راهبرد شبکه‌سازی در فرآیند جهانی شدن

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تحول در شهرهای اسلامی برای جهانی سازی، گفت: باید راهبرد شبکه‌سازی در فرآیند جهانی شدن شکل بگیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد، صراف با بیان این مطلب در اختتامیه برگزاری این اجلاس که در تالار آیینه هتل همای شماره یک مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جهانی‌سازی فرصت‌هایی را به دنبال دارد و بحران‌هایی را نیز به همراه دارد. اگر قرار باشد در مقابل تاثیرات منفی جهانی سازی مقاومت کنیم، لازم است شبکه‌ای در شهرهای اسلامی در مقابل این پدیده ایجاد کنیم.
وی عنوان کرد: می‌دانیم تخریب محیط زیست در سطح جهان به صورت گسترده وجود دارد و از منابع زمین بیش از اندازه بهره‌برداری می‌شود. از طرف دیگر محیط زیست آلوده می‌شود. به همین دلیل ضرورت دارد مسیری دیگر انتخاب شده و عضو منفعل جهانی سازی نبود.
استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه باید رویه‌ای را انتخاب کرد که مسیر جهانی سازی را از شیوه‌های منفی تغییر دهد، اظهار کرد: نابرابری اجتماعی در حال گسترش است و نابرابری اقتصادی نیز ادامه دارد و همه این‌ها تاثیرات جهانی شدن است. همچنین حاشیه نشینی نیز متاثر از آن است.
صراف در ادامه افزود: اگر قرار باشد الگوهای تحولاتی دنیا بررسی شود، می‌توان به میزان سرانه‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای توجه کرد. ضمن اینکه بیش از 10 برابر میزان جمعیت کره زمین گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌شود و کره زمین شاهد تاثیرات منفی از تحولات و توسعه است.
وی تاکید کرد: ضرورت دارد تحولات در زمینه جهانی شدن را مورد توجه قرار داد و متحد شد. ما مصرف کننده کمربند اکولوژیک هستیم و باید در برابر تغییر و روند توسعه متحد شویم.
استاد دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: نیازمند اتحاد هستیم تا صدایمان در جهان منتشر شده و شنیده شود. اگر به میراث فرهنگی و نحوه برخوردمان با طبیعت نگاه کنیم، متوجه می‌شویم در گذشته محبت زیادی در این برخوردها وجود داشت، اما متاسفانه امروز این امر فراموش شده است.
صراف خاطر نشان کرد: این ارزش‌ها از نو ساخته شود، به شبکه سازی کشورهای اسلامی و ارزش‌های اسلامی کمک می‌کند.

کد خبر 300496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.