استفاده از تجارب استرالیا برای مدیریت منابع آب حوضه زاینده‌رود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با ابرازامیدواری نسبت به استفاده تجارب استرالیایی ها در مدیریت منابع آب حوضه زاینده رود، گفت: کشور در برهه ای از تاریخ تصمیم بر استقرار صنایع بزرگ و استراتژیک در حوضه زاینده رود گرفت و امروز باید آن را به عنوان یک واقعیت حوضه بپذیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مسعود میر محمد صادقی در نشست تخصصی مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای اصفهان با اساتید و متخصصان آب دانشگاه ملبورن استرالیا در خصوص چالش های آب در حوضه زاینده رود، اظهار داشت: استقرار مدیریت استانی منابع آب در دهه گذشته به جای مدیریت یکپارچه منابع آب، یکی از عوامل مهم در بروز معضلات آب حوضه زاینده رود محسوب می شود.

وی افزود: در برهه ای از تاریخ کشور تصمیم بر استقرار صنایع بزرگ و استراتژیک در حوضه زاینده رود گرفته شده و امروز باید آن را به عنوان یک واقعیت حوضه بپذیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطر نشان کرد: وزارت نیرو به منظور خروج از وضعیت بحرانی حوضه، راهکار های نرم افزاری و سازه ای را توامان در دستور کار خود خواهد داشت.

وی همچنین به فعالیت های وزارت نیرو نظیر نصب تجهیزات اندازه گیری برداشت آب از منابع آب سطحی و زیرزمینی، تدقیق حقابه های مختلف حوضه زاینده رود، استقرار مدیریت به هم پیوسته در حوضه زاینده رود و بررسی و استقرار بازارهای محلی آب را به عنوان بخشی از فعالیت های غیرسازه ای در حوضه زاینده رود اشاره کرد.

میرمحمدصادقی همچنین با اشاره به طرح مشترک مدیریت یکپارچه حوضه زاینده رود توسط وزارت علوم کشور آلمان و شرکت آب منطقه ای اصفهان، ابراز امیدواری کرد: بتوان از تجربیات کشور استرالیا در مدیریت منابع آب حوضه زاینده رود استفاده کنیم.

به گزارش شرکت آب منطقه ای اصفهان، در پایان این نشست عنوان شد که با توجه به اینکه روش های غیرسازه ای به تنهایی نمی تواند در خروج از بحران آبی حوضه کافی باشد لازم است طرح های انتقال آب بین حوضه ای انجام شود.

کد خبر 300552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.