عادت های غلط در موقع ایستادن، موجب " کیفوز پشتی" می‌شود

پشت گرد از جمله عادت های بد و نا هنجاری های رایج بین جوانان و به ویژه دختران است که راهکارهای موثری برای اصلاح آن وجود دارد.

کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: افزایش بیش از حد طبیعی تحدب مهره های پشتی را تحت عنوان پشت گرد، گوژپشتی یا کیفوز پشتی می گویند.

مرضیه سلمانی، کارشناس ارشد تربیت بدنی  در خصوص علل ناهنجاری پشت گرد گفت: عادت های غلط در موقع ایستادن، خجالت کشیدن از بلندی قد یا بزرگی سینه ها در دختران جوان، عادت های غلط در وضعیت نشستن، استفاده غلط از میز و صندلی، وضعیت های کاری غلط، وضعیت غلط در هنگام خوابیدن، ضعف عضلات ستون فقرات (عضلات متوازی الاضلاع)، ضعف عضلات ذوزنقه ای، ضعف عضلات راست کننده ستون فقرات و تقویت بیش از حد یا کوتاهی عضلات سینه ای باعث ایجاد این عارضه می شود
بیماری ها، این عارضه به دلیل وی  افزایش گودی کمر را در ابتلا به " کیفوز پشتی " موثر دانست و عوارض بیماری را شامل احساس درد مبهم در ناحیه پشت، کاهش میزان اتساع قفسه سینه، کاهش انعطاف پذیری، کوتاه قدی، افتادگی سینه ها، شانه های گرد و محدودیت حرکتی در اندام های فوقانی دانست.
این کارشناس تربیت بدنی به افراد توصیه کرد برای رهایی از ناهنجاری پشت گرد، حرکات اصلاحی زیر را انجام دهند:
_ اتخاذ وضعیت صحیح
_ آویزان شدن از میله بارفیکس
_ شنا در آب
_ فرد در حالت ایستاده قرار گرفته و دست ها را به سمت بالا بکشد.
_ فرد در حالت ایستاده کتف ها را از پشت به یکدیگر نزدیک کند.
_ فرد رو به شکم بخوابد و بالشی زیر شکم قرار دهد، در این حالت دست ها را پشت سر گذاشته و سر و سینه را بلند کند.
_ فرد رو به شکم بخوابد و بالشی زیر شکم قرار دهد، در این حالت دست ها را در پشت کمر قفل کرده و سر و سینه را بلند کند.
_ فرد رو به شکم بخوابد و بالشی زیر شکم قرار دهد، در این حالت دست ها را به سمت جلو در امتداد سر کشیده و سر و سینه را بلند کند.

کد خبر 300466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.