.

خطیب جمعه فریدونشهر در ادامه از رعایت نکردن شئونات اسلامی در طول همایش به ویژه توسط مسئولان همایش انتقاد کرد و گفت: متاسفانه با وجود این که نسبت به رعایت حجاب در طول همایش هم تذکر داده شد اما توجهی نشد و این مسئله را باید متوجه همه مردم و مسئولان از مراتب بالای نظام تا پایین دانست که نسبت به مشاهده گناه آشکار و مخالفت با دستور پروردگار سکوت می کنند.

حجت الاسلام غفاری سفر حج و زیارت را ارزشمند دانست و گفت: همین عبادت ارزشمند گاهی ضدارزش خواهد بود از جمله زمانی که بخشی از هزینه این سفر از طریق حلال به دست نیامده باشد.

وی با بیان این حدیث از پیامبر (ص) که "اگر کسی به اندازه یک ششم درهم از حرام نصیبش شد و آن را رها کرد برابری می کند با هزار حج مقبول و پسندیده" افزود: شنیدن خبر موافقت آل سعود با سفر حج تمتع ایرانیان، نیاز به ابراز خوشحالی ندارد.

خطیب جمعه فریدونشهر ادامه داد: همه ما تابع رهبری، نظام و قانون هستیم و اهمیت خون مسلمانان  بالاتر از حج  است  و چگونه می شود با آل سعودی که هم عامل قتل است، هم دال بر قتل و هم سبب قتل و گروه گروه مسلمانان را به خاک و خون می کشد، نشست و تفاهم نامه امضا کرد؟

امام جمعه فریدونشهر  با اشاره به روز شوراها و نیز در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: عاقل بودن، علم و تخصص داشتن، تجربه داشتن، دوراندیش بودن و عزم و اراده داشتن از خصوصیات  مهم در اعضای شوراهاست که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که شورایی که نتواند جلوی حرامی را بگیرد به هیچ دردی نمی خورد، اظهار کرد: آن جا که پای دین در میان است باید محکم ایستاد.

کد خبر 300696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.