مردم مناظره ها را به طور جدی بررسی کنند

فریدن - امام جمعه داران گفت: مردم برای شناخت فرد اصلح، مناظره ها را به صورت جدی بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با تبریک حلول ماه شعبان و ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: ماه شعبان ماه خدا و پیغمبر خداست، پیامبر این ماه را روزه بود و روزه این ماه را به رمضان وصل می‌کرد، روزه گرفتن، استغفار و صلوات در این ماه بسیار تأکید شده است.

حجت الاسلام سیاوشی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید با برنامه بیایند نه با آمارهای نادرست که به ضرر مردم است، ما در کشور مشکل حل نشدنی نداریم، مشکل ما انسان‌های دلسوز است که برای رضای خدا کار کنند و نه برای رأی آوردن.

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب دروغ، تهمت، افترا، فریب و ظلم با سوک سیاسی علوی سازگار نیست بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید با مردم صادق باشند و از تهمت و افترا به دیگران پرهیز کنند.

امام جمعه داران اظهار کرد: در ایام انتخابات تقوای سیاسی بیش از هر چیز دیگری مورد نیاز است، تقوای سیاسی نیز به این معنا است که افراد باید با راستگویی و راست‌کرداری برای خدمت صادقانه به مردم آماده شوند.

وی افزود: کسانی که صلاحیت آنها برای حضور در رقابتهای انتخاباتی تأیید شده است کسانی بوده‌اند که به صداقت و امانتداری آنها اطمینان شده، پس این افراد باید با رفتار خود نیز به این اطمینان پاسخ دهند.

سیاوشی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی باید به مردم قول دهند که با قطع امید از کمک کشورهای بیگانه به توانمندی داخلی تکیه کرده و برای حل مشکلات کشور تلاش کنند زیرا دشمنان ما هرگز به دنبال ایجاد پیشرفت و توسعه برای ما نبوده و خیرخواه ما نیستند.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی طرح ها، سیاست ها و نظرات خود نسبت به موضوعات مختلف را در مناظره ها ارائه می کنند و مردم  با مقایسه و بررسی مناظره ها می توان یک رئیس جمهور کارآمد را انتخاب کنند.

امام جمعه داران با اشاره به اهمیت مناظره ها و تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، بیان داشت:  مردم مناظره ها را به صورت جدی بررسی کنند زیرا  مناظره ها و تبلیغات رسانه ای برای شناخت بهتر نامزدهای انتخاباتی و انتخاب اصلح بسیار موثر است.

حجت الاسلام سیاوشی در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به برخی از رویدادهای منطقه خاورمیانه، بیان کرد: آمریکا به دنبال افزایش شمار پایگاه‌های نظامی خود در منطقه و اطراف کشور ایران است.

وی در ادامه این مطلب افزود: اینگونه اقدامات آمریکا در طول ۳۸ سال گشذته همواره وجود داشته و تجربه تاریخی ملت ایران در طول دوران بعد از انقلاب نشان داده که این کشور در برابر اراده و اتحاد ملت ایران شکست خورده است.

امام جمعه داران اظهار کرد: اگر ما در داخل کشور با هم متحد باشیم آمریکا و هر یک از متحدانش نمی‌توانند هیچ آسیبی به ما وارد کنند و همچون گذشته برنامه‌های ضد انقلابی و ضد ایرانی انها با شکست مواجه خواهد شد.

سیاوشی در ادامه با اشاره به جایگاه کارگران در جامعه، اضافه کرد: بخش اعظم جمعیت کشور ما را کارگران تشکیل می‌دهند و این عزیزان افرادی زحمت‌کش و بی‌مدعایی هستند که همواره در بهبودی وضعیت معیشت جامعه و کشور اسلامی تلاش می‌کنند و تمام تلاش آنان این است که کشور اسلامی را از وابستگی‌های اقتصادی نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید نسبت به کارگران تلاشگری که چرخ تولید داخل را می چرخانند، تعظیم و تکریم داشته باشند، عنوان کرد: توجه به جایگاه کارگران در جامعه اسلامی از مهمترین مسائلی است که در نگاه معصومین (ع) نیز به وضوح تشریح و تبیین شده است و گرامیداشت مقام کارگر تعظیم به کار و تلاش بندگانی است که در راه پیشرفت امور جامعه قدم بر میدارند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام و پیشوایان دین سعی می‌کردند تا مسلمانان را به کسب و کار و تجارت، و به دست آوردن روزی حلال تشویق کنند و بدین‌سان راه‌های به دست آوردن معیشت و استفاده از دست‌رنج حلال را به آنها بیاموزند.

سیاوشی با انتقاد از پایین شمردن جایگاه کارگر در بسیاری از فرهنگ ها گفت:  در بحث کارگر در جوامعی که تفکر درستی ندارند، به این موضوع فکر می‌کنند که پایین‌ترین مجموعه طبقه کارگر هستند اما این تفکر بسیار غلطی است، زیرا در هر فرآیندی از طرح، مطالعه و برنامه‌ریزی در نهایت به دست کارگران این اتفاق می‌افتد و اگر کارگران نبودند بخش اعظمی از کار و تولید بر زمین می ماند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری، گفت: آثار پر برکت شهید مطهری هیچ‌گاه رنگ کهنگی به خود نگرفته و نخواهد گرفت و اگر انس با آثار و کتب این استاد گرانقدر باشد، شبهات دشمنان اثری نخواهد داشت.

امام جمعه داران افزود: شهید مطهری شخصیتی جامع فضائل بود و فضیلت جهاد و شهادت را برمزیت علم و معرفت افزود و گوی سبقت را از همگان ربود.

وی اضافه کرد: باوجود گذشت سال ها از شهادت استاد مرتضی مطهری، ایشان را باید همچنان تاثیرگذارترین شخصیت فکری در ایران دانست.

سیاوشی با بیان این که معلمان جامعه  مسئول هدایت افکار مردم به سمت درست هستند گفت: این قشر زحمتکش باید به تربیت نسل ها بیش از پیش همت گمارد.

وی ادامه داد: آموزگاران، دبیران و اساتید  حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید توجه داشته باشند که شاگردان در همه مقاطع تحصیلی امانت های الهی و ملت ایران هستند که در اختیارشان قرار گرفته و آینده کشور در گرو توانمندی علمی و عملی آنان است.

نماینده ولی فقیه در داران به شهادت نیروهای مرزبانی ناجا در مرز سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد:  نیروهای گروهک های تروریستی به صورت ناجوانمردانه از خاک یک کشور دیگر به کشورما حمله کردند زیرا آن ها جرات حمله به خاک کشور ما را ندارند.

حجت الاسلام سیاوشی با محکوم این حرکت ناجوانمردانه، تصریح کرد: دولت پاکستان در شناسایی و معرفی این نیروهای تروریستی با دولت جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

سیاوشی در پایان تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند معنای واقعی رشد، رشد تولید و استحکام داخلی اقتصادی یعنی همان اقتصاد مقاومتی است بنابر این باید گفت اقتصاد مقاومتی، آن اقتصادی است که در شرایط تحریم، نقطه ضعفی در مقابل دشمن ندارد.

کد خبر 300689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.