بازدید شهرداران جهان اسلام از شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی»

شهرداران جهان اسلام در پایان اجلاسیه مهمی تحت همین عنوان از شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» بازدید به عمل آوردند.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام، در شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» که در انتهای خیابان کوثر شمالی در حال برگزاری است، غرفه‌های زیادی از فضاهای مشهد قدیم بازسازی شده تا جوانان و نوجوانان با هویت این شهر بیشتر آشنا شوند و قدیمی‌ها نیز با دیدن خانه‌ها، دکان‌ها و مکان‌های عمومی مشهد قدیم به خاطرات سال‌های دور برگردند.
حالا در دومین و آخرین روز اجلاس بزرگ شهرداران جهان اسلام، شماری از مسئولان بین المللی شهرهای اسلامی راهی این مجموعه شدند تا فرهنگ دیرین و کهن مشهد آشنایی کامل پیدا کنند.
این شهرک به دو بخش اصلی تقسیم شده است، بخش معاصر و بخش کهن. در بخش معاصر دست اندرکاران این نمایشگاه دُکان‌هایی از مشاغل قدیمی مشهد را بازسازی کرده‌اند، جاروبافی؛ سیراب شیردان فروشی، حصیربافی، چایخانه و مشاغلی از این دست از جمله بخش های این نمایشگاه است.
همچنین در فضای یک هکتاری این نمایشگاه ساختمان قدیمی شهرداری مشهد، مهدیه حاج آقا عابدزاده، زورخانه، زندان‌های ساواک و دادگاه به شیوه همان زمان طراحی شده است.
در این نمایشگاه بازیگران به موضوعاتی همچون ماجرای کشف حجاب و تحصن علما، ایستادگی مردم در برابر فرمان کشف حجاب رضاخان و شهادت مردم مشهد در مسجد گوهرشاد، می‌پردازند.

کد خبر 300500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.